Tuning voor een mijn blok?
Tuning voor een mijn blok?
Ik zou graag wat info willen hebben over het opkrikken van mijn blok.
DOHC Honda blok. 1.6i
P.S. Ben btw bezig aan grote schoonmaak/onderhoud onder de motorkap!
DOHC Honda blok. 1.6i
P.S. Ben btw bezig aan grote schoonmaak/onderhoud onder de motorkap!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Wat is je budget of wat heb je qua vermogen in je hoofd zitten als richtlijn?
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
100 x meer dan voor Rover. Nogmaals, op het civic forum kunnen ze je echt een goed advies geven. Die mannen doen niets anders.Qodec schreef:Nja k weet niet kwa richtlijnen. Vandaar dat ik het vraag.
Wat is er op de markt voor het blok op te krikken?

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Één tip, vraag alleen dingen over het blok specifiek. Dus jij hebt een D16 nog wat erin liggen. Als je zegt dat hij in een Rover ligt krijg je waarschijnlijk veel flauwe opmerkingen. Er zitten veel van die "petjes" op dat forum. Maar ook aardige mensen, zoals wij 


Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Peter jij bent zelf toch ook een 'petje' muhuhahahahahaha oude brm inbrekerpeter.evers schreef:Één tip, vraag alleen dingen over het blok specifiek. Dus jij hebt een D16 nog wat erin liggen. Als je zegt dat hij in een Rover ligt krijg je waarschijnlijk veel flauwe opmerkingen. Er zitten veel van die "petjes" op dat forum. Maar ook aardige mensen, zoals wij
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
and thats where youre wrong (wat ik trouwens al eerder tegen je gezegd hebauditurbo schreef:je hebt meestal wel voor rond de €1000 een complete engine swap met een 1.6 vtec! zit al een tijdje niet meer in het vak dus kan denk ik inmiddels wel goedkoper...

ff een vtech in een coupe gooie, gaat niet zo simpel als bij een civic.
Om te beginnen zijn de steek assen al compleet anders, dus ver3 dubbel die €1000 maar.
@Qodec: voeg mij maar toe op msn. ik ben ook bezig mijn 1600DOHC te tunen, dus heb wel wat info voor je.
Een net B16A1/2/B met minder dan 2ton op deklok begint bij 1750 euries, dan nog alle parts om de swap gereed te maken, plus huur gereedschap en evt manuren, leg maar 4 a 5 k neer.Johnny_D schreef:and thats where youre wrong (wat ik trouwens al eerder tegen je gezegd heb)
ff een vtech in een coupe gooie, gaat niet zo simpel als bij een civic.
Om te beginnen zijn de steek assen al compleet anders, dus ver3 dubbel die €1000 maar.
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
naja, dat huur gereedschap hangt er natuurlijk vanaf wat zelf hebt.
Ik heb zoon beetje alle gereedschap om een swap te doen, en als ik het niet heb kan ik het voor noppes lenen.
Maar min je gereedschap kost het gewoon nog een hoop.
waar je me kan beginnen is een nieuwe rvs uitlaat lijn van voor tot achter.
Daar kan je gewoon honda spul voor nemen(civic coupe met D serie blok)
Dus: Spaghetti spruitstuk - race cat(test pipe) - midde demper - eind demper.
Doe dat samen met een ander inlaatspruitsuk en openlucht filter(inlaat ook van een civic, moet alleen een stukje verzaagt worden), en je hebt al leuk wat pktjes xtra.
Mijn coupe heeft nu een rvs cat back (dus zonder spaghetti spruitstuk) en een andere inlaat, en zit nu op 134,7pk en 161nm(op een test bank gemeten)
Als je nog verder wilt kan je je ecu van obd0, naar obd1 ombouwen.
Dan kan je een re-map doen, en launche control instaleren(leuk voor stoplicht sprintjes
)
Vervolgens kan je nog snellere nokkenassen plaatsen, en een lichter vliegwiel.
Dit alles bij elkaar zou je op zoon 170pk moeten brengen.
Wil je dan nog meer? dan zijn er zelfs diverse turbo setups te krijgen.
Deze kan je zo plaatsen(zonder je blok om te bouwen naar lage druk), alleen kan je dan niet full boost draaien. maar je zit dan wel over de 200pk.
Dus fuck die vtech voorlopig
p.s. Mocht je er een turbo op gaan gooie, reviseer wel eerst je blok even
De D serie kan een hoop hebben, maar als je blok uit elkaar klapt word je niet bepaalt vrolijk
Ik heb zoon beetje alle gereedschap om een swap te doen, en als ik het niet heb kan ik het voor noppes lenen.
Maar min je gereedschap kost het gewoon nog een hoop.
waar je me kan beginnen is een nieuwe rvs uitlaat lijn van voor tot achter.
Daar kan je gewoon honda spul voor nemen(civic coupe met D serie blok)
Dus: Spaghetti spruitstuk - race cat(test pipe) - midde demper - eind demper.
Doe dat samen met een ander inlaatspruitsuk en openlucht filter(inlaat ook van een civic, moet alleen een stukje verzaagt worden), en je hebt al leuk wat pktjes xtra.
Mijn coupe heeft nu een rvs cat back (dus zonder spaghetti spruitstuk) en een andere inlaat, en zit nu op 134,7pk en 161nm(op een test bank gemeten)
Als je nog verder wilt kan je je ecu van obd0, naar obd1 ombouwen.
Dan kan je een re-map doen, en launche control instaleren(leuk voor stoplicht sprintjes

Vervolgens kan je nog snellere nokkenassen plaatsen, en een lichter vliegwiel.
Dit alles bij elkaar zou je op zoon 170pk moeten brengen.
Wil je dan nog meer? dan zijn er zelfs diverse turbo setups te krijgen.
Deze kan je zo plaatsen(zonder je blok om te bouwen naar lage druk), alleen kan je dan niet full boost draaien. maar je zit dan wel over de 200pk.
Dus fuck die vtech voorlopig

p.s. Mocht je er een turbo op gaan gooie, reviseer wel eerst je blok even

De D serie kan een hoop hebben, maar als je blok uit elkaar klapt word je niet bepaalt vrolijk

Ik heb in 2008 met die Coupé meet in Portugal een Portugees ontmoet met een 216 coupé waar 't een en ander aan gebeurt was. Atmosferisch, dat wel... Toch aardig zuur dat ie een 2.0 Turbo bij blijft tot de 100... Ik zal eens graven naar een foto'tje van z'n motorruimte... 

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW