Wegvallen van de rembekrachtiging.

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Wegvallen van de rembekrachtiging.

Bericht door Eric27 »

Als ik stapvoets rij en stationair draai en dan rem is alles prima rem ik daarna nog eens een paar keer dan is net als of de rembekrachtiging wegvalt.
Kan er ook niet een regelmaat in vinden het gebeurd zo af en toe en dan krijg je zo,n hard rempedaal en remt deze zeer slecht.
Als je maar iets harder rijdt heb je geen probleem.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit zelf te denken aan de vacuumpomp of de remservo.
Iemand enig idee?

Eric.
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Als je stilstaat en remt, pompt je remvloeistof in het systeem. Je remt nog eens en nog eens totdat deze tegendruk geeft, en dus een hard rempedaal geeft.

Tijdens het rijden zal het echter nooit gebeuren, je remt, staat stil en rijdt verder.

Bovenstaand verhaal is bijvoorbeeld ook van toepassing bij pompend remmen. Je staat dan sneller stil, omdat je a. je wielen niet blokkeert en b. meer druk op het systeem zet.

Dus snelle conclusie; niets aan de hand, tenzij je ook tijdens het rijden merkt dat hij slecht remt. Maar dan trap je eerder door het pedaal heen (lek in het systeem, niet leuk om te hebben (ja, ik heb ervaring)), dan dat je een hard pedaal hebt.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

arjan_m schreef:Als je stilstaat en remt, pompt je remvloeistof in het systeem. Je remt nog eens en nog eens totdat deze tegendruk geeft, en dus een hard rempedaal geeft.

Tijdens het rijden zal het echter nooit gebeuren, je remt, staat stil en rijdt verder.

Bovenstaand verhaal is bijvoorbeeld ook van toepassing bij pompend remmen. Je staat dan sneller stil, omdat je a. je wielen niet blokkeert en b. meer druk op het systeem zet.

Dus snelle conclusie; niets aan de hand, tenzij je ook tijdens het rijden merkt dat hij slecht remt. Maar dan trap je eerder door het pedaal heen (lek in het systeem, niet leuk om te hebben (ja, ik heb ervaring)), dan dat je een hard pedaal hebt.
Het is niet zo als het moet zijn. Stond laatst ook even langs de straat reed daarna circa 20 meter naar een kruising wou remmen en deze reageerde dus niet zoals het hoorde ,ook hier een hardt rempedaal.
Ook op een parkeerplaats je rijdt langzaam rijdt het parkeervak in wil remmen en de auto remt haast niet, hardt pedaal en je moet stevig trappen voor er wat gebeurd.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Wegvallen van de rembekrachtiging.

Bericht door bam »

Eric27 schreef: Ik zit zelf te denken aan de vacuumpomp of de remservo.
Iemand enig idee?

Eric.
Ik ook, misschien een van de leidingen/slangen lek?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Re: Wegvallen van de rembekrachtiging.

Bericht door arjan_m »

bam schreef: Ik ook, misschien een van de leidingen/slangen lek?
Leiding of slang lek krijg je meestal geen hard pedaal, toch????
Meer een ''doortrapeffect'', juist heel gemakkelijk in te trappen, omdat de remvloeistof wegspuit....

En idd 20 meter, das niet goed.... Mijn gevoel zegt de pomp, maar in ieder geval goed naar (laten) kijken, want het gaat anders een keer goed mis......
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Wegvallen van de rembekrachtiging.

Bericht door Eric27 »

arjan_m schreef: Leiding of slang lek krijg je meestal geen hard pedaal, toch????
Meer een ''doortrapeffect'', juist heel gemakkelijk in te trappen, omdat de remvloeistof wegspuit....

En idd 20 meter, das niet goed.... Mijn gevoel zegt de pomp, maar in ieder geval goed naar (laten) kijken, want het gaat anders een keer goed mis......
Ik denk dat Bas de leiding van de vacuumpomp bedoelt bij een remleiding valt dan inderdaad de druk weg.
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Wegvallen van de rembekrachtiging.

Bericht door Eric27 »

bam schreef: Ik ook, misschien een van de leidingen/slangen lek?
Jongens bedankt het is verholpen en toch een aandachtspunt voor de gene die in het bezit zijn van een CDT of een CDTi.

Er gaat een vacuumslangetje welke is aangesloten waar het EGR vacuumslangetje ook is aangesloten op het motorblok.
Dit vacuumslangetje is daar verstaft en beschadigd en deze gaat naar de vacuumslang welke bevestigd is aan de vacuumpomp. De aansluiting zit
boven bij de brandstofopvoerpomp. Een klein dun slangetje.

Eric.
Plaats reactie