Te veel km?
Te veel km?
Ik kan een goed onderhouden Rover 2.5 V6 kopen uit 2005.
Hij heeft echter 240.000 km op de teller, vooral snelweg.
Is dat een bezwaar voor zo'n auto?
Dank,
Antoon
Hij heeft echter 240.000 km op de teller, vooral snelweg.
Is dat een bezwaar voor zo'n auto?
Dank,
Antoon
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Alles valt of staat met het onderhoud, Antoon.
Natuurlijk krijg je meer "kwalen" zoals wiellagers, enzovoort.
Alles heeft wat meer speling. Een v6 is wel wat onderhoudsgevoeliger, dus hij moet echt altijd op tijd zijn beurten gehad hebben. Dat geldt voor zowel de 2.0 v6 als de 2.5 v6, hoewel de 2.5 liter iets meer kan hebben.
Dus het hoeft niets te zeggen, echter persoonlijk zou ik hem wel laten staan.
Het risico op spontane uitval en een duurdere reparatie is gewoon groter.
Natuurlijk krijg je meer "kwalen" zoals wiellagers, enzovoort.
Alles heeft wat meer speling. Een v6 is wel wat onderhoudsgevoeliger, dus hij moet echt altijd op tijd zijn beurten gehad hebben. Dat geldt voor zowel de 2.0 v6 als de 2.5 v6, hoewel de 2.5 liter iets meer kan hebben.
Dus het hoeft niets te zeggen, echter persoonlijk zou ik hem wel laten staan.
Het risico op spontane uitval en een duurdere reparatie is gewoon groter.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- Steven Rover
- MG-R Freak
Ik zag op marktplaats dat het ook een Automaat is.
Bij onze Rover 75 ging de automaat na 200.000 km iets wat minder soepeler schakelen. Maar ook dat had te maken met het vele gebruik en waarschijnlijk door de leaserijder lekker op zijn staart getrapt.
Als deze veel snelweg heeft gelopen valt dat wellicht mee. Het is wel een heel mooi exemplaar zeker voor dat geld
Toch maar 1 uit Engeland halen, dan heb je ze voor de helft van deze prijs met een lage kilometerstand
Bij onze Rover 75 ging de automaat na 200.000 km iets wat minder soepeler schakelen. Maar ook dat had te maken met het vele gebruik en waarschijnlijk door de leaserijder lekker op zijn staart getrapt.
Als deze veel snelweg heeft gelopen valt dat wellicht mee. Het is wel een heel mooi exemplaar zeker voor dat geld

Toch maar 1 uit Engeland halen, dan heb je ze voor de helft van deze prijs met een lage kilometerstand

Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

- Johnny_D
- MG-R Freak
licht er ook nog aan wat de prijs is.
Als het een ex lease bak is, zijn ze meestal voor elk wisse wasje naar de garage gebracht.
het blijft altijd een risico, maar ook een auto met een ton aan kilometers op de klok kan stuk gaan.
Je kan hem altijd nog ergens voor een onafhankelijk keuring brengen voor je je besluit neemt.
Kost je meestal iets van €30 a €40, maar dat bied je wel meer zekerhijd
Als het een ex lease bak is, zijn ze meestal voor elk wisse wasje naar de garage gebracht.
het blijft altijd een risico, maar ook een auto met een ton aan kilometers op de klok kan stuk gaan.
Je kan hem altijd nog ergens voor een onafhankelijk keuring brengen voor je je besluit neemt.
Kost je meestal iets van €30 a €40, maar dat bied je wel meer zekerhijd
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Contacteer:
Ik neem aan dat het om dit exemplaar gaat?
http://auto.marktplaats.nl/rover/462121 ... omaat.html
Ik zou het wel aandurven. De prijs is goed voor een exemplaar uit 2005 en aangezien hij zoveel kilometers per jaar heeft gemaakt zullen de motor en bak niet veel geleden hebben. Een goede onderhoudshistorie lijkt me wel een must. Ik heb al V6en langs zien komen met rond de 350.000 km, dus als het goed is zou je nog even vooruit moeten kunnen.
De uitvoering is ook wel leuk trouwens, de optionele navigatie en cruise control maken het rijden in een 75 net weer wat leuker.
http://auto.marktplaats.nl/rover/462121 ... omaat.html
Ik zou het wel aandurven. De prijs is goed voor een exemplaar uit 2005 en aangezien hij zoveel kilometers per jaar heeft gemaakt zullen de motor en bak niet veel geleden hebben. Een goede onderhoudshistorie lijkt me wel een must. Ik heb al V6en langs zien komen met rond de 350.000 km, dus als het goed is zou je nog even vooruit moeten kunnen.

De uitvoering is ook wel leuk trouwens, de optionele navigatie en cruise control maken het rijden in een 75 net weer wat leuker.

MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Kijk eens op deze site idiootlangelinkdiehetforumuitelkaartrektdusisaangepastdoordeadmin
In duitsland zijn ze ook behoorlijk goedkoper.
Eric.
In duitsland zijn ze ook behoorlijk goedkoper.
Eric.
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Contacteer:
@Eric27: Bij een 2.5 V6 uit 2005 mag je er dan nog wel €2.320,- BPM bij optellen.
Dit exemplaar is wel interessant, maar met BPM erbij is hij toch ook weer een stuk duurder dan de Nederlandse auto met veel kilometers.
Dit exemplaar is wel interessant, maar met BPM erbij is hij toch ook weer een stuk duurder dan de Nederlandse auto met veel kilometers.
MGF 1.8i, British Racing Green

Rovervrienden, dank voor de reacties!
Ik ben nu toegetreden tot de bevoorrechte groep van Roverbezitters.
Morgen ga ik hem ophalen
Ik neem de km op de koop toe omdat het vooral snelwegkm zijn.
Ik hoop dat ik er net zo veel plezier aan ga beleven als aan de 620 die ik vroeger als leasewagen heb gereden...
Antoon
Ik ben nu toegetreden tot de bevoorrechte groep van Roverbezitters.
Morgen ga ik hem ophalen

Ik neem de km op de koop toe omdat het vooral snelwegkm zijn.
Ik hoop dat ik er net zo veel plezier aan ga beleven als aan de 620 die ik vroeger als leasewagen heb gereden...
Antoon
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer:
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer:
Of anders even langs fa. van Noort in Biest-Houtakker. Ligt net onder Tilburg. Vanaf Dordrecht is dat niet te ver rijden. Gespecialiceerd bedrijf in MG & Rover. Zijn niet te duur en staan goed aangeschreven hier op het forum.
Zie : http://www.autobedrijfvannoort.nl/
Zie : http://www.autobedrijfvannoort.nl/