Mschien ook een absurde inruilprijs mischien?mixtuurorgel schreef:Natuurlijk is deze auto te koop, vorig jaar was die bijna verkocht aan iemand die nog één maal in z'n leven enz.. maar helaas de man kwam te overlijden.
Z'n vorige auto, een Jaguar, heeft er toen te koop gestaan misschien staat die er nog wel.
Wat ik begrepen heb valt er behoorlijk te handelen
Hofstee heeft een vreemd prijsbeleid, staat een diesel uit 2005, ooit voor 27000, terwijl elders in die tijd voor zo'n 19000 . Nu voor 16000 heb je een auto die al wel 6 jaar oud is maar wel slechts 60000km
Hoe de man geld verdient op die auto's ?
Rover 75 bouwjaar 2011 te koop????
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Waarschijnlijk heeft de man een vast klantenbestand van bovengemiddelde leeftijd en met een bovengemiddeld inkomen. Deze lopen weg met de man en de man levert kwaliteit, bloemen en matjes, super zou ik zeggen maar deze cliënten hebben niet het eeuwige leven en wat dan?mixtuurorgel schreef:Natuurlijk is deze auto te koop, vorig jaar was die bijna verkocht aan iemand die nog één maal in z'n leven enz.. maar helaas de man kwam te overlijden.
Z'n vorige auto, een Jaguar, heeft er toen te koop gestaan misschien staat die er nog wel.
Wat ik begrepen heb valt er behoorlijk te handelen
Hofstee heeft een vreemd prijsbeleid, staat een diesel uit 2005, ooit voor 27000, terwijl elders in die tijd voor zo'n 19000 . Nu voor 16000 heb je een auto die al wel 6 jaar oud is maar wel slechts 60000km
Hoe de man geld verdient op die auto's ?
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Precies mijn visie, vandaar dat ik er niet meer werkbam schreef: Waarschijnlijk heeft de man een vast klantenbestand van bovengemiddelde leeftijd en met een bovengemiddeld inkomen. Deze lopen weg met de man en de man levert kwaliteit, bloemen en matjes, super zou ik zeggen maar deze cliënten hebben niet het eeuwige leven en wat dan?

Goeie garage hoor, maar de tijd dat mensen niet meer weten wat een auto waard is ligt achter ons. En die bejaarden zullen er inderdaad geen jaren meer zijn.. Ik denk dat die 75 er nog wel een tijdje zal staan..
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Vink alsnog een hoop geld geld, ze mogen er voor die prijs weleens fatsoenlijke wielmoeren in draaien...MGF MPi schreef:En dan te bedenken dat je deze voor minder dan de helft voor de deur zou hebben staan:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/rover/75/7324705
Off topic, waarom heeft de v8 maar 2 kl per cil?
Die V8 staat al zo lang te koop, mooi je privé-collectors item zakelijk laten afschrijven. Niemand kan er ook wat mee, de eigenaar niet, de belasting niet, de taxateur niet etc. etc.
Het enige wat de belastingdienst als eis heeft als je een auto al zóóó lang in je showroom hebt staan is dat je wél moet kunnen aantonen dat je wél echt probeert die auto te verkopen. Met alle respect, dit is gewoon dé beste truuc om zakelijk wat aftrekposten te genereren en er uiteindelijk prive mee aan de haal te gaan. Ik zeg: dat doet 'ie goed!
@Jimi: 2 kleppen per cilinder en sléchts 260pk uit 4.6 liter. 't Is eigenlijk gewoon een veredelde muscle-car. Een supercharger zou 'm goed doen, dan zou 'ie, als de prijs door de helft gaat, kunnen concurreren met Jaguars S-Type R uit die tijd.
Het enige wat de belastingdienst als eis heeft als je een auto al zóóó lang in je showroom hebt staan is dat je wél moet kunnen aantonen dat je wél echt probeert die auto te verkopen. Met alle respect, dit is gewoon dé beste truuc om zakelijk wat aftrekposten te genereren en er uiteindelijk prive mee aan de haal te gaan. Ik zeg: dat doet 'ie goed!

@Jimi: 2 kleppen per cilinder en sléchts 260pk uit 4.6 liter. 't Is eigenlijk gewoon een veredelde muscle-car. Een supercharger zou 'm goed doen, dan zou 'ie, als de prijs door de helft gaat, kunnen concurreren met Jaguars S-Type R uit die tijd.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Ga maar eens rijden in een jaguar s-type met een 2.5 v6 dan merk je wel wat ik bedoel. Deze voelt namelijk veel sterker aan dan een Rover 75 v6.Madrettor schreef:
Huh ? Als ik me goed herinner mocht de 2,5 liter van mijn R75 max 6750 rpm draaien. Da's - bijvoorbeeld in vergelijking met een HonddA VTEC of de 3,2 liter lijnzes uit een biemer M3 - nou niet echt veel.
De kv6 motoren leveren hun vermogen pas bij een hoog toerental, net als de honda vtec's en de bmw m3, alleen bij die laatste 2 past een hoogtoerig karakter. Bij een 75, naar mijn mening, niet. De v8 heeft een mooi rustig karakter wat wel goed past bij een 75.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Tja, alleen past het bedrag voor de v8 niet in mijn budget....arjen schreef:Bij de honda vtec's en de bmw m3 past een hoogtoerig karakter. Bij een 75, naar mijn mening, niet. De v8 heeft een mooi rustig karakter wat wel goed past bij een 75.
Gewoon de diesel nemen, ook betrouwbaar, ook een distributieketting, en sneller dan een 2.0 v6. En de diesel past mijns inziens ook prima bij een 75.

Laatst gewijzigd door arjan_m op do mar 03, 2011 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 115
- Lid geworden op: vr mar 31, 2006 5:19 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
arjen schreef: Ga maar eens rijden in een jaguar s-type met een 2.5 v6 dan merk je wel wat ik bedoel. Deze voelt namelijk veel sterker aan dan een Rover 75 v6.
De kv6 motoren leveren hun vermogen pas bij een hoog toerental, net als de honda vtec's en de bmw m3, alleen bij die laatste 2 past een hoogtoerig karakter. Bij een 75, naar mijn mening, niet. De v8 heeft een mooi rustig karakter wat wel goed past bij een 75.
Ik ken niemand met een 2,5 liter S-Type, dus kan 't niet uitproberen, maar je hebt ongetwijfeld gelijk, wetende dat de Jag motor z'n maximale 241 Nm al bij 3000 rpm afgeeft en de KV6 z'n 240 Nm pas bij 4000 rpm. Verder is de bak van de Jag misschien ook iets efficienter in het omzetten van koppel naar snelheid dan de Jatco automaat van de Rover.
- kilroy
- MG-R Addict
- Berichten: 363
- Lid geworden op: vr jun 03, 2011 5:52 pm
- Woonplaats: Den Haag
- Locatie: Den Haag
Niet te koop?
Niet te koop? Hij staat ook bij de mgroverdealerswebsite zie de url
http://www.mgroverdealers.nl/content/view/18/32/
http://www.mgroverdealers.nl/content/view/18/32/