banden advies

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: dat ligt eraan welke topsnelheid voor jou 75 word aangegeven in je boekje.

zonder exact type word het moeilijk adviseren van onze kant.
Afbeelding
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

Het betreft hier de categorie indeling, die de maximaal toelaatbare snelheid van de banden aangeeft. Hier volgt de GSY voor personenauto's.
GSY km/u
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
ZR >240

8)
zwelgje
MG-R Addict

Bericht door zwelgje »

Meestal is de snelheid categorie er een hoger dan wat je kan halen. Heeft niet alleen met snelheid te maken, maar ook met het koppel van de motor (het is niet leuk het loopvlak van het karkas te trekken....)

Maximum snelheid: En wat als je wind mee hebt en de berg af gaat? ;)

Better save then sorry,

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Vaak is een ZR band nauwelijks/ niet duurder....
Madrettor
MG-R Fanatic

Bericht door Madrettor »

Maar hoe hoger de rating, hoe harder-ie slijt. Mijn R75 2,5 (met een opgegeven max snelheid van max 215 km/u echt) reed eerst op Z's. Die waren - zelfs met mijn hoogbejaardenrijstijl in ca. 35K km op. Daarna dezelfde (Bridgestone RE050 A's 225/45/R17) met een V-rating, en die gingen moeiteloos 55-60K km mee. Dus je verdient het prijsverschil van een V (die is iets duurder is in aanaschaf) uiteindelijk fluitend terug ! Het verschil in bochtgedrag tussen een Z en een V-rating is naar mijn smaak verwaarloosbaar klein. Dus alleen als je elke bocht op 2 wielen wil kunnen nemen hebben Z's zin.
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

En hoe harder die slijt hoe meer grip je hebt (over het algemeen genomen dan)...

Banden is en blijft een eeuwige discussie waar ieder zijn eigen mening in heeft.
Ik vind veiligheid en grip het belangrijkste, dan pas komt de prijs.
Als zo'n bandje het dan ook nog twee zomers uithoud vind ik het helmaal geweldig. Zo niet, dan niet.
Beats the hell out off gebruik moeten maken van m'n donorkaart.

Qua codering, tsja, je mag toch niet harder dan 130 in NL ;)
Don't you hate it when someone says something stupid like this?

Trouwens, wist je dat hard optrekken geld als artikel 5? :|
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Madrettor
MG-R Fanatic

Bericht door Madrettor »

Verschil in lengte van remweg tussen banden van hetzelfde merk, type, afmetingen drukt zich bij gelijke weer- en wegomstandigheden uit in hooguit een paar centimeter. Het veiligheidsargument (zeker bij het soort auto waar het hier over gaat, die zelden of nooit op de limiet gereden zal worden) heeft in mijn ogen hoegenaamd geen betekenis. Een bijna 2 (!) keer zo lange levensduur wel. Maar je hebt gelijk, 't blijft een persoonlijke afweging.
Steven Rover
MG-R Freak

Bericht door Steven Rover »

Rik schreef:Trouwens, wist je dat hard optrekken geld als artikel 5? :|
WAT??!! :shock: En ik mezelf altijd maar wijs maken dat ik zo snel op mag trekken als ik wil, als ik maar niet boven de max. snelheid kom :lol:

Bekeuring voor gehad??? :mrgreen:
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

Yeah, ging via officier van justitie.
Gij zult niet in 3 seconden naar de 70km/h sprinten. Is al wel een tijdje terug, maar was geloof ik 263 euries en een punt van m'n rijbewijs.

Duurste 300mtr. van m'n leven. :+
zwelgje
MG-R Addict

Bericht door zwelgje »

Wat is jullie aanbeveling als fijne band voor een (nog) 116pk turbo diesel met 15 inch crown velgen? Zou Bridgestone en Vredestein als merken startpunt nemen. Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Stille band zuinige band en lange levensduur cupt niet de Michellin Energy Saver. Een fijne comfortabele band.

Eric.
zwelgje
MG-R Addict

Bericht door zwelgje »

Bedankt voor de tip. Eerst eens kijken hoe het met de huidige gaat (hankook denk ik) die al op de auto zitten, daar zit waarschijnlijk nog voor zeker een half jaar 'leven' in. Over hankook heb ik ook iets gelezen op een engels forum dacht ik. Rijden er hier ook mensen mee? Wat zijn de ervaringen? Rob
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

zwelgje schreef:Bedankt voor de tip. Eerst eens kijken hoe het met de huidige gaat (hankook denk ik) die al op de auto zitten, daar zit waarschijnlijk nog voor zeker een half jaar 'leven' in. Over hankook heb ik ook iets gelezen op een engels forum dacht ik. Rijden er hier ook mensen mee? Wat zijn de ervaringen? Rob
M'n vader had Hankook's op z'n XJ-6, ik vind het niet bij zo'n auto passen, maar was er zeker over te spreken.
Cipi

Bericht door Cipi »

Ik heb op de mijne Dunlop Sport Maxx TT 225/45/17 liggen.
Heb ze er vorig voorjaar op laten leggen.
Na ongeveer 17.000Km zijn de voorste al over de helft weg :cry: :cry:
Plaats reactie