En opnieuw een banden topic.....

Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Wist niet eens dat er al een SC5 was, heb ik 4 ook gemist?

Er is zoveel keus en bij elke band kun je voor en tegens hebben.
Bridgestones vind ik te snel cuppen.
Michelin is een redelijk veilige keuze, maar zelfs de Pilot Sport gaat wel bandenlawaai geven naar mate ze ouder worden. Slijtage is goed.
Goodyear vind ik vrij rumoerig.
Continental SC3 is een goede allrounder.

Zelf rijd ik nu op Vredestein Ultrac Cento en Vredestein Wintrac Extremes in 225-45-17. Geen supersportieve banden, maar wel vrij goed allround en waren redelijk gunstig in aanschaf.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

bam schreef: Theoretisch zou dat kunnen alleen is de draairichting dan verkeerd ;)
Het kan wel, band omdraaien op de velg EN velg verplaatsen L<->R op de auto.
Denk er maar eens over na, als je 4 nieuwe banden bestelt zijn ze namelijk wel alle 4 exact gelijk, pas nadat ze op een velg gezet worden zijn ze specifiek voor L of R.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Meeste banden met een draairichting hebben geen 'inside' of 'outside' inderdaad, en de banden met een 'outside' hebben vaak geen draairichting...
Al moet officieel de productie datum wel leesbaar aan de buitenzijde zitten, maar men gaat veelal akkoord met de DOT.
Veel te vroeg voor dit soort problematiek. :+
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

118GTR schreef: Het kan wel, band omdraaien op de velg EN velg verplaatsen L<->R op de auto.
Denk er maar eens over na, als je 4 nieuwe banden bestelt zijn ze namelijk wel alle 4 exact gelijk, pas nadat ze op een velg gezet worden zijn ze specifiek voor L of R.
Ik snap wel wat je bedoelt maar het profiel is op dusdanig manier gemaakt dat er maar één juiste draairichting is. Dus als je ze zou willen wisselen moet je echt de band van de velg halen en aan de andere kant er weer om laten leggen. Al typende zie ik dat we nu allebei hetzelfde zeggen, maar dan anders :+ Het is de leeftijd..... :+ :mrgreen:
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Als er alleen outside op staat kan dit maar mijn huidige toyo proxes hebben een draai richting.
Afbeelding

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

bam schreef: Maar mijn bochtsnelheid is gewoon te hoog en zoals gezegd ik maak nagenoeg alleen maar rechter bochten op de snelweg.
begin ik me af te vragen hoe jij thuis komt :shock: :+
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

bam schreef:Als er alleen outside op staat kan dit maar mijn huidige toyo proxes hebben een draai richting.
Je kan ze wel verwisselen zie hierboven.

Maar handig is het niet, de linkerzijde blijft de linkerzijde van de band. Of hij nu links of rechts is gemonteerd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

118GTR schreef: Je kan ze wel verwisselen zie hierboven.

Maar handig is het niet, de linkerzijde blijft de linkerzijde van de band. Of hij nu links of rechts is gemonteerd.
Ja dus dan heb ik er toch niets aan? ;)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
TonEe
MG-R Addict
Berichten: 323
Lid geworden op: wo sep 23, 2009 6:59 pm
Woonplaats:
Locatie: Eindhoven

Bericht door TonEe »

Update: Inmiddels zitten er 4 nieuwe Continental ContiSportContact 5 banden onder. Gelijk maar laten uitlijnen omdat dat ook nodig was (blijkbaar). Moet zeggen dat het weer strakker op de weg ligt en dat ik het gevoel heb dat het ook stiller/rustiger is geworden door de nieuwe banden.

Nog wel het advies gekregen om ze elke 5-10K km om te laten zetten van voor naar achter en van achter naar voor voor een gelijkmatiger slijtpatroon. Zal dat in de gaten houden en maar gaan doen, als ik daarmee langer met mijn banden kan doen....
Afbeelding

MG ZT 1.8T 160
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

Wat is jullie opinie over Minerva banden, had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Heb niet zo lang geleden een MG ZT gekocht met 18" velgen, en deze hadden 4 recentelijk gemonteerde Minerva banden erom. Hopelijk zijn deze ok, ben niet van plan om direct de banden te wisselen.
Laatst gewijzigd door Edgar op do jan 19, 2012 11:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Dit is mooi weer om die minerva's te testen!!
Gewoon de hoek om gaan met normale snelheid en dan ineens scherp insturen als hij uitbreekt met normale snelheid zijn ze levensgevaarlijk maar happen ze zich vast en stuurt hij scherp in dan zijn ze redelijk tot goed.
Vooral op die mini rotonde's kun je dit proberen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

Dus Minerva is niet de beste band zoals ik zie, was ik al bang voor :? Naja, tijdens de proefrit reed hij tamelijk goed, dus hopelijk blijft hij goed plakken nu ook ;) Had toch de velgen niet moeten laten wisselen. Zaten 18"om met Continental banden, maar ik wilde de mooiere 18"velgen van de andere ZT die daar stond, en deze had Minerva :lol:
Plaats reactie