duur grapje

gio87

duur grapje

Bericht door gio87 »

nou ben je klaar mee koppakking kapot van me mg zr.. Heeft de garage er een nieuwe ingezet gaat tusse de 5 en 800 euro kosten dat is al duur. Maar nu alles er weer in zit maakt die geen compresssie meer godver.. Nu gaan ze kijken voor een nieuw onder blok ofsow.. Ik heb daar ni veel verstand van maar heeft hier soms iemand een idee hoe dat gaat en hoeveel me dat gaat kosten ?
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

hangt er vanaf,
Heb er geen verstand van maar als het een "foutje"van de garage is lijkt het mij niks te kosten
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
gio87

Bericht door gio87 »

ja idd dat is wel zo ik breng de auto daar weg (nog rijdend alles) en ze maken hem en hij rijd niet meer.. marja heb even nagekeken als het onderblok vervangen moet worden gaat het gewoon richting de 2000 euro :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Maar nagevraagd bij iemand anders.. kan ook goed zijn dat het de zuigers zijn of de veren.. na nu weet ik het eg ni meer.. haha wat een *** zooi allemaal...

edit dr doggystyle :
niet onnodig het hele voorgaande bericht quoten svp
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Hey!!

Het is gewoon een fout van de garage... PUNT, informeer bij je rechtsbijstandsverzekering wat je kunt doen.

H E L E M A A L geen compressie?? :shock: hebben ze er wel bougies ingedraaid, staat de timing wel goed? Neem aan dat ze er ook meteen een nieuwe riem op hebben gelegd.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

peter.evers schreef:Het is gewoon een fout van de garage... PUNT, informeer bij je rechtsbijstandsverzekering wat je kunt doen.
Beetje kort door de bocht natuurlijk...

Hoe dan ook een vreemd verhaal. Toch schandalig hoe 'vaag' garagisten kunnen zijn, aan de andere kant laat jouw verhaal ook wel te wensen over.

Hoezo geen compressie? En hoezo het onderblok vervangen? Als 'ie geen compressie heeft en er geen gaten in de zuigers zitten (wat wel gezien zou zijn bij het wisselen van de koppakking) heeft het onderblok niet heel veel te doen met de compressie. Tsja, zuigerveren die niet fris meer zijn of bussen die verrot zijn zou kunnen, in theorie. Als de zuigerveren maar gaar genoeg zijn verliest 'ie zeker compressie, échter, géén compressie is bijna onmogelijk, en als dat het geval is, hadden ze dat moeten kunnen zien bij het lichten van de kop.

Waarom is je koppakking vervangen? Geen juiste waarden bij een compressiemeting? Of koelvloeistofverlies/drukopbouw in het systeem? Uit voorzorg? Wat waren de kuren voordat er aan gesleuteld werd? :+
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
gio87

Bericht door gio87 »

Nee de riem is niet vervangen want dat is met 87.000 gedaan en staat nu pas op 130.000

Maar toen ik aan het rijden was merkte ik dat de motor ineens warm werd, het optrekken ging bijna niet meer en begon helemaal te trillen in de auto dus wist dat er iets niet goed zat.. maar was vlakbij de garage dus gelijk na laten kijken.. bleek dat de koelvloeistof echt helemaal op was ( en in het koelvloeistofbankje zat allemaal witte sludge zeg maar)

maar hij lekt nergens.. dus olie nageken maar die was niet helemaal helder dus waarschijnlijk is de koelvloeistof gedeeltelijk naar de olie gegaan..

Dus met die info hebben ze er een nieuwe koppakking in gedaan enz. Maar hij maakte blijkbaar geen compressie (weet niet waaraan het ligt zoveel verstand heb ik er technisch niet van) Ze zeiden dat de enige manier om wel weer compressie te laten maken is om hem aan te trekken.. maar kreeg vandaag telefoontje dat da niet lukte.. en ze hadden erover dat de onderblok vervangen moet worden..

edit dr doggystyle :
tomcat.t16
MG-R Core

Bullshit! Ga dieper in op technische details. Waarom zouden ze wel compressie krijgen als ze de auto aantrekken?

Het klinkt echt vaag, laat je niet afschepen.
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
gio87

Bericht door gio87 »

ja idd ik laat me zeker niet afschepe.. Ze zoude me morge belle over hoe en wat.. Geef wel ff aan dat ik er ni zo 123 voor ga betalen... Marja zelf heb ik er motorisch en technisch ni veel verstand van.. Ga me best doen ;)

edit dr doggystyle :
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

peter.evers schreef:... de auto aantrekken?
Ik denk de kop aantrekken...
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Mean Green

Bericht door Mean Green »

gio87 schreef:Nee de riem is niet vervangen want dat is met 87.000 gedaan en staat nu pas op 130.000
als de riem er af is moet hij toch terallertijden vervangen worden ??
of hoeft de riem er niet af bij zo'n reparatie ??
tomcat.t16
MG-R Core

Riem moet er af, maar als er weinig km's op staan kan hij gewoon hergebruikt worden.
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Mean Green

peter.evers schreef:Riem moet er af, maar als er weinig km's op staan kan hij gewoon hergebruikt worden.
herbruiken binnen 3000 km toch ??
tomcat.t16
MG-R Core

Mean Green schreef: herbruiken binnen 3000 km toch ??
Bij een T serie vervangen indien meer dan 80.000 km gedraaid.
Bij een K serie vervangen indien meer dan 77.000 km gedraaid.
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Mean Green

ok toen ik de riem van de alfa ging vervangen wou ik ook gelijk de waterpomp doen
maar hij had de verkeerde geleverd gekregen
ik moest binnen 3000 km terugkomen en als dat niet zou lukken zou ik een nieuwe riem krijgen
gio87

Bericht door gio87 »

Mean Green schreef:ok toen ik de riem van de alfa ging vervangen wou ik ook gelijk de waterpomp doen
maar hij had de verkeerde geleverd gekregen
ik moest binnen 3000 km terugkomen en als dat niet zou lukken zou ik een nieuwe riem krijgen
Nou ze belde vandaag op.ze ginge kijke of het goedkoper is om het onderblok te vervangen of de zuigerveren maar dat is heel arbeidsintensief zeide ze... Hoor maandag meer pfff....
tomcat.t16
MG-R Core

Blijft een vreemd verhaal :S
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Plaats reactie