Relais ruitenwisser voor

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
WouterRover25

Relais ruitenwisser voor

Bericht door WouterRover25 »

Weet iemand waar het relais zit van de ruitenwisser voor? In Haynes vind ik het niet, alleen maar wiring diagrams en daar kom ik niet zo ver mee.

Dan 2e vraag; waar koop je een nieuw relais?
Dino

Bericht door Dino »

in mijn rover 100..... steekt die achter in de zekeringkast.... en die is bij mij rood alsk mij niet vergis.... weet niet of dat hetzelfde is bij jou...

in het algemeen kun je Van Noort bellen(reclame onder deze pagina)
die heeft in het algemeen behoorlijk veel liggen

mvg
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

thanks voor de tip, helaas is Van Noort wel erg ver weg van mij..

Bij Brezan hadden ze m niet (tenminste als dat het relais is wat stuk is - rond cilinderachtig ding), dus bel morgen Roelofs Rover in Utrecht maar eens. Daar is deze in onderhoud, prima garage.
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Wat is er kapot aan de ruitenwisser dan? Doet ie het helemaal niet? Of doet ie het maar half? Bekend probleem met de Rovertjes is dat de ruitenwissermotor het half begeeft. Heb ik ook gehad. Bij de interval ging ie de eerst interval omhoog, tweede naar beneden, derde omhoog, enz... ipv eerste omhoog en naar beneden, tweede omhoog en naar beneden, enz...

Als dit je probleem is zou ik een op ebay kijken of op de sloop. Heb toen voor 15 euro zo'n ding op de sloop gehaald, werkt prima, nergens last van!
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

Dat is precies het probleem ja. Ik dacht aan het relais omdat ik die soms hoor tikken. Maar hij blijft inderdaad hangen.. Bij interval, maar ook soms bij gewoon 1 keer heen-en-weer. En hij gaat niet zo netjes terug.

Wat heb je precies vervangen? De ruitenwissermotor of toch het relais?
JeroenH

Bericht door JeroenH »

De ruitenwissermotor heb ik alleen vervangen. Misschien kun je nog ergens een op de sloop vinden. En heeeeeeeeeel misschien past die van een 200 MK2 ook nog, aangezien dit met meerdere onderdelen het geval is...maar dat zou je eerst ff na moeten vragen/ proberen.

ebay
Weet alleen niet of de engelse past ivm LHD en RHD...
Blackadder

Bericht door Blackadder »

gekske

Bericht door gekske »

Ruitenwisser motor zit onderaan je voorruit onder die zwarte roosters, uit elkaar halen helemaal goed schoonmaken invetten en weer testen was bij mij voldoende om het weer te fixen had hetzelfde euvel

of sloop motor halen het relais is het niet iig
corroza

Bericht door corroza »

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=150457

heb het zelf ook gedaan een nieuwe sleper gemaakt

werkt weer als een trein

cor
Plaats reactie