max km voor l serie

Technische informatie over MG's en Rovers.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Het schijnt dat L-series wat problemen hebben met de kop, en die marathon motoren hebben dan ook vaak een andere kop en/of een zware kop revicie. Maar heel vreemd is dat natuurlijk ook niet met dat soort km's, onderblok schijnt wel verschrikkelijk lang mee te gaan.

Maar slijten motoren nog wel echt? Je ziet bv zelden een k-serie met een hoge kilometer stand, maar ik heb er een aantal gesloopt die er ruim 200kkm op hadden zitten, en geen van die motoren was versleten. Nergens lager schade, nokassen nauwelijks een krasje, compressie meestal nog 100%. Meestal is het gietwerk(blok en kop) zelf niet heel fris meer(krom) en zo af en toe een keering en daardoor olie verlies, maar dat is het dan ook.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
gekske

Bericht door gekske »

Ik had een 220tdic geloof dat ik 370dkm op de teller had was waarschijnlijk ietsjes meer (km stand was terug gedraaid blijkbaar) motorisch als een trein zelfs na t verspringen van de distri riem met 1 tandje :S (kort daarna vervangen natuurlijk) reed ze nog als een zonnetje

ik zou altijd voor de intercooler versie gaan dat is toch net die extra boost die je nodig hebt, die versies / blokken zijn genoeg te vinden overigens

voor mij gaan ze dus 500dkm mee terwijl ik altijd scheurde en racete regelmatig turbo vastloper gehad door gestold slijpsel maar na een tijdje in de zon bekwam ze weer van dergelijke verkoudheid wel altijd netjes grote beurt bij iedere 20dkm
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

gekske schreef
Het schijnt dat L-series wat problemen hebben met de kop, en die marathon motoren hebben dan ook vaak een andere kop en/of een zware kop revicie. Maar heel vreemd is dat natuurlijk ook niet met dat soort km's, onderblok schijnt wel verschrikkelijk lang mee te gaan.
Nou mijn bevinding:
heb een kop uit elkaar liggen 225000 km gemaakt (nog steets geen blok :evil: )
1: ingeslagen inlaat kleppen
2: klepzittingen t'ja zal ook wel iets zijn maar moeilijk te zien
3: nokkenaslagers (voor zover je het kunt moemmen)slijt sporen
op de buitenste randen
4: flink aangekoekt vuil inlaatpoorten
5: 2 van de 8 hydraulische klepstoters met de hand in te drukken

GOED

1: nokkenas niets aan te zien
2: uitlaat kleppen niets aan te zien
3: klepzittingen uitlaat niets aan te zien
4: klepveren met de rest goed
5: bovenkant klepstoters op het oog goed

dat ik niets zie wil dus niet zeggen dat het 100% goed is dan moet er eerst gemeten worden
foto's :mrgreen:

Afbeelding
uitlaatklep loopt rond (x aantal graden)
Afbeelding
inlaatklep is hol met stootrand boven en onder
Afbeelding
Afbeelding
randje goed te zien bij de grote klep
als iemand iets wil toevoegen graag :mrgreen:
Afbeelding
klepstoters
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
inlaat
Afbeelding
uitlaat
Afbeelding
Afbeelding
dit is de onderkant van de nokkenaslagers (foto 1 zie je een verkleuring)
Afbeelding
de middelste hebben geen slijtplekken (lijkt wel maar is niet)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
boven is het juist omgedraaid buiten kant niets binnen kant wel.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Plaats reactie