MG ZS MK2 Diesel
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
MG ZS MK2 Diesel
Wie heeft hier een MG ZS MK2 Diesel ?
Zit er namelijk over na te denken om een MK2 diesel aan te schaffen.
maar ik heb nog wel enkele vragen :
1) Wat zijn een beetje de dingen waarop je moet letten als je zoiets gaat aanschaffen ?
2) Hoe zit het met de koppakking ? ook doffe ellende als 1e K-series? volgens mij zit hier een ander blok (geen K-series) in toch ?
3) Heeft iemand hier op het forum ook een ZS MK2 diesel en zou je daar dan foto's van willen plaatsen ? en ook van het blok ?
4) Hoe zit het kwa verbruik ? veel km's op een tank?
5) Wat zijn de kwalen van deze type of dingen die vaak stuk gaan ?
6) Hoe zit het met de vering / schokdempers ? Zijn deze stugger dan de benzine variant ?
7) wat zijn een beetje de standaard opties die hiervoor geleverd zijn ? Denk hierbij aan alle 4 de ramen elektrisch, witte tellerplaten, welke versie van interieur (kleuren)
alvast bedankt voor de info
Zit er namelijk over na te denken om een MK2 diesel aan te schaffen.
maar ik heb nog wel enkele vragen :
1) Wat zijn een beetje de dingen waarop je moet letten als je zoiets gaat aanschaffen ?
2) Hoe zit het met de koppakking ? ook doffe ellende als 1e K-series? volgens mij zit hier een ander blok (geen K-series) in toch ?
3) Heeft iemand hier op het forum ook een ZS MK2 diesel en zou je daar dan foto's van willen plaatsen ? en ook van het blok ?
4) Hoe zit het kwa verbruik ? veel km's op een tank?
5) Wat zijn de kwalen van deze type of dingen die vaak stuk gaan ?
6) Hoe zit het met de vering / schokdempers ? Zijn deze stugger dan de benzine variant ?
7) wat zijn een beetje de standaard opties die hiervoor geleverd zijn ? Denk hierbij aan alle 4 de ramen elektrisch, witte tellerplaten, welke versie van interieur (kleuren)
alvast bedankt voor de info
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
1. hetzelfde als bij elke Rover/MG, dus vooral onderhoudshistorie.
2. koppakking is bij de L-series bij mijn weten geen probleem, zijn sterkere motoren als de K-series.
3.
4. afhankelijk van je rijstijl moet je toch wel ruim boven de 1:15 uit komen.
5.
6. Volgens mij dezelfde vering als een ZS180 ivm extra gewicht van het blok.
7.
2. koppakking is bij de L-series bij mijn weten geen probleem, zijn sterkere motoren als de K-series.
3.
4. afhankelijk van je rijstijl moet je toch wel ruim boven de 1:15 uit komen.
5.
6. Volgens mij dezelfde vering als een ZS180 ivm extra gewicht van het blok.
7.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Re: MG ZS MK2 Diesel
1) belangrijk is dat je even goed let op de onderhoudshistorie, dieselretourslangen willen nog weleens verslijten, net als de slangen naar de intercooler e.d.
2) De koppakking van een standaard L-series is heel sterk, alleen bij verdergaande tuning moet je hier wel even rekening mee houden.
3)
4) Ik rij met de 45 diesel 1 op 16, iets stevigere rijstijl natuurlijk, plus 140 PK
5) Dieselretourslangen en de intercooler slangen + de maf sensor, eigenlijk gelijk vervangen voor een pierburgsensor en een MAFAM erop
6) Zoals bart zegt, zelfde vering als de 180, op de 45 van mij heb ik verstelbare koni's eronder.
7) volgens zelfde als de 180 versie
Qua tuning heb ik wel wat tips:
- SDi verstuivers plaatsen
- GBE Evo boostcontroller en dan de druk naar 1.3 - 1.4 bar.
- K&N inleg filter of de green K4.80 open air filter
standaard heeft de ZS diesel een mapping van 115 PK, met de bovenstaande opties ga je makkelijk naar de 145 - 150 PK, meer is ook bijna niet mogelijk op de standaard turbo.
2) De koppakking van een standaard L-series is heel sterk, alleen bij verdergaande tuning moet je hier wel even rekening mee houden.
3)
4) Ik rij met de 45 diesel 1 op 16, iets stevigere rijstijl natuurlijk, plus 140 PK
5) Dieselretourslangen en de intercooler slangen + de maf sensor, eigenlijk gelijk vervangen voor een pierburgsensor en een MAFAM erop
6) Zoals bart zegt, zelfde vering als de 180, op de 45 van mij heb ik verstelbare koni's eronder.
7) volgens zelfde als de 180 versie
Qua tuning heb ik wel wat tips:
- SDi verstuivers plaatsen
- GBE Evo boostcontroller en dan de druk naar 1.3 - 1.4 bar.
- K&N inleg filter of de green K4.80 open air filter
standaard heeft de ZS diesel een mapping van 115 PK, met de bovenstaande opties ga je makkelijk naar de 145 - 150 PK, meer is ook bijna niet mogelijk op de standaard turbo.
Laatst gewijzigd door Mista T op zo jan 09, 2011 7:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Re: MG ZS MK2 Diesel
Jij zit daar behoorlijk in hea volgens mij, dusseh, tell me, wat is er mogelijk met een grotere turbo?Mista T schreef:... meer is ook bijna niet mogelijk op de standaard turbo.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
Re: MG ZS MK2 Diesel
so de knetter, 1450PKMista T schreef: ....
4) Ik rij met de 45 diesel 1 op 16, iets stevigere rijstijl natuurlijk, plus 1450 PK
....


-
- MG-R Regular
- Berichten: 84
- Lid geworden op: za aug 21, 2010 11:23 am
- Woonplaats:
- Locatie: W-VL
Re: MG ZS MK2 Diesel
Ze komen pas vanaf de 17.000rpm, dus dat valt best meeJohnny_D schreef: so de knetter, 1450PKdas best een hoop. dat je dat op de weg houd met fwd joh

-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Re: MG ZS MK2 Diesel
Klinkt eigenlijk heel lullig hoor, maar het met de rover diesel niet hetzelfde als met de T-series. Een te grote turbo bij deze diesels is een hell om mee te rijden ivm het turbo gat dat er ontstaat. Daarom wordt er vaak gekozen voor een hybride versie. met het zelfde turbine wiel, maar ander compressor wiel... uiteindelijk zal de flow beter worden van de turbo, maar is de 200 pk nog niet helemaal in het zicht...OP dit moment is het maximale " betrouwbare" vermogen 180 PK....Rik schreef: Jij zit daar behoorlijk in hea volgens mij, dusseh, tell me, wat is er mogelijk met een grotere turbo?
Maar wel heel veel koppel en is er dus een andere koppeling nodig...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
thanks voor alle info & tuningstips.
mocht ik zo eentje kopen blijft ie nog wel even standaard, maar altijd wel interessant om te weten wat er mogelijk is.
mocht ik zo eentje kopen blijft ie nog wel even standaard, maar altijd wel interessant om te weten wat er mogelijk is.
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum


LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Re: MG ZS MK2 Diesel
Zijn er ook diesel die wel prettig rijden met een te grote diesel? Enneh, benzine turbo's vinden te grote turbo's ook niet altijd even grappig.Mista T schreef:... maar het met de rover diesel niet hetzelfde als met de T-series. Een te grote turbo bij deze diesels is een hell om mee te rijden ivm het turbo gat dat er ontstaat. Daarom wordt er vaak gekozen voor een hybride versie. met het zelfde turbine wiel, maar ander compressor wiel... uiteindelijk zal de flow beter worden van de turbo, maar is de 200 pk nog niet helemaal in het zicht...OP dit moment is het maximale " betrouwbare" vermogen 180 PK....
Ik loop al een tijdje met een ludiek idee in mijn hoofd, 't moet wel minimaal op 200pk uitkomen. Naja, daar kom ik later dan wel op terug ;-)
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
nice ziet er wel cool uit
veel spullen heb ik toch al liggen, alleen die bodykit delen niet....
veel spullen heb ik toch al liggen, alleen die bodykit delen niet....
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland