zonder exact type word het moeilijk adviseren van onze kant.
banden advies
Meestal is de snelheid categorie er een hoger dan wat je kan halen. Heeft niet alleen met snelheid te maken, maar ook met het koppel van de motor (het is niet leuk het loopvlak van het karkas te trekken....)
Maximum snelheid: En wat als je wind mee hebt en de berg af gaat?
Better save then sorry,
Rob
Maximum snelheid: En wat als je wind mee hebt en de berg af gaat?
Better save then sorry,
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
-
Madrettor
- MG-R Fanatic
- Berichten: 115
- Lid geworden op: vr mar 31, 2006 5:19 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
Maar hoe hoger de rating, hoe harder-ie slijt. Mijn R75 2,5 (met een opgegeven max snelheid van max 215 km/u echt) reed eerst op Z's. Die waren - zelfs met mijn hoogbejaardenrijstijl in ca. 35K km op. Daarna dezelfde (Bridgestone RE050 A's 225/45/R17) met een V-rating, en die gingen moeiteloos 55-60K km mee. Dus je verdient het prijsverschil van een V (die is iets duurder is in aanaschaf) uiteindelijk fluitend terug ! Het verschil in bochtgedrag tussen een Z en een V-rating is naar mijn smaak verwaarloosbaar klein. Dus alleen als je elke bocht op 2 wielen wil kunnen nemen hebben Z's zin.
En hoe harder die slijt hoe meer grip je hebt (over het algemeen genomen dan)...
Banden is en blijft een eeuwige discussie waar ieder zijn eigen mening in heeft.
Ik vind veiligheid en grip het belangrijkste, dan pas komt de prijs.
Als zo'n bandje het dan ook nog twee zomers uithoud vind ik het helmaal geweldig. Zo niet, dan niet.
Beats the hell out off gebruik moeten maken van m'n donorkaart.
Qua codering, tsja, je mag toch niet harder dan 130 in NL
Don't you hate it when someone says something stupid like this?
Trouwens, wist je dat hard optrekken geld als artikel 5?
Banden is en blijft een eeuwige discussie waar ieder zijn eigen mening in heeft.
Ik vind veiligheid en grip het belangrijkste, dan pas komt de prijs.
Als zo'n bandje het dan ook nog twee zomers uithoud vind ik het helmaal geweldig. Zo niet, dan niet.
Beats the hell out off gebruik moeten maken van m'n donorkaart.
Qua codering, tsja, je mag toch niet harder dan 130 in NL
Don't you hate it when someone says something stupid like this?
Trouwens, wist je dat hard optrekken geld als artikel 5?
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
Madrettor
- MG-R Fanatic
- Berichten: 115
- Lid geworden op: vr mar 31, 2006 5:19 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
Verschil in lengte van remweg tussen banden van hetzelfde merk, type, afmetingen drukt zich bij gelijke weer- en wegomstandigheden uit in hooguit een paar centimeter. Het veiligheidsargument (zeker bij het soort auto waar het hier over gaat, die zelden of nooit op de limiet gereden zal worden) heeft in mijn ogen hoegenaamd geen betekenis. Een bijna 2 (!) keer zo lange levensduur wel. Maar je hebt gelijk, 't blijft een persoonlijke afweging.
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
Yeah, ging via officier van justitie.
Gij zult niet in 3 seconden naar de 70km/h sprinten. Is al wel een tijdje terug, maar was geloof ik 263 euries en een punt van m'n rijbewijs.
Duurste 300mtr. van m'n leven.
Gij zult niet in 3 seconden naar de 70km/h sprinten. Is al wel een tijdje terug, maar was geloof ik 263 euries en een punt van m'n rijbewijs.
Duurste 300mtr. van m'n leven.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Wat is jullie aanbeveling als fijne band voor een (nog) 116pk turbo diesel met 15 inch crown velgen? Zou Bridgestone en Vredestein als merken startpunt nemen. Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Bedankt voor de tip. Eerst eens kijken hoe het met de huidige gaat (hankook denk ik) die al op de auto zitten, daar zit waarschijnlijk nog voor zeker een half jaar 'leven' in. Over hankook heb ik ook iets gelezen op een engels forum dacht ik. Rijden er hier ook mensen mee? Wat zijn de ervaringen? Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
M'n vader had Hankook's op z'n XJ-6, ik vind het niet bij zo'n auto passen, maar was er zeker over te spreken.zwelgje schreef:Bedankt voor de tip. Eerst eens kijken hoe het met de huidige gaat (hankook denk ik) die al op de auto zitten, daar zit waarschijnlijk nog voor zeker een half jaar 'leven' in. Over hankook heb ik ook iets gelezen op een engels forum dacht ik. Rijden er hier ook mensen mee? Wat zijn de ervaringen? Rob
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
Cipi




