Rover 75 Black Wolf helemaal af..........tja wat is af???

75 en 75 Tourer
tophaar

Bericht door tophaar »

Beste Rover lovers,

We hebben dan toch onze rover aan ons neefje ter beschikking gesteld :|

Gelukkig blijft ie wel van ons en is onze zwager een goede monteur met garage, dus hij is in goede handen.

Oorspronkelijk hadden we een Fiat 500c Twin-Air met alle opties ervoor in de plaats aangeschaft. Nu blijkt dat de verkoper van Fiat van Deursen niet goed op de hoogte was!! WIj wilden eigenlijk de mooiste 500c dus de Abarth en hij vertelde dat deze alleen handgeschakeld was.

Voor mij geen optie.......ik was namelijk erg verwend door mijn 75 v6. Nu blijkt dat de Abarth 500c alleen maar automaat is te krijgen!!!!!! Sal kei boos naar de fiat dealer toe en deze boden na 7 weken dat de 500c Twin_air Rock met alle optie's (23.000 euro) aan om naar de Abarth dealer te gaan en onze 1ste keuze te gaan bestellen!!!

Bij deze krijgt Fiat van Deursen van ons EEN DIKKE PLUIM!!!! zeker gezien ze onze Twin-Air wel bij hun zal worden afgeleverd!!

Nu wij en dat wisten we dus ook niet! op weg naar de dichtstbijzijnde Abarth dealer (ja dat staat los van Fiat????). Nu hebben we voor 31000 euro (nog steeds heel veel geld voor een pantoffel op wielen) dus wij betaalde uiteindelijk 7000 meer en nu hebben we deze;

Afbeelding

Met deze striping;

Afbeelding

IPV:

Afbeelding

Wij zijn blij dat we een Abarth hebben en de rover van ons blijft.

Natuurlijk zijn we benieuwd naar jullie mening over onze nieuwe aankoop.

Mag ik zeggen dat we onze Abarth laten chippen door Squadra en dan een slof op wielen hebben met 177 pk en 280Nm :twisted:

Jullie mening wordt gewaardeerd!!!
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Leuk skeltertje, maar voor dat geld had ik echt wat anders uitgezocht...
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Leuk ding wel zeker in een dikke uitvoering.

Ik moet wel zeggen dat ik verder je verhaal niet kon volgen, got bored en ik ben vervolgens naar de foto's geskipped.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tophaar

Bericht door tophaar »

Wat had jij (nieuw) uitgezocht??

En het verhaal is dat ik mijn rover kan houden, geen twin air in de plaats krijg maar een Abarth!

En het ergste is dat mijn vriend nog steeds baalt omdat ik mijn rover de bom vind!!!!! Maar een abarth is een goed alternatief kwa speciale auto en hij is blij dat we van 1 op 7 naar 1 op 12 gaan rijden :D
Madrettor
MG-R Fanatic

Bericht door Madrettor »

Ik heb niets met de Abarth uitvoeringen van de 500, zou voor een zilvergrijze Twin Air Dualogic met schuifdak gegaan zijn, op 16" Lounge velgen. Met zo'n subwoofertdinges van 100 watt erin. Als ik er niet te lang voor zou zijn . . . :mrgreen:
Pim
MG-R Addict

Bericht door Pim »

Hi Tophaar,

absoluut een leuk speeltje en een mens wil wel eens wat anders!
hij is blij dat we van 1 op 7 naar 1 op 12 gaan rijden :lol:
Los van andere kosten: uitgaande van een verbruik van 1 op 7 en de huidige brandstofprijs van ± € 1.65 zou je met de Rover 75 ± 130.000 kilometer kunnen hebben gereden voordat de € 31.000 opgesoupeerd was.
Lijkt me heel wat jaren.

Persoonlijk had ik dus verder genoten van de V6 - 75 die je uitermate gaaf had veranderd. En veel afschrijving had je ook niet meer.

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
tophaar

Bericht door tophaar »

Pim,

De rover blijft van ons alleen gaat ons neefje hierin rijden en hebben we afgesproken af en toe te ruilen. OP deze manier staat ie niet weg te roesten en is ie in goede handen en betalen wij niet de wegenbelasting en verzekering.

De Abarth kun je niet vergelijken met de Rover, Abarth is een bom op wielen en de rover een chesterfield op wielen.
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Sorry, maar ik vind zo'n FIAT een wijven auto en niet te vergelijken met de luxe van jouw bloedmooie 75.
Sure, met 177 pk en 280 is het een klein raketje, maar zo'n 500 is een echt intercedenten en uitzendmutsen karretje.

Ik had dat echt nooooooit gedaan, maar 't is jouw geld, jouw auto, jouw beslissing :H:

Ik vind overigens wel het ontwerp van de 500 erg geslaagd. 'T is absoluut geen lelijke verschijning (maar om hem nou te ruilen voor een 75.....)

Anyway, veel plezier en veilige kilometers met het raketje 8)
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
tophaar

Bericht door tophaar »

Mijn naam is Chantal en ik val dan ook onder de categorie WIJF? en het is mijn Rover en het is mijn Fiat 500c.

Maar ik kan je een ding vertellen een Abarth is een verhaal apart (rijmt) 500c staat voor Cabrio en heeft nog meer extra waarde, dit was het enigste dat mij heeft kunnen overtuigen kwa, model, exclusiviteit en snelheid.

En net zoals mijn Rover 75 zie ik er niet op elke hoek eentje rijden.

En als je goed leest MGPete heb ik mijn Rover niet ingeruild maar rijd mijn Neefje hem en kan ik nog altijd een keer met Salvatore naar een meeting komen :-). :drive:
760executive

Bericht door 760executive »

Ik heb ook enige tijd een Fiat 500 gehad. "slechts" een Fiat 500 1.2 Pop Dualogic (dus ook automaat).
Gewoon een leuke auto om te zien. En oogt ruim van binnen voorin. Het enige nadeel was die automaat. Die schakelde echt onrustig. Nu kon je ook met de hand schakelen, maar ik vond het niet prettig. :?
Dus toch maar weer verkocht.
Ik moet wel zeggen dat de Fiat 500 een klein beetje van een Rover 75 heeft. (vooral de achterlichten en de chroomstrip aan de achterkant) :D

Hans

Afbeelding
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

760executive schreef: Ik moet wel zeggen dat de Fiat 500 een klein beetje van een Rover 75 heeft.
Klopt, die heeft ook vier wielen en een stuur :D
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Chantal,

je vraagt mijn (onze) mening en die krijg je dan ook. Je hoeft je beslissing niet te verdedigen hoor ;)

Ik vind jullie 75 veel exclusiever dan die 500 (ondanks dat het een bijzonder exemplaar is, ik heb gewoon helemaal niets met zulke kleine auto's)... daar zie ik er zoveel van rijden elke dag.

Neem de Black Wolf maar 'es mee naar een meeting. Vind het een mooie kar en heb hem nog niet in het eggie kunnen beworden 8)
(maar de Fiat maggie thuis laten :+ )
AfbeeldingAfbeelding
tophaar

Bericht door tophaar »

MGpiet

Ik verdedig niet hoor en vroeg ook niet naar een mening ik meld het gewoon, jij verschiet gewoon dat ik een zo als jij dat noemt WIJF ben. Let jij maar eens op je taal jongeman en wacht maar eens als ik je tegenkom op de meeting :stick: :)
En ik zal de fiat thuis laten het zou toch lullig zijn als ik jou MG het nakijken geef

760executive

Wij vonden de rover ook kwa klassieke uitstraling met het chroom een beetje in het straatje passen hoor! Een baby 75 :D ;)

De Abarth heeft een andere bak welke bij de prestaties van de auto passen inclusief de flippers aan het stuur, die overigens heel snel reageren. Hihi Salvatore kreeg die grijns niet van zijn gezicht!!

Wanneer is er eigenlijk een meeting?? :drive:

Maar nu kletsen we maar weer over Rovers :)
Laatst gewijzigd door tophaar op wo feb 09, 2011 6:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

tophaar schreef:en vroeg ook niet naar een mening
tophaar schreef:Jullie mening wordt gewaardeerd!!!
:fiew:

Afgezien van het feit dat ik een 500 een wijvenauto heb genoemd was mijn post verder niet onaardig (bedoeld) hoor.
tophaar schreef:en wacht maar eens als ik je tegenkom op de meeting ;)
Ben benieuwd :kizz: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
tophaar

Bericht door tophaar »

He MGpiet,

dat had Sal geplaatst kon jij ook niet weten :-)

En menneke ik dol met je, humor verloren :D

Rijd jij een MG 260?
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Haha nee, hoor. Alleen maar vriendelijke smilies geplaatst toch :mrgreen: ?

Nee, is een ZS120 opgekieteld naar 160 door verandering van cilinderkop (van een ZR160).

Enne... menneke hé...? hoe oud denk je dat ik ben? :p
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie