Mijn probleem was:
Rechts lauwe tot koude lucht, links normaal warm.
Na lang zoeken, in samenwerking met mijn garage (niet Rover dealer),
is het probleem opgelost.
Het bleek namelijk dat het verhitterblokje, gemonteerd in de "heater distribution box", door waarschijnlijk trillen, naar rechts uit zijn slede was geschoven.
Hierdoor ontsond er een spleet tussen verhitterblok en achterwand, juist die plaats waar de lucht voor rechts (bijrijder) doorstroomt.
Door deze spleet kwam er dus valse, niet verwarmde lucht uit de ventilatieopeningen.
Het verhitterblok is weer gemonteerd, geheel naar achter (richting bijrijder) geschoven en vastgezet met een beugeltje; probleem opgelost.
Heb je ook dit probleem dan is het zeer gemakkelijk even te controleren of dit ook bij jou het geval is.
Verwijder het schroefje waarmee het uitblaasmondje bij de pedalen vastzit en je kunt het hele daarmee vastzittend paneeltje verwijderen.
Je ziet dan de verwarmingspijpjes lopen en de zijkant van het blokje.
Duw tegen het blokje. Kun je het naar achter schuiven, dan is je probleem (tijdelijk) opgelost.
Ik raad je aan om, net als ik, het blokje vast te zetten zodat het probleem nooit meer terugkomt.
Wil je zien hoe ik dat gedaan heb dan heb ik een foto hiervan beschikbaar en stuur die graag naar je op.
Succes,
Mariolara.
de foto : (klikbaar voor een grotere versie)