luchtfilter

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

luchtfilter

Bericht door mg-zs »

ik ben van plan
om mijn standaard luchtfilter te vervangen
weet er iemand wat er allemaal beschikbaar is voor de zs :?:
of is er iemand die er ervaring mee heeft
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
216 driver

Bericht door 216 driver »

Een pipercross Viper kit schijnt 1 v/d beste kits te zijn , wel duur maar dan heb je ook echt wat.

Normaal kost hij 400 euro,-

Maar 'Frekkel' bied hier van die Viper kits aan voor 200,- euro die hij voordelig kan krijgen.

Hier is het topic: http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=5465
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

De Viper is idd een goede keus.

Ik weet niet of de ingang van de luchtbuis bij een MK.I op dezelfde plaats als een MK.II zit, maar bij mij loop de buis vanaf het filter naar beneden, onder de accu door en daarna weer omhoog met de ingang van de buis naar achter gericht :shock:

Ben van plan om mijn Viper uit de 180 in de 120 te plaatsen maar daarvoor moet ik eerst een goede buis kopen. Overigens heb ik er geen haast mee, dus verwacht geen "up-dates" of zo.

LIMPEX is de Nederlandse importeur van Pipercross.

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

maar die limpex vraagt 455€ voor iets wat je bij mij 200 kost ;)
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

True,

was ook niet bedoeld om naar Limpex te gaan, maat die gasten kunnen je wel veel info geven daarover.

Die van mij was destijds ook tweedehands (maar ongebruikt) iets van 180 euro 8)

455 euro is wel heel erg veel geld vind ik. Als ik dat ervoor zou moeten betalen zou ik het idd nooit doen.

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

ik lees overal termen als
mk1 en mk2
wat betekend dat
heeft dat met het boujaar te maken :?:
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ja, staat voor mark 1 en mark 2, oftewel model 1 en model 2 (oude en nieuwe model dus).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

dat dacht ik al
in mijn geval dus een mk1 :lol:
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Volgens mij gaat een vervanging van het luchtfilter en de aanzuigbuis echt een verbetering opleveren :!:

In aanzuigbuis is echt vreselijk dun van een 120 en de weg die de buis aglegt (van ingang naar filter) is niet bepaald efficient (zie een van mijn posts hierboven).

Weet je al wat je gaat doen? Er zijn natuurlijk ook nog andere opties dan alleen maar PPX, hoewel de meeste (mijzelf incluis) zeer tevreden zijn over de Viper set.

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

weet het nog niet zeker
maar denk dat het een viper wordt
weet jij mischien hoeveel en wat er moet worden aangepast :?:
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

@ Striker

Heb jij misschien die foto nog die jij destijds van mijn Viper in de 180 hen genomen?

Hier een foto van de Viper in de auto van Striker.
Zo komt 'ie ook ongeveer te liggen in de 120.
Afbeelding

De uitlaatbuis komt direct op de gasklep (?) en de aanzuigbuis komt ergens achter de bumper waar hij voldoende rijwind kan vangen. Let er alleen op dat de kans dat er water inkomt niet al te groot is.

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

ziet er keurig uit
zo te zien zijn er weinig aanpassingen gemaakt
de motor ziet er bijna hetzelfde uit als die van mij
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

MGPete schreef:De Viper is idd een goede keus.

Ik weet niet of de ingang van de luchtbuis bij een MK.I op dezelfde plaats als een MK.II zit, maar bij mij loop de buis vanaf het filter naar beneden, onder de accu door en daarna weer omhoog met de ingang van de buis naar achter gericht :shock:



C Ya
Pete
bij mijn mk1 zs 120 is dit ook zo
vind het een beetje raar uitzien
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Hatsjoe!!!! Pfff wat een stof....

Dan ga ik denk ik de 'trechter' die aan het eind van de buis zit, achter de koplamp, naar achter de onderste luchtinlaat leggen.
Ik heb nog wel een wat dikkere slang liggen, maar daar past die trechter dan niet in, maw, die is dan te dun.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

mg-zs schreef: bij mijn mk1 zs 120 is dit ook zo
vind het een beetje raar uitzien
Bij een 400 mk2 ook, weer iets dat ze nooit veranderd hebben.

Maar zo slecht is die buis ook niet, hij zit perfect geisoleerd (geen warme lucht of troep van het asfalt) en koude lucht komt er ook vrij gemakkelijk.
Hij is wel wat aan de dunne kant, maar de airbox is vrij groot en vangt het gasrespons probleem op.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Ja maar het 'voordeel' dat je dan hebt, is als de buis vol in de wind ligt/hangt, er iig zat lucht in wordt 'geperst'.
Dat lijkt me ook geen kwaad te kunnen toch?
Plaats reactie