Ratel in neutraal
-
- MG-R Regular
Ratel in neutraal
Hey!
Heb een probleem, al sinds 2000 km denk ik.
Als de wagen in neutraal staat, hoor je duidelijk een ratel.
Deze veranderd niet als ik de koppeling intrap, maar verdwijnt wel als ik die laat opkomen in versnelling (zonder gas geven). Tijdens het rijden kan ik het geluid niet waarnemen maar dit is misschien doordat de wagen slechte geluidsisolatie heeft, en al het buitengeluid het misschien zwaar overstemmen, inclusief motorgeluid.
Zie signature voor wagen type & gegevens.
Waar dien ik te zoeken?
Bedankt en vriendelijke groeten,
Ben
Heb een probleem, al sinds 2000 km denk ik.
Als de wagen in neutraal staat, hoor je duidelijk een ratel.
Deze veranderd niet als ik de koppeling intrap, maar verdwijnt wel als ik die laat opkomen in versnelling (zonder gas geven). Tijdens het rijden kan ik het geluid niet waarnemen maar dit is misschien doordat de wagen slechte geluidsisolatie heeft, en al het buitengeluid het misschien zwaar overstemmen, inclusief motorgeluid.
Zie signature voor wagen type & gegevens.
Waar dien ik te zoeken?
Bedankt en vriendelijke groeten,
Ben
MG ZR 105 1.4 http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=252274
-
- MG-R Regular
Ja dan hoor ik het ook.
Het stopt pas als ik in versnelling hem laat aangrijpen
Druklager kapot = nieuwe koppelingsset?
Is de 1.4 k-series logisch ontworpen, waarmee ik wil zeggen, hoelang duurt een reparatie (om mij een beetje voor te bereiden qua kosten )
Danku alleszins!
Is de 1.4 k-series logisch ontworpen, waarmee ik wil zeggen, hoelang duurt een reparatie (om mij een beetje voor te bereiden qua kosten )
Danku alleszins!
- tomcat.t16
- MG-R Core
2 uur voor de harde werker met de juiste materialen en een hulpje om ze aan te geven (mijn persoonlijke record)Double A schreef:Ja dan hoor ik het ook.
Danku alleszins!

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
Klopt wat Bas vertelt, wanneer je de koppeling intrapt, met de bak in zijn vrij, zal de prise as nog wel meelopen. Om de prise as helemaal stil te zetten moet hij in een versnelling staan. Pas dan zou ik er zeker van zijn dat het de bak NIET is.bam schreef:Hoor je hem ook als hij in de versnelling staat en de koppeling is ingetrapt?
Want dan staat nl. je bak stil.
Als je hem dan hoort is het hooguit je druklager of mischien wel je koppelingsplaat.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
Echt wel Jimmy!Boekie schreef:Damm heb al heel wat koppelingen vervangen bij een K-serie maar dat doe ik je dus niet na binnen 2 uur.
(ik haal ook altijd meteen het hele blok eruit voor een grote beurt en om het blok te reinigen)
Auto omhoog takelen, steunen eronder.
Wielophanging losmaken.
Steekassen aan de wielkant losmaken.
Blok ondersteunen.
Bak aan de takel hangen op spanning.
Bak losschroeven.
Bak laten zakken.
Koppeling eraf, koppeling erop en alles weer in elkaar zetten.
Als jij in mijn garage aan het werk bent en je gooit niet al het gereedschap overal neer (hahah :P) dan kun jij dat ook.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
-
- MG-R Regular
Dus zoals gezegd is het geluid pas weg als ik hem in versnelling de koppeling laat opkomen (wagen gaat dan traagjes vooruit)
Heb net op een perfecte weg, helemaal alleen geluisterd en al rijdend is het geluid er ook, afhankelijk van de belasting en het toerental , maar kan onmogelijk concreet zeggen wanneer wel en wanneer niet.
Ik dacht dat een koppeling en druklager enzo niet gebruikt worden tijdens het rijden?
Heb net op een perfecte weg, helemaal alleen geluisterd en al rijdend is het geluid er ook, afhankelijk van de belasting en het toerental , maar kan onmogelijk concreet zeggen wanneer wel en wanneer niet.
Ik dacht dat een koppeling en druklager enzo niet gebruikt worden tijdens het rijden?
- tomcat.t16
- MG-R Core
Nee, je kunt de auto ook in de versnelling zetten met de koppeling ingedrukt. En die ingedrukt houden, dan ga je niet rijdenDouble A schreef:Dus zoals gezegd is het geluid pas weg als ik hem in versnelling de koppeling laat opkomen (wagen gaat dan traagjes vooruit)

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
-
- MG-R Regular
Ja logisch, maar ik snap niet waarop je nu eigenlijk antwoord /benmoe,neemmenietkwalijkpeter.evers schreef: Nee, je kunt de auto ook in de versnelling zetten met de koppeling ingedrukt. En die ingedrukt houden, dan ga je niet rijden.
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
- MG-R Regular
In 1ste met koppeling ingedrukt, dus niet rijdend, ratelt hij ookpeter.evers schreef:Dat je op die manier kan uitsluiten of er iets met de versnellingsbak aan de hand is.
edit: al rijdend is het geluid er dus ook hé, op bepaalde belasting
- tomcat.t16
- MG-R Core