rover 25 vi
Ik heb nog wat extra informatie opgevraagd van de potentiele auto's en geen een heeft eigelijk de koppakkingen vervangen. Zowel de rover 25 als de 200 niet.
Is dit een rede om een auto dan niet te kopen? Gebeurt dit meestal bij een bepaalde km stand ofzo? en wat kost het als me dit alsnog zou gebeuren?
Is dit een rede om een auto dan niet te kopen? Gebeurt dit meestal bij een bepaalde km stand ofzo? en wat kost het als me dit alsnog zou gebeuren?
een bepaalde kmstand is er niet voor, hangt ervan af hoe de auto is gebruikt sommigen rijden 150.000km op de oude koppakking andere maar tot 90.000 km. Wat het kost? hangt ervan af hoe snel je het ontdekt en of je het zelf doet natuurlijk, als je het uit besteedt zit je denk ik rond de 700 euro maar als je het laat ontdekt en je hele motor is naar de gallemiezen heb je natuurlijk een leukere rekening.
Hey goedemiddag,
ik zag dat je op zoek bent naar een Rover 25. Ik heb mijn Rover 216SI in de verkoop staan:
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=18736
Misschien wat voor jou? Als je meer wilt weten, meer foto's wilt zien of iets dergelijks dan hoor ik het wel!
In ieder geval succes met je zoektocht.
mvg. Harwin
ik zag dat je op zoek bent naar een Rover 25. Ik heb mijn Rover 216SI in de verkoop staan:
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=18736
Misschien wat voor jou? Als je meer wilt weten, meer foto's wilt zien of iets dergelijks dan hoor ik het wel!
In ieder geval succes met je zoektocht.
mvg. Harwin
Mijn opinie? Nee. Koppakkingen komen en gaan bij K-series blokken, hoewel ik voorstander ben van voorkomen is beter dan genezen kun je ook gewoon zelf alles in de gaten houden. Tenslotte is een beginnende kapotte koppakking niet direct desatreus voor je motor. Je vloeistoffen elke week even controleren is het beste, zodra je dan iets vreemds ziet ben je ook op tijd om het te vervangen. Let er met proefrijden in ieder geval goed op.deanny schreef:Is dit een rede om een auto dan niet te kopen? Gebeurt dit meestal bij een bepaalde km stand ofzo? en wat kost het als me dit alsnog zou gebeuren?
Qua kosten: koppakking plus distributie inclusief waterpomp en v-riempjes zit al gauw rond de 700 tot 1000 euro afhankelijk van waar je het laat doen.
Met een beetje klungelen en een goeie looplamp zou je nét moeten kunnen zien in wat voor koppakking het gaat tussen de luchtfilterbak en het blok door.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW