wat F vraagjes

Plaats reactie
R.de.heus

wat F vraagjes

Bericht door R.de.heus »

ik ben helemaal nieuw met de en moet zeggen rijd echt lekker maar na de koop bleken er toch wel wat mankemetjes :( dus het butget gaat nog even niet naar het spuiten en interieur maar naar hem technisch in orde maken en door de apk heen krijgen.

vraagje 1 ik heb een raar snerpend geluid bij ik denk het gebied rond het linker achterwiel klinkt als een nagel over een school bord wat bij hogere snelheid veranderd in piepen iemand een idee?

2 ik lees dingen over het alarm nou ging mijne ook ineens af ik wist niet eens dat er een alarm op zat :p ik dacht alleen startonderbreker en cv :oops: maar het is bij 1 keer gebleven. nou las ik wel wat over powerlock ofzo iets wat is dat dan?

3 er is voor ik hem kocht een nieuwe koppeling in gegaan maar naar mijn idee zit het pendaal veel te hoog pas bij bijna los gaat de koppeling pakken maar zo te zien allemaal hydrolisch is dat te verstellen?

4 en de koplampen uiteraard wist ik ook nie maar reflectors kut dus afgekeurd (nieuwe zijn onderweg uit engeland) schokdemper rubbers op dus de dempers hingen los achter en me sproeiers in de motorkap zijn kapot dus moeten nog nieuwe in als ik die kan vinden
zijn er verder nog check tips van jullie want de moed is me een beetje in de schoenen gezakt ik heb hem pas een week :cry: :cry:

groetjes robert
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

die koplampen die je besteld hebt zijn toch wel voor een linksgestuurde auto hoop ik voor je ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Ja anders heb je een probleem kan je
van die mooie zwarte stickers er op plakken :doh2:
R.de.heus

Bericht door R.de.heus »

haha :p ik heb idd links handig gestuurde koplampen besteld :p dat had ik nog wel in de gaten haha ze moesten daar ook besteld worden maar die waren het goedkoopst 315 voor 2 inc verzenden tis nog een klauw geld maja dr zal tog een apk op moeten he maar bedankt voor de reactie
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Zijn ze hier bij een mg sloper nie te vinden dan?
R.de.heus

Bericht door R.de.heus »

jep voor 300 een setje 2ehands en nu voor 15 euro meer nieuwe dus die keuze is zo gemaakt
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Da zijn nog eens prijzen voor 2e hands :shock: nee dan geef
ik je groot gelijk dat het nieuwe worden.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

1. Waarschijnlijk de remblokken die versleten zijn waardoor het stalen lipje de schijf raakt.

2. Een mg f heeft volgens mij geen powerlock. Powerlock houdt in dat de sloten alleen nog elektrisch kunnen ontgrendelen. Het pinnetje in de auto werkt dus ook niet op het moment dat de powerlock is ingeschakeld. Wees maar blij dat het niet op je auto zit want het wil nog wel eens stuk en dan is het nogal een gedoe om de deur open te krijgen :D

3. Een te hoog liggende koppeling duid normaal gesproken op een versleten plaat, maar als die net vervangen is kan dat eigenijk niet het probleem zijn. Het is mogelijk dat er een verkeerd type drukgroep o.i.d. gemonteerd is en dat het probleem daardoor wordt veroorzaakt.
Wat ook kan is dat je hevel vast zit in de bak, waardoor de koppeling teveel blijft slippen en de plaat dus alweer versleten is. Dit merk je aan een zware bediening en langzaam terugkomen van het koppelingspedaal.

4. Is al opgelost zie ik!

Succes!
R.de.heus

Bericht door R.de.heus »

ik dacht idd ook dat het dat lipje op de schijf was maar die is het nie heb ik al een keer weg gehaald en dan blijft het het is ook het ergst in een bocht naar rechts dat ie links een beetje in de vering zakt maar ik kan niks op de aandrijf assen oid vinden wat zou aan loopt ofzo geen slijtage of aanloop krassen

de koppeling slipte in het begin wel behoorlijk idd kwam volgens de verkoper omdat de koppeling is vervangen en er daarna nie meer mee is gereden 6maanden lang dus die waren warschijnlijk beetje vet en klopte dat slippen was met 2 dagen over maar de koppeling komt wel goed terug en pakt ook gewoon goed maar helemaal boven in staat nou 1000km op die koppeling

en me auto heeft idd powerlock maar nu weet ik dus ook wat het is haha
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Een koppeling mag niet slippen al helemaal niet als ie nieuw is en 6 maanden niet heeft gereden. Als het goed is is de koppeling dan alles behalve vet.
Wat ook zou kunnen piepen is een verkeerd type aandrijfaskeering. De keering raakt dan met de stalen buitenkant de aandrijfas, maar meestal merk je dit vrij snel omdat de aandrijfas op een gegeven moment een stukje uit de bak springt waardoor de boel gaat lekken.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

heb je je remklauwen al een keer schoongemaakt ?
Bij mij zat er toen remstof in. :?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
R.de.heus

Bericht door R.de.heus »

en als het die keering is hoor je dat dan idd alleen met inveren?
en het viel me op dat na een stuk rijden en alles warm is het weg maar na stilstaan begint het weer :?
en ik heb nog geen lekage opgemerkt ofzo kan die keering kwaad is het makkelijk te vervangen ?

jah ik weet ook nie waarom die koppeling zo slipte was alleen als tie koud was warm was het weg en na een km of 200 rijden slipte hij niet meer maar heb alleen het idee dat hij laat pakt (hoog op het pendaal) maar kan volgens mij nie zoveel kwaad

en zal de remmen is doen als het weer het toelaat :roll:
R.de.heus

Bericht door R.de.heus »

heb de remmen schoon gemaakt en alle rubbers enzo is ingevet enzo remblokken zijn nog meer dan de helft dus het is niet het indicator stripje op de remmen maar kan nog geen lekage vinden ofzo maar als ik de auto opkrik dan en het wiel draai hoor ik niks ook al keer aan de draag arm opgetild maar zodra ik rij begind het gelijk met rollen al weer
Plaats reactie