Even voorstellen en gelijk een paar vraagjes
Even voorstellen en gelijk een paar vraagjes
Beste mede Rover-enthousiasten,
Laat ik eerst eens beginnen met voorstellen. Mijn naam is Mark en ik woon met mijn gezin in Nieuwegein.
Al bij het zien van de eerste Rover 75 heb ik altijd gedacht, wat zou ik graag zo'n auto willen bezitten. De klassieke lijn is gewoon top. Ik vond en vind de Rover 75 nog steeds mooier dan een Jaguar ( Ik hoop dat ik niemand op zijn tenen ga staan).
Twee jaar geleden ging de auto van mijn vrouw kapot en werden we de trotse bezitters van een 75 tourer. Donkerblauw!
We rijden nu bijna twee jaar in de auto en ik moet zeggen, hij doet het altijd en we hebben weinig kosten (afgezien van de lekke koppakking na 3 maanden bezit).
Alleen begint hij nu wat zaken aan te geven.
Brake Pads Low. Ik ben naar de garage geweest en die zeiden dat de kabel van de sensor een breuk heeft. Weet iemand waar ik zo'n kabel kan bemachtigen tegen een redelijke prijs?
En twee is ons Airbaglampje gaan branden. Kan je daar iets zelf aan doen of raden jullie me aan dit bij een garage te laten nakijken?
Ik hoop dat jullie wat antwoorden kunnen geven.
Met vriendelijke groeten,
Mark
Laat ik eerst eens beginnen met voorstellen. Mijn naam is Mark en ik woon met mijn gezin in Nieuwegein.
Al bij het zien van de eerste Rover 75 heb ik altijd gedacht, wat zou ik graag zo'n auto willen bezitten. De klassieke lijn is gewoon top. Ik vond en vind de Rover 75 nog steeds mooier dan een Jaguar ( Ik hoop dat ik niemand op zijn tenen ga staan).
Twee jaar geleden ging de auto van mijn vrouw kapot en werden we de trotse bezitters van een 75 tourer. Donkerblauw!
We rijden nu bijna twee jaar in de auto en ik moet zeggen, hij doet het altijd en we hebben weinig kosten (afgezien van de lekke koppakking na 3 maanden bezit).
Alleen begint hij nu wat zaken aan te geven.
Brake Pads Low. Ik ben naar de garage geweest en die zeiden dat de kabel van de sensor een breuk heeft. Weet iemand waar ik zo'n kabel kan bemachtigen tegen een redelijke prijs?
En twee is ons Airbaglampje gaan branden. Kan je daar iets zelf aan doen of raden jullie me aan dit bij een garage te laten nakijken?
Ik hoop dat jullie wat antwoorden kunnen geven.
Mark
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Welkom hier, foto's kun je plaatsen bij even voorstellen
Als je de gele stekker onder je stoel even goed aanduwt gaat waarschijnlijk het lampje uit. Een bekende 75 kwaal. Ook kun je er een klembandje om trekken.

Als je de gele stekker onder je stoel even goed aanduwt gaat waarschijnlijk het lampje uit. Een bekende 75 kwaal. Ook kun je er een klembandje om trekken.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Dank je wel voor het antwoord. Ik heb het geprobeerd en JAWEL! Lampje is uit. Superbedankt hiervoor Arjan. Ik wil graag een foto erbij zetten, maar ik weet niet hoe....
Ik zie IMG wel staan, maar verder dan dat kom ik niet. Ik weet dat ik op een onbeveiligde server moet staan met foto's, maar die heb ik niet. Heeft de site hier iets voor?[/img]

Ik zie IMG wel staan, maar verder dan dat kom ik niet. Ik weet dat ik op een onbeveiligde server moet staan met foto's, maar die heb ik niet. Heeft de site hier iets voor?[/img]
- Dr Doggystyle
- Beheerder
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Hoi allen,
Toch nog maar eens gekeken naar de sensorkabel en wat blijkt?? E zit een stekker los. Ik kan alleen niets vinden waar die op aangesloten dient te worden. Wellicht dat één van jullie dit weet? Hieronder meer duidelijkheid:

en nog één:

Alvast bedankt voor de moeite.
Mark
Toch nog maar eens gekeken naar de sensorkabel en wat blijkt?? E zit een stekker los. Ik kan alleen niets vinden waar die op aangesloten dient te worden. Wellicht dat één van jullie dit weet? Hieronder meer duidelijkheid:

en nog één:

Alvast bedankt voor de moeite.
Mark
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Mooi exemplaar hoor! Ik vind Royal Blue, British Racing Green, en nog een andere vage blauwige/ groenige kleur (Arden Green ??) de mooiste kleuren op een 75.82-JB-BD schreef:
Hierbij de foto's van onze trots:
In de zomer:
.
Ik zie dat je dus ook wel eens met een caravan rijdt, gaat dat goed met een 1.8?
Vergeet trouwens niet dat hij over een maand gekeurd moet worden....

My MG-Rover history:
Aan allen. Bedankt weer voor de feedback. Verwarmde ruitensproeiers
Hoe verzinnen ze het?! Ik heb met -15 graden met de Rover gereden en sproeien deed hij als de beste. Kennelijk zonder verwarming.
. Mijn vrouw stond naaste me en moest ook lachen. Inderdaad over een maandje is hij weer aan de beurt. Ik verwacht geen problemen.
Voor wat betreft de caravan. Dat staat natuurlijk stoer, vooral als je onze trekhaak bekijkt. De foto is alleen misleidend. Mijn schoonouders hebben de caravan versleept met een Ford Explorer 6 cylinder. Wij hoefden alleen maar naar de locatie te zoefen.
By the way, ik kom nogal regelmatig in je woonplaats. Mijn ouders wonen daar. Misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen.

Hahahaha Ik lag helemaal in een deuk om je laatste opmerking Arjan.Ik zie dat je dus ook wel eens met een caravan rijdt, gaat dat goed met een 1.8?
Vergeet trouwens niet dat hij over een maand gekeurd moet worden....

Voor wat betreft de caravan. Dat staat natuurlijk stoer, vooral als je onze trekhaak bekijkt. De foto is alleen misleidend. Mijn schoonouders hebben de caravan versleept met een Ford Explorer 6 cylinder. Wij hoefden alleen maar naar de locatie te zoefen.
By the way, ik kom nogal regelmatig in je woonplaats. Mijn ouders wonen daar. Misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen.
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Ik hou het in de gaten
Als we elkaar tegenkomen drinken we er één onder het genot van het uitzicht van 2 Rovers...

Als we elkaar tegenkomen drinken we er één onder het genot van het uitzicht van 2 Rovers...

My MG-Rover history:
Wat betreft de apk, als je 2 maanden of minder voor de vervaldatum van de apk je auto aanbied voor een keuring krijg je de tijd dat je eerder bent plus een jaar geldigheid van de apk.
Ging jij bv op 20 dec 2011 voor de keuring krijg jij apk tot 17-02-2013.
Dit is om jou de kans te geven om hem te repareren voordat hij niet meer gekeurd is.
Ging jij bv op 20 dec 2011 voor de keuring krijg jij apk tot 17-02-2013.
Dit is om jou de kans te geven om hem te repareren voordat hij niet meer gekeurd is.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Bedankt voor de tips. De auto staat nu bij de garage. De reden is de volgende:
Motortemperatuur ging als een gek omhoog en de waarschuwingen gingen aan. Motor kookte overigens niet???
Motor afgezet en de temperatuur daalde gelijk weer naar normaal. Motor gestart 200 meter gereden en weer ging de kerstboom aan.
Gelijk doorgereden naar een KIA garage die open was (en waar ze de koppakking al een keer vervangen hebben) en even gevraagd wat ze konden zien. Koelvloeistof zat op goede niveau maar er was wel verbrande koelvloeistof te ruiken. De ventilator bleef ook maar draaien. Motor uitgezet totdat de ventilator stopte.
Beetje koelvloeistof erbij gedaan en daarna weer gestart. Motor een tijdje stationair laten draaien en er gebeurde niets. Daarop met de monteur een stukje gereden en... PATS!! daar ging de temperatuur weer.
Op aanraden de auto laten staan. Maandag gaan ze kijken wat er aan de hand is. We balen in ieder geval als een stekker.... Lijkt een beetje op het verhaal van Jantino. Ik hoop niet dat we aan de vooravond staan van dezelfde ellende.......
Motortemperatuur ging als een gek omhoog en de waarschuwingen gingen aan. Motor kookte overigens niet???
Motor afgezet en de temperatuur daalde gelijk weer naar normaal. Motor gestart 200 meter gereden en weer ging de kerstboom aan.
Gelijk doorgereden naar een KIA garage die open was (en waar ze de koppakking al een keer vervangen hebben) en even gevraagd wat ze konden zien. Koelvloeistof zat op goede niveau maar er was wel verbrande koelvloeistof te ruiken. De ventilator bleef ook maar draaien. Motor uitgezet totdat de ventilator stopte.
Beetje koelvloeistof erbij gedaan en daarna weer gestart. Motor een tijdje stationair laten draaien en er gebeurde niets. Daarop met de monteur een stukje gereden en... PATS!! daar ging de temperatuur weer.
Op aanraden de auto laten staan. Maandag gaan ze kijken wat er aan de hand is. We balen in ieder geval als een stekker.... Lijkt een beetje op het verhaal van Jantino. Ik hoop niet dat we aan de vooravond staan van dezelfde ellende.......
Bedankt voor de tips. De auto staat nu bij de garage. De reden is de volgende: