Versnellingsbak

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Texron

Versnellingsbak

Bericht door Texron »

HELLLLUUUPPP

Wie kan mij zeggen wat een "nieuwe" versnellingsbak kost voor een Rover 416SI 16v uit 1999

De mijne is waarschijnlijk overleden na een leuke vakantie in Limburg. Op de weg naar Limburg toe begon er iets te fluiten (denk nog kan geen kwaad) werd steeds iets erger tot er Dinsdag een ratelgeluid bijkwam toen maar naar de dichtstbijzijnde garage gegaan was een vw dealer maar ja je moet wat die stuurde mij door naar de buren dat was twee jaar geleden een Rover dealer maar is er mee gestopt en is nu citroen dealer geworden die vertelde mij na een rondje te hebben gereden dat het waarschijnlijk een lager is maar als ik pech heb is mijn versnellingsbak naar de klote en TEXEL zouden we zeker niet halen. Gelukkig wilde een maat van me ons ophalen met een autoambulance dus geen meter meer gereden.

Als er iemand is die dit probleem kent reacties zijn zeer welkom

Groeten van TEXEL
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

als je er 1 kunt vinden bij een sloperij, ga dan uit van 600 euro. 400~500 is ook goed mogelijk als je wat meer mazzel hebt.
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Welke versnellingsbakken zijn allemaal geschikt voor de 1.6 ltr?

Gr. tomas
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Alle rover 216/416 bakken van na 95 zijn identiek aan de jouwe

1.8's bakken passen niet, die van 1.4's en 1.1's WEL.

de ratio's van de 1.4's kunnen een beetje anders zijn(je snelheidsmeter blijft kloppen), ook zijn de versnellingsbakken van de 1.4's niet zo sterk als die van de 1.6. Echter dat wordt pas een probleem als je serieus meer vermogen hebt.(pas rond de 160pk heb ik laatst nog gehoord)

ik heb een 1.8(geschat ~145pk) met een gewone 1.4 bak en het werkt nog steeds perfect.
galeli

Bericht door galeli »

118GTR schreef:Alle rover 216/416 bakken van na 95 zijn identiek aan de jouwe

1.8's bakken passen niet, die van 1.4's en 1.1's WEL.

de ratio's van de 1.4's kunnen een beetje anders zijn(je snelheidsmeter blijft kloppen), ook zijn de versnellingsbakken van de 1.4's niet zo sterk als die van de 1.6. Echter dat wordt pas een probleem als je serieus meer vermogen hebt.(pas rond de 160pk heb ik laatst nog gehoord)

ik heb een 1.8(geschat ~145pk) met een gewone 1.4 bak en het werkt nog steeds perfect.
past een 1.4 van het jaar 95 zelf ook nog wel? in een 416(1.6,G3, bj 1997)
Roverforever
MG-R Freak

Bericht door Roverforever »

ik denk dat de codenaam R65u is.

@118GTR: verbeter maar indien fout
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De Code R65U wordt idd gebruikt. Maar of het nu een R65 of een R65U is maakt niet echt uit, het past. De U is van Upgrade en het gaat om slechts 1 tandwieltje dat rover vast gelast heeft i.p.v. vast gelijmt.

Alle R65 bakken zijn geschikt, uit alle auto's met een R65 bak.

Er zijn echter verschillen wat betreft de bediening van de koppeling(met kabel of hydraulisch) en de bovenste helft van het schakel mechanischme op de bak. Dat is een arm aan de achterkant van de bak waar het bovenste schakelstangetje aan vast zit, deze verschil nog al wel eens in verchillende auto's.
Allemaal geen probleem van een garage die kunnen de verschillende onderdelen gewoon van de ene bak op de andere overbrengen. Maar als je zelf aan de slag moet dan is het handig om precies dezelfde op te zoeken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie