Zoals is te lezen in het voorsteltopic.
Ik heb begrepen dat ik her en der domme vragen mag plempen, dus bij deze

Ja de BRM dus. Echt een super wegligging, niet normaal!
Mooie verschijning ook. Groen met een oranje lip. Hoe verzin je het!? Een vriend van mij vertelde mij: ‘dat die kleurstelling is tot stand gekomen omdat BRM ooit(?) eens mee deed aan een race waarbij zij de rode kleur wilde gebruiken, omdat dit dé Engelse zou zijn. Echter was deze kleur al verkozen door een Italiaans merk uit Bologna Maranello.. Toen heeft men besloten een eerbetoon aan Ierland te maken door middel van de groen/oranje kleurstelling’.
Deze info heeft hij ooit bij Top Gear vernomen. Mijn vraag aan jullie klopt dit verhaal? Zo nee, hoe zit het dan? En, ik ben opzoek naar de kleur codes van de BRM, en voornamelijk van groen. Ik heb ooit eens een lijst met kleurcodes gevonden ergens op dit forum..maar niet opgeslagen in mijn favorieten..slim (not).
Verder ben ik erg benieuwd wie de mechanica (aandrijving=motorblok+versnellingsbak+eindoverbrenging) heeft ontworpen en gefabriceerd. Ik dacht namelijk eerst dat het VVC blok een Honda blok was maar volgens mij zit ik er faliekant naast?
Dan ben ik heel benieuwd hoe(lang) een Engels blok moet worden warm gereden. Is het als een Italiaans blok waarin het allemaal heel voorzichtig moet (ruim een half uur opbouwend warmrijden)?
Daarnaast klinkt mijn blok een beetje als een diesel :s Is dit normaal bij een BRM, lijkt me niet toch? Op het forum heb ik meer van dit soort situaties gelezen bij andere 200’s. Meest luidt de conclusie: ‘iets rondom de nokkenas of de nokkenas zelf’. Vrienden van mij geven mij verschillende mogelijke oorzaken voor het getik, uiteenlopend van: ‘een of twee kleppen lopen niet goed’ tot ‘tijdens/na de distributieriem vervangen zijn de distributieriem en nokkenasriem niet goed op elkaar afgestemd..’. Heeft er iemand een idee hoe je dit het best kunt onderzoeken?
Zelf dacht ik eraan om de BRM op de testbank bij Van Beek Racing (Den Haag) te zetten. Maar mocht blijken dat de BRM te weinig vermogen heeft wat kan ik dan het best doen? Zijn er in Zuid Holland garages die goed zijn met VVC?