Veel vocht in mijn 216

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Mitchell

Veel vocht in mijn 216

Bericht door Mitchell »

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk een bekende vraag, heb hem namelijk vaker langs zien komen. Zo ook de oplossing van iemand gelezen maar kan deze niet meer vinden nu.

Mijn probleem:
Er zit echt een hele hoeveelheid vocht in mijn auto. Ik weet dat ik binnenkort even me achterbank (zittingen) eruit moet halen en deze voor de verwarming zetten om hier de nattigheid uit te laten trekken. Maar er is meer. Ook bij het reservewiel is het bijna altijd wel vochtig. En wanneer ik 's ochtends naar mijn werk ga o.i.d. dan zijn mijn ruiten dus ook standaard helemaal beslagen. Nu heb ik zitten zoeken op het forum maar kan niet echt een oplossing vinden. Iemand een idee van wat ik er tegen kan doen?

Misschien iets dichtkitten ergens langs bepaalde rubbers. Of is er ergens een bekende plek waar bij de 200 water naar binnen kan komen.


Hoop op een reactie. Of een link naar een duidelijk topic van iemand.

Greetz.
Gebruikersavatar
Robbrm
MG-R Fanatic
Berichten: 162
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Oost-Souburg, Garage

Bericht door Robbrm »

deze ook al bekeken?
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... c&start=16

zou goed nagaan op roestplekjes bij de randen van het dak, achterklep, onder de dakgootrubbers..
200tjes zijn teer op die plekjes
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today"
Mitchell

Bericht door Mitchell »

thnx, die had ik niet gehad...
Beetje stom. Maar ik weet waar ik morgen naar ga kijken.
Achterlichten
Rubbers achterbak
achterportierdeuren (5-deurs)
Dakrails
reservewiel (klinkt voor mij het logistisch)
Gebruikersavatar
Robbrm
MG-R Fanatic
Berichten: 162
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Oost-Souburg, Garage

Bericht door Robbrm »

en bij de achterklep scharnieren.. kan ook nog roesten daar.
succes met zoeken!
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today"
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Albestine vochtvreter er dr na even inzetten.

en net wat rob brm zegt
waar de achterklep bevestigs zit de kitnaad,
achterlichten.kitnaden en rubbers bekende plekken.

Bij de achterlichten kan je dr een kit tussen doen die niet hard wordt maar elastisch blijft.
Gebruiken ze bij de oudere Nissan modellen ook.mischien bij die dealers ook wel los te koop,
Je demonteert dan je achterlicht en waar dat zwarte rubber zit t.h.v. de carrosserie doe je die kit.Vervolgens plak je dat zwarte rubber daar op en dan schroef je je achterlicht weer terug.
Mitchell

Bericht door Mitchell »

"elastische" kit om het zo maar te noemen is gewoon te koop. Goed idee trouwens. Ik ga morgen de bank eruit halen, reservewiel eruit en kijken wat ik kan vinden. Vochtvretertje erin zodat die sowieso even vochtvrij wordt. En dan maar zoeken.
Gebruikersavatar
Robbrm
MG-R Fanatic
Berichten: 162
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Oost-Souburg, Garage

Bericht door Robbrm »

al wat gevonden? of ligt je nogsteeds in je auto :p
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today"
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Het is zaak om eerst goed te zoeken waar het vandaan komt, niet zomaar kit spuiten totdat je het gevonden hebt.

Achterlichten afdichten heb ik wel eens met siliconenkit gedaan, flexibel, plakt en goedkoop.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mitchell

Bericht door Mitchell »

Ben nog in de testfase waar het vandaan komt. In de avond uurtjes is het altijd snel donker jammer genoeg. Maar heb het idee dat het bij de stijl links achter bij een slangetje naar binnen komt. Een aardig dikke zwarte afvoer ergens van. Moet eigenlijk weer is kijken, vergeet het steeds.
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

118GTR schreef:
Achterlichten afdichten heb ik wel eens met siliconenkit gedaan, flexibel, plakt en goedkoop.
Ja ik ben niet zo van de siliconenkit maar komt meer door mn werk in de autoschade daar is het onze grootste vijand zeg maar ;)
Plaats reactie