zo vandaag een turbodruk meter geplaatst
resultaat 1,2 bar tot 4ooo Toeren dan zakt hij naar
0,8 bar
(vraag) is het normaal dat hij dan onderuit gaat in druk?
1,2 bar is wel standaard op de nieuwere L series toch?
T'is een zr 115 diesel.
Turbo druk
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
dit klinkt inderdaad wel normaal hoor. Op het moment van volgas schiet de turbodruk inderdaad omhoog. Wat bij de 103 pk versies de standaard druk op 0.8 bar staat kan de druk van de 115 pk op die 1.2 bar zitten. Na 4000 toeren zal deze afnemen omdat de motor dan vermogen begint te verliezen. Over de 4000 toeren heeft het toch weinig nut voor de diesel.
Maar dar de druk afneemt heeft ook met wastegate te maken. Deze zorgt ervoor dat de auto niet overboost. Maar je zou wel een goede drukregelaar kunnen plaatsen en dan de sdi injectoren. Dan houdt deze het wel wat langer uit.
Maar dar de druk afneemt heeft ook met wastegate te maken. Deze zorgt ervoor dat de auto niet overboost. Maar je zou wel een goede drukregelaar kunnen plaatsen en dan de sdi injectoren. Dan houdt deze het wel wat langer uit.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
... De motor verliest in dit geval bij 4K rpm vermogen omdat de turbo niet genoeg volume kan leveren op zoveel druk. De turbo's op een diesel zijn doorgaans vrij klein waardoor deze bij dit toerental er gewoon mee uitpoept, 0,8 bar is dan wat 'ie op z'n max kan leveren bij dit volume.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW