Rover 75
Rover 75
Hey, nieuw hier op deze forum.
Heb nu een jaar of twee een rover 75 Tourer.
Prachtige sublieme wagen, zalig om mee te rijden,
Echter wordt dit zalig zijn, beetje overschaduwd door een heel irriterend lawaai.
Bij bepaalde snelheden of op slechte wegen hoor ik een trillend lawaai, alsof er iets los zit van een ophanging of metaal.....
Hij is hiervoor al reeds drie maal binnen geweest maar tevergeefs niets te vinden volgens de garagist.
Wat heel raar is, is dat in sommige gevallen als het lawaai opkomt en je duwt langst de binnenkant tegen het dak, dat het lawaai verdwijnt, sommige keren wel andere keren niet en bij vriesweer hoor ik niets meer..
Hopelijk krijg ik hier wat nieuwe denk richtingen wat het is heel vervelend.
thx
Alain.
Heb nu een jaar of twee een rover 75 Tourer.
Prachtige sublieme wagen, zalig om mee te rijden,
Echter wordt dit zalig zijn, beetje overschaduwd door een heel irriterend lawaai.
Bij bepaalde snelheden of op slechte wegen hoor ik een trillend lawaai, alsof er iets los zit van een ophanging of metaal.....
Hij is hiervoor al reeds drie maal binnen geweest maar tevergeefs niets te vinden volgens de garagist.
Wat heel raar is, is dat in sommige gevallen als het lawaai opkomt en je duwt langst de binnenkant tegen het dak, dat het lawaai verdwijnt, sommige keren wel andere keren niet en bij vriesweer hoor ik niets meer..
Hopelijk krijg ik hier wat nieuwe denk richtingen wat het is heel vervelend.
thx
Alain.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Heb je toevallig een diesel?
Rond de 1800 toeren hoor je rammel dan het best, de tourer-trilling zullen we maar zeggen... Oftwel bekend fenomeen....
Het is op te lossen, maar dat is wel een enorme klus, de dakbekleding moet er dan uit, en op bepaalde punten kun je dan wat schuim plaatsen. Het zit ergens op de plaats waar het zonnedak zou kunnen zitten, het topic staat op het Engelse 75/ZT-forum Klik maar eens op de blauwe tekst
Bij de weg: we hebben een topic "Even voorstellen", altijd leuk als je je daar even voorstelt, liefst met foto's
Rond de 1800 toeren hoor je rammel dan het best, de tourer-trilling zullen we maar zeggen... Oftwel bekend fenomeen....
Het is op te lossen, maar dat is wel een enorme klus, de dakbekleding moet er dan uit, en op bepaalde punten kun je dan wat schuim plaatsen. Het zit ergens op de plaats waar het zonnedak zou kunnen zitten, het topic staat op het Engelse 75/ZT-forum Klik maar eens op de blauwe tekst
Bij de weg: we hebben een topic "Even voorstellen", altijd leuk als je je daar even voorstelt, liefst met foto's
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Tourer 75
Dag Arjan_M
Niet te doen, volgens mij moet het dat zijn.
Veel werk of niet de dakbekleding gaat eruit.... tis een te zalige auto om hem hiervoor weg te doen.
ps mss ken je dit fenomeen ook?
als ik mijn wagen sluit of open van langs de binnenkant(middenconcole), krijg ik mijn achterkoffer niet altijd open langs de buitenkant, wel langs de binnenkant met de knop voor achterdeksel?
Alvast super van U... ene zal me even voorstellen lol...
Niet te doen, volgens mij moet het dat zijn.
Veel werk of niet de dakbekleding gaat eruit.... tis een te zalige auto om hem hiervoor weg te doen.
ps mss ken je dit fenomeen ook?
als ik mijn wagen sluit of open van langs de binnenkant(middenconcole), krijg ik mijn achterkoffer niet altijd open langs de buitenkant, wel langs de binnenkant met de knop voor achterdeksel?
Alvast super van U... ene zal me even voorstellen lol...
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Nog een keer extra drukken op de knop openen van de deuren (op je afstandbediening). Bij één keer drukken gaat alleen de bestuurderskant en tankdop open, de tweede keer gaat alles open, incl kofferklep.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Dan heb je er zeker eentje van na de facelift? De MK1 had die functie helaas nog niet.Laddie schreef:Ik heb geen tourer maar om de kofferdeksel open te krijgen moet ik het knopje op de afstandbediening even wat langer vasthouden. Verder wel hetzelfde, 1x drukken bestuurdersdeur, 2x drukken de rest (zonder de koffer...)
CU
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
-
- MG-R Regular
- Berichten: 98
- Lid geworden op: wo dec 02, 2009 6:15 pm
- Woonplaats: Selfkant - Duitsland
- Contacteer:
volgens mij ligt het niet aan wanneer de auto geproduceerd is, maar wel voor welke markt.
En ik moet zeggen dat ik 1 * drukken om alles te openen, prefereer boven 2 * drukken, zeker als je gewend bent om maar 1 * te moeten drukken. (sta je met de kleine op de arm te klungelen om de sleutel ergens uit de hoek van je broekzak te vissen, dan heb je hem eindelijk, je drukt 1 *, stopt het ding weer in je zak, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat de achterdeuren nog niet open zijn).
Zeker aangezien ik met onze beide 75's rijd (1 met 1* drukken, de ander met 2* drukken) kan ik hier niet goed aan wennen.
En ik moet zeggen dat ik 1 * drukken om alles te openen, prefereer boven 2 * drukken, zeker als je gewend bent om maar 1 * te moeten drukken. (sta je met de kleine op de arm te klungelen om de sleutel ergens uit de hoek van je broekzak te vissen, dan heb je hem eindelijk, je drukt 1 *, stopt het ding weer in je zak, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat de achterdeuren nog niet open zijn).
Zeker aangezien ik met onze beide 75's rijd (1 met 1* drukken, de ander met 2* drukken) kan ik hier niet goed aan wennen.
back to 75
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Gewoon naar een ex-dealer gaan, met een T-book sessie is dit in te stellen naar wens.rogersrover75 schreef:volgens mij ligt het niet aan wanneer de auto geproduceerd is, maar wel voor welke markt. Zeker aangezien ik met onze beide 75's rijd (1 met 1* drukken, de ander met 2* drukken) kan ik hier niet goed aan wennen.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
peter.evers schreef: briljant
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Het ging mij specifiek om de kofferdeksel. Die kun je namelijk op de MK2 met de afstandsbediening openen terwijl het op de MK1 alleen met de sleutel of knopje in het interieur kan.rogersrover75 schreef:volgens mij ligt het niet aan wanneer de auto geproduceerd is, maar wel voor welke markt.
(...)
Je kunt inderdaad bij de dealer laten instellen dat alle deuren meteen bij de eerste druk op de knop open gaan. Ze kunnen overigens nog veel meer dingen activeren en afstellen, zie je instructieboekje.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue