draagarmrubber weer stuk
-
project356
draagarmrubber weer stuk
Hallo allemaal. Precies een jaar geleden mijn draagarmrubbers vervangen aan de voorzijde. Nu is die aan de rechterzijde weer stuk, het rubber is helemaal gescheurd.
Zou dit een geval van slechte kwaliteit onderdeel kunnen zijn of kan je bij de montage iets verkeerd doen waardoor deze zo snel weer defect raakt.
Iemand hier ervaring mee?
Groet Marco
Zou dit een geval van slechte kwaliteit onderdeel kunnen zijn of kan je bij de montage iets verkeerd doen waardoor deze zo snel weer defect raakt.
Iemand hier ervaring mee?
Groet Marco
Heb ik ook aan de hand. Nog geen jaar, amper 9000km en al gescheurd...
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

- tomcat.t16
- MG-R Core
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
project356
Deze merk FEBI welke worden verkocht door JPR25 op ebay schijnen wel goed te zijn.
Ik heb er zelf 1 van en geen problemen en op de engelse forums worden ze aangeraden.
Vraag wel even aan de verkoper of deze dit merk nog op voorraad heeft.
Let ook op met de montage dat het onder een hoek van circa 30 graden gebeurt anders komt er extra spanning op het rubber wat ook de levens duur beperkt.
Eric.
Ik heb er zelf 1 van en geen problemen en op de engelse forums worden ze aangeraden.
Vraag wel even aan de verkoper of deze dit merk nog op voorraad heeft.
Let ook op met de montage dat het onder een hoek van circa 30 graden gebeurt anders komt er extra spanning op het rubber wat ook de levens duur beperkt.
Eric.
dus de arm naar beneden.
dan laten we de auto zakken op de wielen en zit het rubber al direkt getordeerd.
er is maar 1 juiste manier om dit te voorkomen.
laat de bout van het scharnierpunt los totdat de auto volledig met zijn gewicht op de grond staat.{of op de brug}
en draai hem daarna pas aan.
-
project356
Hier ben ik blij mee!MARVON schreef:er is maar 1 juiste manier om dit te voorkomen.
laat de bout van het scharnierpunt los totdat de auto volledig met zijn gewicht op de grond staat.{of op de brug}
en draai hem daarna pas aan.[/b]
Welke bout bedoel je precies? zijn dat de twee bouten aan de rubber of de moer in het midden van de draagarm?
Dank je wel!
Groet,
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)

Geldt niet voor de 75hugos schreef: Hier ben ik blij mee!
Welke bout bedoel je precies? zijn dat de twee bouten aan de rubber of de moer in het midden van de draagarm?
Dank je wel!
Groet,
Hugos
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
-
arjen
- MG-R Core
Dat is zeker een veelgemaakte fout. Maar dit gaat niet op bij een 75. Het rubber is voorzien van een zeskant waardoor je hem dus minimaal 60 graden moet draaien om de draagarm er verkeerd in te kunnen monteren. Als je dat voor elkaar krijgt is ie volgens mij meteen stukMARVON schreef:de meeste{ook garages} maken de grote fout om de armen met de nieuwe bussen erin aan te draaien op de brug als de wielen vrij hangen.
dus de arm naar beneden.
dan laten we de auto zakken op de wielen en zit het rubber al direkt getordeerd.
er is maar 1 juiste manier om dit te voorkomen.
en draai hem daarna pas aan.
-
project356

˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo