De volgende auto's zijn getest.
- Ford Sportka
- Suzuki Ignis Sport
- Toyota Yaris T-Sport
- Fiat Stilo Abarth 5M17
- Volkswagen Lupo GTI
- Skoda Fabia RS
- MG ZR 160
- Seat Leon 1.8 20VT Cupra R
- Honda Civic Type R
- Peugeot 206 RC
- Renault Clio RS
Dit schrijft men over de ZR 160.
Het zou heel gemakkelijk zijn om de MG ZR vreselijk neer te sabelen. Want de tand des tijds heeft duidelijke sporen achtergelaten. Wie een auto alleen met zijn verstand zou kopen, zou hem laten staan om de sponzige versnellingsbak, de weinig stijve carroserie, het gerammel en de te kleine stoelen. Maar de ZR koop je met emotie, veel emotie. Want deze MG was voor ons als een weerzien met de Glof GTI uit de jaren tachtig. Hij ziet er niet alleen vreselijk dik uit, hij heeft ook nog eens een lekkere rauwe motor. Het gaspedaal gaat zwaar en klinkt prettig ouderwets. Het rijden op ons testparcours is puur vermaak. Want de MG ZR ligt ontzettend goed. Hij geeft geen krimp en blijft goed in het spoor. En hij is zo stug dat je elke vezel in je lijf voelt als je over een hobbel knalt. Het heerlijke dikke stuur ligt prettig in je vuisten en de tamelijk zware besturing staat garant voor veel gevoel. Het plezier wordt hooguit een beetje bedorven door de remmen die heel laat aangrijpen en erg sponzig zijn, maar verder is dit een puur racertje.
911 Ladder (Conclusie)
Wikken en wegen is het met de MG ZR 160, de Peugeot 206 RC en de Renault Clio RS. De 206 en de Clio zijn erg aan elkaar gewaagd en het zijn lekkere rauwe gooi en smijtbakken. Het fijne onderstel zorgt voor veel vermaak. Helaas gooien de prijzen en de zitpositie roet in het eten.De MG is veel goedkoper, maar erg verouderd en er is veel op aan te merken. Toch scoort hij hoog op onze 911 ladder, omdat het een auto is die je heel veel rijgevoel biedt. Je moet hem echt tot leven wekken en daarbij is het onderstel ook erg goed. Deze 3 auto's hebben we ongeveer even hoog zitten.
Ik zou toch zeggen dat de ZR 160 deze test goed door heen gekomen is. Alleen dat ie erg verouderd is, maar dat hoor je iedereen zeggen, ik weet niet wat de heren dan mooi vinden?? Een ding ben ik wel met hun eens, het gerammel in het interieur is niet van deze tijd, maar daar is een goede oplossing voor, gewoon een leuke einddemper en een geluidsinstallatie, hoor je niks meer kraken