Een paar weken een beetje ergernis aan de R75. Eerst ging het engine-check lampje op 't dashboard branden. Valt mee te leven maar ook loopt de motor niet erg lekker stationair op LPG. Erg lastig bij een automaat en nu met het koude weer (en het gaat nog veel kouder worden...) wordt het er niet beter op. Bij overschakelen naar benzine loopt de motor wél goed. Onder het rijden op LPG is er niet zo heel veel te merken (al loopt íe op benzine beter).
Van de week de auto bij de garage gehad (Nijendijk Zutphen, Rover dealer) maar daar konden ze het niet vinden. Lag aan het LPG systeem zeiden ze (ja, duh!). Wel andere bougies erin gezet maar daarmee is het nog niet opgelost.
(overigens was men hier best wel behulpzaam, geen kwaad woord maar helaas konden ze het probleem niet verhelpen)
Sinds een week bij stadsritten begint het enginecheck lampje nu te kipperen i.p.v. alleen branden. Na overschakelen naar benzine houdt het knipperen op, lampje blijft wel branden.
Iemand een idee wat het kan zijn of hoe op te lossen? Of weet iemand een 'gasboer' in het oosten van het land? (Betreft een Koltec lpg-installatie)
CU
R75 1.8 & LPG troubles
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Ik heb heeel veel kilometers op gas gereden maar niet met een rover 75.
Ik rij nu op diesel en dat bevalt prima.
Maar ik ken die koltec installatie wel en heb ook diverse keren het gasverdelerhuis en gasverdamper gereviseerd en de aanleiding daarvoor was onder andere dat de motor stationair niet mooi wou lopen.
Boven op de verdeler zit een stappenmotortje deze goed schoon maken
en je hebt dan hele kleine spleetjes waar het gas door heen stroomt en deze willen onderin ook wel eens verontreinigt raken. Dan moet je wel de leidingen van de verdeler verwijderen eerst een goede tik met een hamer geven boven op de moer anders krijg je ze niet los.
Je kunt ook een nieuwe verdeler plaatsen maar deze kosten toen 475 euro ex BTW.
Het kan natuurlijk ook wat anders zijn, gasdruk instellingen, vacuumslangetje lek, membramen in de gasverdamper, electronica.
Gas specialist zeer goed Brouwers in Hoogeveen.
Eric.
Ik rij nu op diesel en dat bevalt prima.
Maar ik ken die koltec installatie wel en heb ook diverse keren het gasverdelerhuis en gasverdamper gereviseerd en de aanleiding daarvoor was onder andere dat de motor stationair niet mooi wou lopen.
Boven op de verdeler zit een stappenmotortje deze goed schoon maken
en je hebt dan hele kleine spleetjes waar het gas door heen stroomt en deze willen onderin ook wel eens verontreinigt raken. Dan moet je wel de leidingen van de verdeler verwijderen eerst een goede tik met een hamer geven boven op de moer anders krijg je ze niet los.
Je kunt ook een nieuwe verdeler plaatsen maar deze kosten toen 475 euro ex BTW.
Het kan natuurlijk ook wat anders zijn, gasdruk instellingen, vacuumslangetje lek, membramen in de gasverdamper, electronica.
Gas specialist zeer goed Brouwers in Hoogeveen.
Eric.
-
Laddie

˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo

