wel of niet in de kleur spuiten?

214 216 218 220 25
s1009550

Bericht door s1009550 »

uiteraard plak ik het folie aan de binnenkant. Maar ik heb ergens gelezen dat het makkelijker is om van tevoren de bolling erin te fohnen en op maat te maken door het op de buitenkant van het achterraam te leggen. vandaar mijn vraag :D
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

klopt, maar dat gaat jou van je lang zal je levensdagen niet lukken ;)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
s1009550

Bericht door s1009550 »

@ Yme: ik heb even gekeken naar de achterklep en die kap boven het kenteken zit inderdaad vast met 3-hoeks profiel. :( Is er geen andere manier om ze eruit te krijgen, behalve de ijzerboor?? En als het dan toch met de ijzerboor moet? Hoe heb je dat precies gedaan?

Als ik ze er eenmaal uit heb, doe ik ze wel weer vast met normale schroeven.
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Euh...ik heb geen andere manier kunnen vinden maar nu was ik ook heel snel geneigd om ze eruit te halen ze waren namelijk erg verroest, dus ik wou het meer als voorzorg doen en heb ze vervangen door rvs.

Ik heb gewoon een accuboor gepakt met een kobaltboor, zet gewoon een elleboog op de kofferklep zodat ie niet dicht klapt als je bezig bent :P maaar gewoon die boor in het driehoekje zetten en rustig een kuiltje maken niet meteen vol doorblaffen want dan kan je boor wegpleuren, zodra je een gaatje hebt waar de boorkop inzit kan je hem wel vol laten draaien. Je draait gewoon de koppen eraf, dan kan je die greep er af pakken.

Zoals ik eerder zei gebruik wel de plugjes die erin zitten scheelt een heleboel gedoe als je de nieuwe schroeven erin draait ;)
s1009550

Bericht door s1009550 »

ik heb ze eraf (eindelijk). 2 schroeven heb ik in zn totaliteit eruit gekregen en van 2 schroeven is het uiteind in de plug blijven zitten. Even kijken hoe ik er die uit ga krijgen.

Verder zat er aan elke kant een klipje van plastic, maar deze zijn beide afgeknapt :( . Waren deze klipjes nog van groot belang?

mvg. Harwin
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Je kan gewoon beetje peuteren dan moeten ze er wel uit komen, zo heb ik dat gedaan.

Over die 2 pinnetjes op de handgreep, dat zijn volgens mij gewoon 2 pinnetjes die de handgreep op zn plaatshouden als je hem op de kofferklep zet, als je hem vast zet moet je hem nu gewoon even vasthouden.
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Nog even over dat blinderen. Als je de achterruit in stroken plakt zoals ik heb vermeld heb je geen last van de bolling...
s1009550

Bericht door s1009550 »

Ik heb inmiddels de spiegels en de stootstrippen van de auto. Maar hoe krijg ik de spiegels uit elkaar zodat ik alleen de kapjes over houd die gespoten moeten worden? Ik neem aan dat dit wel kan, maar kan het niet uit het werkplaatshandboek halen.

mvg. Harwin van Lente
jerotje

Bericht door jerotje »

Je kan de voor en achterkant van elkaar afklikken (gewoon beetje met schroevendraaier er tussen zetten... maar wrom niet gewoon het spiegeltje zelf afplakken ??? Is denkik minder werk.
s1009550

Bericht door s1009550 »

Ik heb inmiddels alles gespoten en de zij-achterramen geblindeerd. Nu krijg ik alleen de voorste strootstrippen er niet op geklikt. Vooraan zitten 2 schotjes: een naar boven en naar beneden en daar moet de stootstrip op geklikt worden. Hoe krijg ik dit voor elkaar, want het wil maar niet lukken :evil:
Plaats reactie