temperatuur probleem
- basjebas
- MG-R Core
- Berichten: 1189
- Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
- Woonplaats: Den Haag
- Contacteer:
temperatuur probleem
Op nieuw heb ik weer t vreemde verschijnsel. Zodra ik constant 130 of harder rijd. Gaat mijn temperatuur tot ongeveer 3/4 omhoog. Nu heb ik ondertussen de volgende indelen vervangen: thermostaat, koppakking, koelvloeistofreservior, koelvloeistof, radiator.
Alleen nu heb ik geen flauw idee meer wat dit kan zijn.
Wie o wie kan mij helpen dit op te lossen??
Alleen nu heb ik geen flauw idee meer wat dit kan zijn.
Wie o wie kan mij helpen dit op te lossen??
Groet, Bas
Re: temperatuur probleem
De fan mag geen verschil maken. Ervan uitgaande dat alles gewoon goed is gemonteerd is lucht het eerste waaraan ik denk inderdaad. Je verliest geen koelvloeistof? Olie is schoon?basjebas schreef:Zodra ik constant 130 of harder rijd...
Op andere snelheden en/of stationair geen problemen? Als je systeem niet goed ontlucht is, is een schokkende fluctuerende temperatuur meter is vaak een indicator (hoeft niet).
Je koppakking? Wanneer is die vervangen? Want de kortste klap is anders gewoon naar je garage rijden en gewoon zeggen dat je 'problemen' hebt. Als ze een beetje service-gericht zijn zouden ze je wel even tussendoor te woord moeten staan.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- basjebas
- MG-R Core
- Berichten: 1189
- Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
- Woonplaats: Den Haag
- Contacteer:
ik ga er vanuit als ik het ontluchtingsnippel opendraai en er gelijk kvs uitkomt dat ie goed ontlucht is.
Nee ik verlies geen kvs en de olie is ook schoon.
het probleem is alleen als ik 130 of harder ga en alles daaronder niet.
De koppaking is nog geen 2 maanden geleden vervangen. Bij de garage ben ik zo ook geweest maar die weten het zo ook even niet meer...
Nee ik verlies geen kvs en de olie is ook schoon.
het probleem is alleen als ik 130 of harder ga en alles daaronder niet.
De koppaking is nog geen 2 maanden geleden vervangen. Bij de garage ben ik zo ook geweest maar die weten het zo ook even niet meer...
Groet, Bas
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- basjebas
- MG-R Core
- Berichten: 1189
- Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
- Woonplaats: Den Haag
- Contacteer:
De waterpomp was ongeveer 5000km voor de koppakking vervangen.
Wat ik wel moet zeggen het kvsresevior heb ik wel te vol gedaan. Vanmiddag naar de garage geweest en die hebben t overtollige kvs er uit gehaald. En rij nu ongeveer al 30 km zonder probleem 130/140 km/h.
Hopelijk was t dat[/code]
Wat ik wel moet zeggen het kvsresevior heb ik wel te vol gedaan. Vanmiddag naar de garage geweest en die hebben t overtollige kvs er uit gehaald. En rij nu ongeveer al 30 km zonder probleem 130/140 km/h.
Hopelijk was t dat[/code]
Groet, Bas
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Ik herinner me dat de Rover dealer vroeger in mijn auto ook ruim boven max niveau zat. Heb toen dacht ik wel nagevraagd, maar dat maakte niet uit. Weet niet meer wat ze verder zeiden.basjebas schreef:De waterpomp was ongeveer 5000km voor de koppakking vervangen.
Wat ik wel moet zeggen het kvsresevior heb ik wel te vol gedaan. Vanmiddag naar de garage geweest en die hebben t overtollige kvs er uit gehaald. En rij nu ongeveer al 30 km zonder probleem 130/140 km/h.
Hopelijk was t dat[/code]
416SI 1996
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Réserve is afgeleid van reservoir... betekent zoiets "wat nog gebruikt kan worden). Dus het maakt op zich niet zoveel uit hoe vol dat reservoir zit...
Zolang je systeem maar 100% gevuld is. Anyway, goed dat je geen problemen meer hebt gehad. (afkloppen).
Zolang je systeem maar 100% gevuld is. Anyway, goed dat je geen problemen meer hebt gehad. (afkloppen).
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997