is die nieuwe accu dan wel goed??
Hoeveel laadt hij bij?
Accu steeds leeg
Heb de beschikking over twee accu,s, waarvan een nieuwe.marsrover schreef:is die nieuwe accu dan wel goed??
Hoeveel laadt hij bij?
Het probleem doet zich voor met beide accu,s.
De laadspanning is: 13,96 v, gemeten met een Midtronics accutester.
Heb nu de dynamokabel losgekoppeld om te zien of het probleem in de dynamo zit.
De accu word helemaal leeg getrokken, gaat zelfs geen lampje meer branden.ColinB schreef:Is de lekstroom zeker goed gemeten?
Er zijn zoooooveel mensen die per ongeluk een zekering uit een multimeter laten knallen omdat ze de multimeter verkeerd aansluiten op ampere-stand.
Verder is het normaal toch dat er constant spanning op je dynamo staat...
Hoeveel volt geeft de accu aan nadat hij leeg is?
De lekstroom is in een garage gemeten, dus dat zou goed mogen zijn.
Heb enkele dagen de dynamokabel los gemaakt zodat daar geen spanning op bleef staan, helaas. accu weer leeg.
Nou is me opgevallen dat het motormanagement lampje het niet meer doet. zou dat het probleem kunnen zijn.
En sinds enige tijd is de kachelweerstand defekt, maar daar staat toch geen spanning op tijdens contact uit?
Blijf stug doorzoeken, dit is de beste en fijnste auto die ik ooit gehad heb.
En Allemaal nog een fijn 2011 gewenst en veel rover plezier.
steeds lege accu
Heeft mijn rover ook last van maar ik merkte wanneer ikde sleutel uit het contact haalde ging bij mijn da achterruitverwarming aan.... heel vreemd ik weet het, kan het niet vinden heb die zekering er maar uit gehaald
Re: steeds lege accu
Het blijft een vreemde zaak, we hebben gisteren nog maar eens de lekstroom gemeten en er steeds een zekering om de beurt uitgetrokken. zelfs de relais zijn eruit geweest, alles bleef goed.mickey2334 schreef:Heeft mijn rover ook last van maar ik merkte wanneer ikde sleutel uit het contact haalde ging bij mijn da achterruitverwarming aan.... heel vreemd ik weet het, kan het niet vinden heb die zekering er maar uit gehaald
Daarna tijdens het meten diverse stekkers losgetrokken, geen verschil, zelfs de kabel van de ecu los gehad.
Vandaag een bezoekje aan de dealer gebracht en het probleem uitgelegd, hij verdacht de ecu.
Dus nu is de stekker er vanaf, ben morgenvroeg benieuwd.
Heb vannacht de wagen laten staan met de stekker van de ecu losgetrokken, en verder gewoon op alarm gezet.JD schreef:ik ook
Bij aanvang de accu spanning gemeten en die was 12.90 v.
Vanmorgen weer gemeten en de spanning was toen 12.57v
De ecukabel aangesloten en de auto startte normaal.
Nou heb ik wat gegoocheld en kwam dit verhaal tegen:
http://www.remmington.plus.com/rover.html
Als dat het probleem is, betekend dat een nieuwe ecu plus inleren bij de dealer.
Zal het vanavond nog eens testen met de stekker gewoon in de ecu.