
Enkele dagen geleden kwam Bart aandraven met het feit dat de MGCC championshipwinner 2011 te koop werd aangeboden.
Daar we het een beter idee vonden deze topwagen te kopen ipv. te investeren in de ombouw van de ZS, kunnen we dus met trots aankondigen dat "8 on track" volgende wagen heeft aangekocht en deze de renstal gaat vervoegen naast de huidige gele ZR en de 114 cupracer.
Deze wagen is een jaar geleden vanaf een lege shell gebouwd, helemaal afgelast, en van volgende specs voorzien :
Meer foto's en filmpjes van deze wagen zijn hier te zien : http://www.vulcanracing.co.ukZR specs:
MG ZR 190 Professionally Built by Vulcan racing to the highest standard
in 2010 for the ‘Peter Best insurance championship’.
Car won 2011 championship and now holds many lap records which includes 2.27.6 on Silverstone GP circuit.
All times can be proved from datalogger.
This car has only competed in one season, hasn’t had any contact with any
other race cars and is presented in as new condition.
Car has been built from a 2005 bare metal shell seam welded and painted inside and out.
Please note when car was built , almost all the genuine mg parts fitted are new direct
from Xpart and almost all the aftermarket parts are also new.
Engine 1.8 K series vhpd 190bhp (rebuilt by Dreadnoughts)
Gearbox Quaife straight cut gear set with Gripper differential.
Complete full race Janspeed system.
Emerald ECU.
Aim Datalogger/Dash.
Loom built by GWR Motorsport.
Flat “full throttle” shift.
Pit lane limiter.
Brake and steering angle sensors fitted.
Dry cell battery.
Braided brake hoses run internally and bias valve fitted.
Lightweight dash.
Carbon fibre seat.
Carbon fibre roof vent.
Polycarbonate windows.
Safety devices cage.
Rose jointed suspension with adjustable front camber top mounts and camber shims rear
Gaz gold coilovers with eibac tender & main springs.
2 sets of wheels with slicks.
Deze wagen zal gebruikt worden om aan te treden in wedstrijden zoals de BTCS, waarschijnlijk in seizoen 2013. Misschien wordt er in de 2de helft van 2012 als eens een race meegepikt ter oefening. Eerst gaan we alvast veel trainen op track days met deze bolide.
Naast deze racewagen, blijven ook de huidige ZR in dienst, echter louter als trackdayracer. Deze wordt voorzien van een gescheiden remssyteem en een 1.9 motor goed voor een 200pk. Ook de 114 cupracer, zal fungeren als trackday wagen, en zal ook ingezet worden om af en toe een sprintrace mee te rijden wellicht. De wedstrijdracers zijn dus wit en krijgen een 2de kleur op bumpers en spoilers (kleur nog te bepalen). De trackday ZR blijft geel en krijgt dezelfde kleuraccenten als de wedstrijdracers.
En wat dan met de ZS ? Het ZS plan stopt hiermee. De ZS wordt verkocht en zal het 8 on track team hiermee verlaten.