diesel start probleem

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

diesel start probleem

Bericht door bam »

Als ik mijn auto start als hij warm is loopt hij 300 rpm en op het gaspedaal trappen helpt niet. na een paar seconden loopt hij weer gewoon stationair zonder problemen en hij rijdt ook prima.

Als ik hem nu start als hij warm is loopt hij minder dan 300 rpm en zo gauw ik stop met starten stopt hij er ook mee, hij wil wel maar lijkt wel of te weinig brandstof krijgt.
Na een keer of 6 start pogingen doet hij het.
Als hij koud is is er niets aan de hand.

Is dit mijn nokkenas sensor of is dit leakback van de injectors? En hoe kom ik er achter?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Pim
MG-R Addict
Berichten: 496
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Bericht door Pim »

Hi Bas,

Als de nokkenassensor niet ok is slaat de auto bij het starten niet aan; dit lijkt mij dus niet de oorzaak.

Lijkt eerder met de injectoren te maken te hebben; gooi je wel eens diesel reiniger in je tank?

Het spreekt voor zich dat er natuurlijk nergens valse lucht wordt aangezogen.

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Of één van de dieselpompen?

Naar mijn weten heeft de 75 er twee, eentje achter (onder de bank) en eentje aan de voorkant.

De achterste pomp kun je eventueel vervangen door een Peugeot variant. Ik weet zo even niet welke, maar scheelt veel in euro's.
Op het Engelse forum vast te vinden, heb het wel eens gelezen.

Bij mijn vorige 75 was de achterste stuk, waardoor de voorste al het werk moest doen. En dat leverde hetzelfde probleem op, alles moest namelijk van achter naar voor gehaald worden. Althans, dat was de uitleg van onze Richard.

Het zou ook nog het brandstoffilter kunnen zijn, bedenk ik me net.... :roll:
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Het lijkt op een pomp probleem, want zoals Pim al zegt hij draait wel dus sensoren zijn uitgesloten. Alleen is de pomp al vervangen 8 maanden geleden, nou zegt dat niets.
Maar goed de pomp onder de motorkap draait alleen hij tilt de uitgaande slang iets op als hij druk geeft. Maar nu komt het door de bekleding van de motorkap wordt hij naar beneden gedrukt als hij drukloos is en dan gaat hij lucht aanzuigen :shock: Ik stond erbij en ik keek er naar :shock:
Slangklem aangedraaid en loopt beter vandaag 2 uur file gereden en verschillende keren gestart en geen probleem.
Ik heb alleen 1 keer het stationaire toerental zien varieren maar toen ik gas gaf was dat over (restlucht?)

To be continued ;) Ik ben benieuwd


Wat betrfet die pomp in de tank mij was vertelt dat die er in zat om de brandstof van de ene tank naar de andere te pompen.
Als die stuk is stopt hij er nl. mee als de tank half leeg is.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Toch weer problemen, het was weer de hogedruk sensor.
De aansluiting van de bedrading op de sensor had weer weerstand :evil: terwijl Arjan 1 jaar geleden al zei dat je ze beter kon solderen :oops:
Ga ik doen maar eerst wachten op beter weer.
Ik heb ze nu weer schoongemaakt en hij rijdt weer als een zonnetje.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie