Rover 75 2.0 V6 saloon wel/niet? waarom?

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
phwek

Rover 75 2.0 V6 saloon wel/niet? waarom?

Bericht door phwek »

Ik sta op de grens om een Rover 75 2.0 V6 saloon uit 2000 met ong 153000km op de teller aan te schaffen.

Kunnen jullie mij wellicht vertellen waar ik tegenaan ga lopen?

Waarom zou je me de auto adviseren?
Waarom zou je me de auto afraden?

Wat is het normale gemiddelde verbruik van zo'n auto?

Ik heb geen monteursopleiding gedaan maar sleutel soms onder begeleiding aan mijn Land Rovers, is aan de rover makkelijk te sleutelen en is dat nodig?

Distributieriem (etc) vervangen kun je dat zelf, moet dat bij een (ex) dealer of kan elk beetje normaal autobedrijf dit?

De radio cassete is die makkelijk te vervangen door iets met cd?

Tja, wat moet ik meer weten?
Vertel me maar alles wat relevant en niet relevant is en je kwijt wil
Madrettor
MG-R Fanatic

Bericht door Madrettor »

Als je niet bang ben voor een iets hoger benzineverbruik dan gemiddeld, is er wat mij betreft geen zwaarwegende reden om zo'n auto links te laten liggen. Qua betrouwbaarheid : ooit, in een grijs verleden, heb ik een probleem met de nokkenas-sensor gehad, waardoor de auto niet wilde starten. Dat schijnt wel vaker voor te komen bij V6-en. Is overigens een relatief goedkope reparatie. Verder heeft-ie het altijd gedaan. Mijn 2,5 liter is ook van 2000 en heeft 122K gelopen. Ik vind het qua carrosserie goed gebouwde auto's. Je ziet zelden een lorrig/roestig exemplaar, ook niet als het een oudere auto met een hoge kilometerstand betreft. Als er fatsoenlijk mee gereden is en de boekjes (en eventueel de rekeningen) aangeven, dat-ie netjes is onderhouden is, dan heb je er waarschijnlijk een prima auto aan.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Als het goed is heeft ie met 153.000 net een distributie riem gehad dus dan zou je daar weer 150.000 mee vooruit kunnen.
Peil wel regelmatig olie en koelwater bij deze motoren. En let op het thermostaat huis (zwarte pot onderin de v aan de versnellingsbak kant). Deze gaat vaak lek!

Een beetje koelwater gebruik hebben ze vrijwel altijd. Komt doordat er een geringe hoeveelheid koelvloeistof langs de cilinderbussen weglekt naar het carter.

Ook is het belangrijk dat elk jaar de olie is ververst. Het blok is, doordat er koelvloeistof in het carter komt, nogal gevoelig voor sludgevorming/ophoping in het carter wat problemen met de smering op kan leveren.

Laat ook de motor even lopen met de kap open. De verstelling van de kleppen in de luchtinlaat wil nogal eens flink tikken. Met de motorkap dicht hoor je het bijna niet maar als ie openstaat hoor je het meteen.
Een nieuwe inlaat is peperduur dus let hier goed op!

Wat betreft de elektrische betrouwbaarheid.. Krukas en nokkenas sensoren op reserve in je dashboard kastje leggen :mrgreen:

Als je een goed onderhouden exemplaar hebt dan zit het met de betrouwbaarheid verder wel goed.
Plaats reactie