Dynamo verwijderen
Dynamo verwijderen
Weet iemand hoe ik de dynamo van mij ZR 160 kan verwijderen.
Ik heb 2 bouten gezien, maar hoe krijg ik de spanning van de riem af?
Groet, Martin.
Ik heb 2 bouten gezien, maar hoe krijg ik de spanning van de riem af?
Groet, Martin.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Beetje laat, maar je haalt de spanning van een multiriem er niet af door de dynamo te verplaatsen, maar door de spanrol los te maken.
Bij een ZR 160 zal het een automatische spanrol zijn, hij zit onder de dynamo, je kan er aan de onderkant bij. Ringsleutel 13 erin steken en de rol ontspannen, riem eraf, rol weer spannen en sleutel eruit.
Bij een ZR 160 zal het een automatische spanrol zijn, hij zit onder de dynamo, je kan er aan de onderkant bij. Ringsleutel 13 erin steken en de rol ontspannen, riem eraf, rol weer spannen en sleutel eruit.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
De dynamo en accu zijn met een dikke kabel met elkaar verbonden, niet zo vreemd dat ze hetzelfde voltage aangeven.
Je moet 2x de accu meten, 1x als de motor niet loopt en 1x als hij wel loopt. Tussen die twee moet een behoorlijk verschil zijn(in de buurt van 1 volt)
Pas als de motor loopt EN de accu is vol krijg je voltages boven de 13 volt.
Je moet 2x de accu meten, 1x als de motor niet loopt en 1x als hij wel loopt. Tussen die twee moet een behoorlijk verschil zijn(in de buurt van 1 volt)
Pas als de motor loopt EN de accu is vol krijg je voltages boven de 13 volt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk