Kun je lang wachten, ik zou ze bellen want ze zijn niet zo melig.Steven Rover schreef:Oke bedanktIk heb nog een mailtje naar BZJ gestuurd, misschien hebben ze er nog een.....
Rover 75 V6 op 5 cilinders
- Steven Rover
- MG-R Freak
Ja tranen in mn kop.
Maar goed, net ook maar ff gebeld met eps uitlaten. Schijnt dat zo'n rover maar liefst 4 dempers heeft. knetter zeg. Denk dat (minstens) 1 daarvan z'n tijd gehad heeft, dat die daarom ratelt als je gast. In dat geval laat ik er een aardige rvs uitlaat onder zetten.
Heb nu eerst ff een odb2 lezer besteld. even foutcodes resetten en vervolgens uitlezen wat er nu mis is. Want ik weet nu toch wel vrij zeker dat ie weer op 6 cilinders loopt. of ik wordt zo langzamerhand gek, kan ook heel goed
Indien nodig zit ik toch wel te denken om een nieuw spruitstuk aan te schaffen. Als je zo'n ding van binnen bekijkt, snap je waarom ze zo snel stuk gaan. Hopeloos bedacht dat ding.
Maar goed, net ook maar ff gebeld met eps uitlaten. Schijnt dat zo'n rover maar liefst 4 dempers heeft. knetter zeg. Denk dat (minstens) 1 daarvan z'n tijd gehad heeft, dat die daarom ratelt als je gast. In dat geval laat ik er een aardige rvs uitlaat onder zetten.
Heb nu eerst ff een odb2 lezer besteld. even foutcodes resetten en vervolgens uitlezen wat er nu mis is. Want ik weet nu toch wel vrij zeker dat ie weer op 6 cilinders loopt. of ik wordt zo langzamerhand gek, kan ook heel goed

Indien nodig zit ik toch wel te denken om een nieuw spruitstuk aan te schaffen. Als je zo'n ding van binnen bekijkt, snap je waarom ze zo snel stuk gaan. Hopeloos bedacht dat ding.
Sinds ik een backfire heb gehad hoor ik veel meer bijzonderheden aan de Land Rover dan eerst, en dat terwijl alle bougies er goed uitzien, de compressie goed is en hij niet meer lekt in het inlaattraject... Hij's zelfs zuiniger. Toch twijfel ik stevig aan mijn bevindingen en heb ik nog steeds het idee dat 'ie minder mooi loopt...jantino schreef:Want ik weet nu toch wel vrij zeker dat ie weer op 6 cilinders loopt. of ik wordt zo langzamerhand gek, kan ook heel goed

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Dag Rik,
Volgens mij heb je gelijk. Toch uit pure paranoia ff een filmpje gemaakt van het blokje:
http://www.jantino.nl/auto/zoklinktienu.mov
Hoe klinkt ie? Normaal of toch niet normaal?
En dat mn uitlaat lam is weet ik nu ook zeker, als ik m dicht hou op 't einde, loopt ie niet minder :-) en oh ja, dan zie ik m in het midden roken. Tijd voor vervanging.
http://www.jantino.nl/auto/vanzijkant.mov
Volgens mij heb je gelijk. Toch uit pure paranoia ff een filmpje gemaakt van het blokje:
http://www.jantino.nl/auto/zoklinktienu.mov
Hoe klinkt ie? Normaal of toch niet normaal?
En dat mn uitlaat lam is weet ik nu ook zeker, als ik m dicht hou op 't einde, loopt ie niet minder :-) en oh ja, dan zie ik m in het midden roken. Tijd voor vervanging.
http://www.jantino.nl/auto/vanzijkant.mov
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Het kan aan mij liggen, maar ik heb geen geluid bij de filmpjes... 

My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Media Player Classic Home Cinema.... Geen idee verder, zat in mijn Pliek XP. Ik ga nu eens Quiktime maar eens installeren, dat helpt vast 

My MG-Rover history:
ah bekende is dat. Met http://codecpack.nl/klcodec.htm (K codec pack lite)
Kun je zo'n beetje alles afspelen met media player classic. Maar goed, quicktime werkt natuurlijk ook prima. :-) Ben benieuwd!
Kun je zo'n beetje alles afspelen met media player classic. Maar goed, quicktime werkt natuurlijk ook prima. :-) Ben benieuwd!
Even ter afsluiting. Heb inmiddels een storingsdinglezer gekocht (ODB2), spruitstuk is inmiddels vervangen door een werkende 
Kreeg alsnog een foutcode. Cilinder 5 sloeg (af en toe) over. Nieuwe bougie erin en voila. Wagen rijdt weer als vanouds.
door naar het volgende project. :-)
Nogmaals dank voor het meedenken en helpen hierzo!

Kreeg alsnog een foutcode. Cilinder 5 sloeg (af en toe) over. Nieuwe bougie erin en voila. Wagen rijdt weer als vanouds.
door naar het volgende project. :-)
Nogmaals dank voor het meedenken en helpen hierzo!
- Steven Rover
- MG-R Freak
Ja valt reuze mee.
Ben er in eerste instantie (vorig jaar ergens) mee naar de garage geweest. In Hilversum, acs. Deze deden voorheen in Rovers. 750 euro voor het onderdeel en vervolgens 3 a 4 uur werk. Moest toch wel rekenen op minstens 1200 ex btw. Potverdorie.
Heb het zelf (als computernerd zijnde) in 2 uur gefixed. Tweedehands spruitstuk erop van 200 euro. Klaar is kees.
Maar goed, kwestie van de 4 bouten los halen, het metalen gasklepinlaat geval met 4 torx schroeven los halen. Alle slangetjes en plugjes loshalen. Met een plamuur mes voorzichtig tussen het inlaat en inlaatspruitstuk wrikken totdat ie omhoog komt. en dan pak je m er zo tussen vandaan. Vervolgens weer achterste voren werken om het andere ding ertussen te porren.
Ben er in eerste instantie (vorig jaar ergens) mee naar de garage geweest. In Hilversum, acs. Deze deden voorheen in Rovers. 750 euro voor het onderdeel en vervolgens 3 a 4 uur werk. Moest toch wel rekenen op minstens 1200 ex btw. Potverdorie.
Heb het zelf (als computernerd zijnde) in 2 uur gefixed. Tweedehands spruitstuk erop van 200 euro. Klaar is kees.
Maar goed, kwestie van de 4 bouten los halen, het metalen gasklepinlaat geval met 4 torx schroeven los halen. Alle slangetjes en plugjes loshalen. Met een plamuur mes voorzichtig tussen het inlaat en inlaatspruitstuk wrikken totdat ie omhoog komt. en dan pak je m er zo tussen vandaan. Vervolgens weer achterste voren werken om het andere ding ertussen te porren.
- tomcat.t16
- MG-R Core