Foto's van motor van Rover 75 1.8i Turbo
Foto's van motor van Rover 75 1.8i Turbo
Is er iemand die een Rover 75 heeft met de 1.8 turbo motor. Ik zou er dan graag een paar fotos van hebben, en het liefst van het uitlaatspruitstuk en de turbo en de intercooler.
Ik heb inderdaad een idee/wild plan, maar eerst heel goed informatie inwinnen. En daarvoor heb ik fotos nodig, het liefst eigenlijk de orginele tekeningen maar dat zal wel heel moeilijk worden.416sí señor schreef:Deze computer is te langzaam om ff naar een foto te gaan zoeken.![]()
Maar hoor ik hier een idee/wild plan![]()
![]()
![]()
Gr. Tomas
Ja, dat van die tekeningen zal niet meevallen idd. Ik kan vanavond wel ff zoeken naar een foto, maar daar heb je denk ik helemaal niets aan hoor.En daarvoor heb ik fotos nodig, het liefst eigenlijk de orginele tekeningen maar dat zal wel heel moeilijk worden.
Van boven zie je alleen 1 motorsteun goed zitten en 1 niet goed en daaraan kun je niet zien of het ding past, neem aan tenminste dat dat het probleem is?
Ik weet niet of je wel eens de motorruimte van een 75 hebt gezien, maar die is wat groter dan die van een 25/45. Een extra plaats die bv een turbo inneemt is geen probleem in een 75.
Ik raad je aan om je aan te melden op mg-rover.org en daar dit te vragen, zij zijn met iets meer

Gr. Tomas
-
- MG-R Core
VI met TURBO???
Waar komt dat blok vandaan??/
Wat het originele VVC gedeelte zit er nog op...
Waar komt dat blok vandaan??/
Wat het originele VVC gedeelte zit er nog op...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
But to be me...!!
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb inderdaad zelf ook nog wat fotos gevonden van de Rover 75 1.8 turbo. Heeft er misschien nog iemand idee waar ik een prijsopgaaf van de onderdelen en eventueel informatie betreffende de inbouw zou kunnen doen.
En de fotos die Striker geplaatst heeft, is dit een Nederlandse of Engelse auto. En heb je misschien een email adres of iets dergelijks, ik ben wel benieuwd wat hij allemaal heeft moeten aanpassen.
Ik heb inderdaad zelf ook nog wat fotos gevonden van de Rover 75 1.8 turbo. Heeft er misschien nog iemand idee waar ik een prijsopgaaf van de onderdelen en eventueel informatie betreffende de inbouw zou kunnen doen.
En de fotos die Striker geplaatst heeft, is dit een Nederlandse of Engelse auto. En heb je misschien een email adres of iets dergelijks, ik ben wel benieuwd wat hij allemaal heeft moeten aanpassen.
-
- MG-R Core
Volgens mij is het een portugese wagen....
Tenminste de url waar deze vandaan komen, eindigen op blabla.pt
ook kan je zien aan de bevestiging van het koelvloeistof reservoir, want als het een Engelse wagen geweest zou zijn, had aan die kant de trommel gezeten voorde rembekrachtiging....
Tenminste de url waar deze vandaan komen, eindigen op blabla.pt
ook kan je zien aan de bevestiging van het koelvloeistof reservoir, want als het een Engelse wagen geweest zou zijn, had aan die kant de trommel gezeten voorde rembekrachtiging....
To catch me, you gotta be fast...
But to be me...!!
But to be me...!!
- Striker
- MG-R Freak
't is inderdaad een Portugese Vi. En aangezien m'n portugees niet zo heel goed is kan ik er ook niet echt veel over vertellen, behalve dat 't allemaal originele Rover onderdelen zijn: uitlaatspruitstuk en turbo uit de 75 1.8T, intercooler uit een tdic. Het vvc mechanisme werkt nog. De originele ecu is nog gemonteerd (hoewel aangepast), maar deze stuurt niet de turbo aan (hoe dit dan wel gebeurt weet ik niet
).

- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
tja moet niet zo moeilijk zijn. De motor zelf past gewoon op de bestaande ophangpunten.
Wat er aangepast moet worden:
voorpijp(zodat hij in de R25 past, maar waarschijnlijk niet eens nodig)
turbo plaatsen(meestal aan voorpijp, maar hij is te verplaatsen)
intercooler plaatsen
pijpwerk
that's it!
wel zeer verstandig om te kijken naar upgrades voor de ECU, zeker met een VVC.
het grote probleem is echter, dat zo'n beetje iedere tuner in engeland met turbo's heeft zitten spelen, en het nooit lekker(lees goedkoop) gelukt is. De 1.8 k-serie houd er gewoon niet van.
Wat trouwens wel leuk zou zijn om te proberen, is een 1.4 k-serie, daar is alles gewoon veel dikker van binnen. Rover heeft in de MGF ooit eens een 1.4 turbo geplaatst voor een snelheids record. Keertje proberen 1.4 blok voor peanuts kopen, en zonder ook maar iets aan te passen 10 psi op los laten. kijken wat er gebeurt.
Wat er aangepast moet worden:
voorpijp(zodat hij in de R25 past, maar waarschijnlijk niet eens nodig)
turbo plaatsen(meestal aan voorpijp, maar hij is te verplaatsen)
intercooler plaatsen
pijpwerk
that's it!
wel zeer verstandig om te kijken naar upgrades voor de ECU, zeker met een VVC.
het grote probleem is echter, dat zo'n beetje iedere tuner in engeland met turbo's heeft zitten spelen, en het nooit lekker(lees goedkoop) gelukt is. De 1.8 k-serie houd er gewoon niet van.
Wat trouwens wel leuk zou zijn om te proberen, is een 1.4 k-serie, daar is alles gewoon veel dikker van binnen. Rover heeft in de MGF ooit eens een 1.4 turbo geplaatst voor een snelheids record. Keertje proberen 1.4 blok voor peanuts kopen, en zonder ook maar iets aan te passen 10 psi op los laten. kijken wat er gebeurt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Maar als ik zo de fotos bestudeer heeft deze auto geen intercooler. En als ik de naar de info en de fotos van de 75 kijkt heeft deze ook geen intercooler.
Maar ik mag aannemen als de motor van de 75 er tegen kan, de VVC motor er ook wel tegen moet kunnen. Maar ik zal een bericht op het forum van www.mg-rover.org plaatsen, misschien dat iemand daar ervaring heeft met een turbo plaatsen op de k-serie motoren.
Maar ik mag aannemen als de motor van de 75 er tegen kan, de VVC motor er ook wel tegen moet kunnen. Maar ik zal een bericht op het forum van www.mg-rover.org plaatsen, misschien dat iemand daar ervaring heeft met een turbo plaatsen op de k-serie motoren.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Je hoeft het niet aan te nemen natuurlijk, maar motor uit de 75 turbo en een gewone 1.8 zijn al behoorlijk verschillend(andere zuigers en lagere compressie voor het turbo blok)Dennis 25 Vi schreef:.
Maar ik mag aannemen als de motor van de 75 er tegen kan, de VVC motor er ook wel tegen moet kunnen.
En het feit dat de NASP 1.8 VVC(160) meer vermogen heeft dan de turbo(150) is ook een teken aan de wand.
Ben wel zeer benieuwd naar dat 180 pk blok, dat ze in de ZR gaan lepelen, wie weet heeft rover echt iets gevonden waardoor turbo's een optie worden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Op mg-rover.org staat dat de 1.8 turbo in de zr niet doorgaat....
Een 1.4 uitvoeren met turbo is redelijk nutteloos imo als je al een VVC hebt en het is niet te betalen om een 1.8vvc te versterken om de turbo te kunnen installeren, die portugees heeft er ook heeeel erg veel aan gedaan schijnbaar, dan moet je wel erg gek zijn van je auto wil je dat laten doen.
Gr. Tomas

Een 1.4 uitvoeren met turbo is redelijk nutteloos imo als je al een VVC hebt en het is niet te betalen om een 1.8vvc te versterken om de turbo te kunnen installeren, die portugees heeft er ook heeeel erg veel aan gedaan schijnbaar, dan moet je wel erg gek zijn van je auto wil je dat laten doen.
Gr. Tomas
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
damn jammer dat die ZR turbo niet doorgaat, maar het viel eigenlijk wel een beetje te verwachten.
die 1.4 turbo van rover pompte er destijds 300+ pk's uit, das toch een leuke upgrade hoor.
Das nou net het leuke van turbo's, je kunt de druk gewoon blijven opvoeren totdat de motor kapot gaat. En het is dus de sterkte van de motor die bepaald bij hoeveel vermogen dat is, niet de inhoud.
(nou zijn grotere motoren meestal sterker, en meer cilinders verdelen de kracht beter)
die 1.4 turbo van rover pompte er destijds 300+ pk's uit, das toch een leuke upgrade hoor.
Das nou net het leuke van turbo's, je kunt de druk gewoon blijven opvoeren totdat de motor kapot gaat. En het is dus de sterkte van de motor die bepaald bij hoeveel vermogen dat is, niet de inhoud.
(nou zijn grotere motoren meestal sterker, en meer cilinders verdelen de kracht beter)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk