T4 diagnoseapparatuur

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Eric27
MG-R Freak

T4 diagnoseapparatuur

Bericht door Eric27 »

Iemand enig idee als je in het bezit bent van deze 2 Cdroms en deze installeerd op een laptop je een T4 uitlees apparaat hebt?
Zie link:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWAX:IT
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Bij een t4 zit nog een interface en een hele bult aan kabels. Maar mischien is het wel mogelijk dat het met een andere, goedkopere interface ook werkt. Risico is natuurlijk wel groot dat het niet zo stabiel draait als een originele t4, en bij het programeren van systemen in de auto is het natuurlijk niet prettig als de communicatie uitvalt :mrgreen:
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Oke kabels dat begrijp ik. Deze kun je aanschffen welke je nodig hebt,
maar een interface wat moet ik mij daar bij voorstellen?
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Een apparaat dat de gegevens vanuit de auto leesbaar maakt voor en doorgeeft aan de computer.
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

hier zijn al verschillende mensen mee bezig geweest.
even zoeken onder obd, eobd, obd2 ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

JD schreef:hier zijn al verschillende mensen mee bezig geweest.
even zoeken onder obd, eobd, obd2 ;)
neen obd is een klein onderdeel vanT4.
T4 controleert mijn webasto en zorgt dat de deuren op slot gaan als ik ga rijden, regelt dat mijn dimlichten langer aanblijven als ik in het donker naar huis loop.
T4 is de computer van Rover waar de aansturing van alle accessoires door geregeld worden.
En obd zijn de minimale gegevens van het motormanagement die ze vrij moeten geven voor de merkloze garage.
T4 heeft veel en veel meer gegevens waardoor storingszoeken veel gemakkelijker is en je kan accessoires veranderen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

aha.
dat wist ik niet :)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Dat klopt niet bam. Obd is merkspecifiek en dan is er vrij veel mogelijk, ook de dealerinstellingen die je noemt zijn te wijzigen met universele apparatuur. Alleen dingen als een nieuwe ecu programmeren aan de auto moet met een t4. Sleutel inleren kan ook met universele apparatuur. Eobd en obd2 (vrijwel hetzelfde maar de een is amerikaans en de ander europees) is een vast aantal parameters en codes dat uitgelezen kan worden met goedkope scanners zonder merk specifieke software. Dit zijn de scanners van 50 tot ca 500 euro en hier heb je eigenlijk net niks aan. Waarschijnlijk kan straks zelfs alles met universele apparatuur omdat fabrikanten verplicht word gesteld de codes die nodig zijn om bepaalde electronica in te leren vrij te geven.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

ja ik weet wat het doet maar wilde niet teveel verwarring zaaien.

Als ik zeg dat als de rover een gebouw is dan kom je met obd etc etc binnen tot aan de balie en met T4 loop je door het hele gebouw.
Dan is het duidelijk.

En de rest interesseert niemand want er zijn achterdeuren waar je ook naar binnen komt mijn ecu is ook opnieuw geprogrammeerd maar zonder T4 en zo zijn er meer verhalen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Ik heb zelf een scanner van Autel de maxiDiag EU702 Deze maak wel verbinding met de auto en je hebt live data, dat trouwens ook best goed werkt.
Je moet dan wel uilezen via BMW.
Ik kan de ABS uitlezen maar als er een sensor kapot is geeft hij altijd de verkeerde kant aan. Als je dat weet is het geen probleem.
de Airbag daar kan deze geen contact mee krijgen, en ik kan het ook niet voor elkaar krijgen om de service standen te resetten. Hij geeft op de scanner wel aan dat deze zijn gereset maar niet dus.
Ja en een apparaat dat net wat meer kan bijvoorbeeld dat de lichten aanstaan als je start, centrale deurvergrendeling, tijden van de ruitenwissers en dat soort dingen omdat te veranderen dat zou leuk zijn.
Als dat op een of ander wijze met die twee cdroms en een niet te dure interface mogelijk zou zijn zou dat leuk zijn.
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

michel

diagnose toestel

Bericht door michel »

ik kocht een tweedehands handheld scanner van OMITEC , mee bepaald de omiscan, de fabrikant van de T4 , je hebt dan wel profesioneel materiaal.
hiermede kun je velerlei merken doen , de ene meer uitgebreid dan de andere , voor mijn rover 75 diesel is dat het motor managment , en componenten rond de motor zoals aansturen ventilator fan , resetten van onderhouds beurten , abs , airbag , alarm beveiliging enz werkt ook , de body controler aansturen( centr vergrendeling , ramen , enz) werkt niet bij rover wel bij sommige andere merken , waarschijnlijk omdat de fabrikant de T4 wil blijven verkopen , ik heb nu gevraagd om een upgrade voor rover 75 , even wachten wat er uit de bus komt ,
oppassen met de chineesse obd2 lezers bij sommige kan je de oudere obd voor 2004 niet uitlezen
heeft iemand de cd rom van CAPS versie 7 ( diagnose programma welk je Kan linken aan een scanner )
groetjes michel
Plaats reactie