Distributieriem is vervangen, vraagje daarover

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Distributieriem is vervangen, vraagje daarover

Bericht door Sander02 »

Mijn distributieriem, rollen en waterpomp zijn vorige week vervangen en dat ging nog al moeizaam.

De garage had hele grote moeite om 5 boutjes los te krijgen.
Dat deden ze vanaf de onderkant van de auto. Het rechter voorwiel verwijderd en daar achter zo'n beetje. Ze zaten op 1 vlak als ik me goed herinner. Zaten muurvast, heeft ze zeker anderhalf uur extra tijd gekost.

Nu zit ik net wat instructie filmpjes te kijken en vraag me af welke bouten dat dan waren.

Zou dat kunnen zijn wat je op 0.53 sec op dit filmpje ziet http://www.youtube.com/watch?v=YYDv4TPvTWY

Wat zit daar precies?

Wat brabbelt die gast onduidelijk joh :mrgreen:
416SI 1996
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9111
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: waterpomp, ik snap niet dat ze die niet loskregen.
of er zaten oude kloteboutjes in of zo.
Laatst gewijzigd door MARTIN op vr jan 13, 2012 5:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Het is niet de waterpomp die ze moeilijk loskregen.
Heb net antwoord van ze gehad.

De 5 bouten waren van een motorsteun.
De andere bout was van de spanrol.

Moet die motorsteun echt los?
416SI 1996
elroy
MG-R Regular
Berichten: 38
Lid geworden op: ma mar 20, 2006 6:54 pm
Woonplaats:
Locatie: leusden

Bericht door elroy »

Ja motor steun moet wel los anders wordt het wel heel lastig.
De spanrol ja die kan ook heel vervelend zijn.
Heb het pas gedaan bij mijn oude rover 400 mijn moeder rijdt er mee en de
waterpomp was gaan lekken en mijn distributie riem was nog nooit vervangen 210 dkm dus ik dacht dan kan alles nu wel gelijk. Ik had dus ook moeite met de spanrol heb hem uiteindelijk kapot geslepen met de slijptol en met de bijtel het resterende weg getikt zodat de bout ook los kwam. Maar het belangrijkste is het rijdt weer toch? :mrgreen:
rover 800 gehad en een 400 nu een 45 v6
Plaats reactie