Wanneer ik mijn airco OF verwarming WEL aan heb staan, krijg ik bij het loslaten van het gas een "ratel" te horen, alsof er ergens iets tegenaan loopt.
Het gaat vaak ook daarna weer weg, na even gerateld te hebben, je praat dan over enkele seconden stevig geratel, bij het herhalen van gas geven en loslaten komt het ook gewoon weer terug.
De ratel komt uit de buurt van de rollen waarover die brede riem loopt, die ook over de dynamo loopt, echter kan ik niks duidelijks zien als ik van dichtbij kijk en met het gas speel zodat dat geluid wederop komt.
Heeft iemand dit ooit gehad en/of weet je wat dit is of zou kunnen zijn en belangrijker: hoe het opgelost zou kunnen worden?
Het is voornamelijk een iritant geluid, maar ben vooral bang dat als ik de verwarming of airco aan zet er iets kapot gaat op termijn, maar zeker in deze tijd is het met beslagen ruiten rijden niet echt handig

Tevens de vraag of het normaal is dat, vooral mijn voorruit, zo enorm beslagen is als ik terug bij de auto kom na een avondje bioscoop o.i.d.?
Alvast bedankt voor de reacties!