white cobra mod topic (Helaas de ZED is weg :()

Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ziet er leuk uit maar ik zou iets meer blanke lak gebruiken.
En die handgreep kun je misschien beter met blauw leer bekleden 8)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Waarom komt er een kabeltje uit jouw ventilatierooster :?:
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

peter.evers schreef:Waarom komt er een kabeltje uit jouw ventilatierooster :?:
Is dat niet de voedingskabel voor de telefoon/gps in de houder aan de voorruit?
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
white_cobra

Bericht door white_cobra »

Blanke lak komt nog. Wil nog kijken wat ik nog meer kan doen. Kan ik alles in 1 keer lakken.

En dat kabeltje is voor mijn telefoon dat klopt heb achter mijn dash zitten zodat ik niet zo veel losse kabels heb hangen ;-)[/img]
littldevil

Bericht door littldevil »

sjiek sjiek zie er goed uit
vind het alleen jammer dat je de deurhendels niet helemaal mee hebt gespoten
white_cobra

Bericht door white_cobra »

Kan ik nog wel steeds doen los halen is zo gebeurd. Moet toch alles nog met blanke lak behandelen.
white_cobra

Bericht door white_cobra »

nu toch iets vaag's mee gemaakt :shock:. ik weet dat lucht uitzet met warm weer maar vanochtend rond half 11 een knal voor mijn huis ik kijken mijn linker voorband is gewoon het ventiel uitgeknapt :shock:. dat heb ik nog nooit mee gemaakt vreemde is nog dat ik mijn banden nog moest bijvullen ant ze waren wat aan de zchte kant. zat nnet 2.2BAR in mijn rechte voorband dus dat zou er ook ongeveer in mijn linke moeten hebben gezeten.

(p.s. voor de vroege vogels onder ons iemand een idee of het ook mogelijk is om op zondag een ergens een nieuw ventiel te kunnen plaatsen?? liefst in twente ;))
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

da minder :?

ma op zondag gaat je waarschijnlijk niet lukken.
ma ff doorrijden op je thuiskomertje ;)

Owjah, controleer gelijk ff je andere ventielen.
Die kunnen na verloop van tijd uitdrogen en dan willen ze nog wel eens kapot gaan ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

white_cobra schreef:Afbeelding
De 52mm gasklep alleen mijn toeren blijven niet gelijk deze blijven tussen 900t en 1300t schommelen.
Als je dan gas intrap zakt hij weer terug naar 1k.

Heb ik dus sinds gisteren ook, schommelend toerental.
Maar als ik het goed heb gelezen kun je dat dus met dat schroefje op het gasklephuis bijstellen?
En anders zal ik dat foefje met contact aan en 5x gas intrappen effe proberen.
Gek eigenlijk, mn 52 mm zit er al n maand of 4 inn nooit wat van gemerkt en nu zo opeens :| :roll:
Misschien komt het ook doordat er nu een VVC inlaat achterzit, die zit er pas n wek of 3 op-
white_cobra

Bericht door white_cobra »

ik heb beide toen gedaan,
- eerst de gaspendaal 5 keer intrappen dit deed al heel veel (bleef stabiel)
maar het aantal toeren bleef veelste hoog (1200)
-dat kleine schroevje heb ik mijn toeren aangepast heb hem helemaal omhoog gedraait (zodat de gasklep volledig dicht gaat)
-mijn gaskabel heb ik iets losser gedraait in mijn geval stond ook de kabel wat te strak.

met dat schroevje is toch een kwestie van de juiste instelling zoeken heb een aantal keer ook gehad dat hij stationair goed liep maar als ik ging rijden mijn toeren bleven hangen (en daar door een slippende koppeling kreeg).
white_cobra

Bericht door white_cobra »

ik heb nog een 5p gordel liggen en heb ff zitten puzzelen maar kan zo niet echt punten vinden waar ik de bovenste gedeelte kan vast maken. de 2 zeikanten is geen probleem deze komt op de oude bevestiging van de huidige gordel. maar het lange gedeelte boven is te kort om bij de achterbank te komen. iemand nog een idee waar ik deze nog zou kunnen bevestigen??
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

zijn daar geen verlengstukken voor te krijgen ? :?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
white_cobra

Bericht door white_cobra »

Afbeelding
nieuwe Xenon nu ziet mijn voorkant er weer uit als 1 geheel met de spier witte led stadsverlichting...
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26473
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

ziet er goed uit man
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

white_cobra schreef:ik heb beide toen gedaan,
- eerst de gaspendaal 5 keer intrappen dit deed al heel veel (bleef stabiel)
maar het aantal toeren bleef veelste hoog (1200)
-dat kleine schroevje heb ik mijn toeren aangepast heb hem helemaal omhoog gedraait (zodat de gasklep volledig dicht gaat)
-mijn gaskabel heb ik iets losser gedraait in mijn geval stond ook de kabel wat te strak.

met dat schroevje is toch een kwestie van de juiste instelling zoeken heb een aantal keer ook gehad dat hij stationair goed liep maar als ik ging rijden mijn toeren bleven hangen (en daar door een slippende koppeling kreeg).
Vooral niet aan te raden. Je draait gewoon blind. Deze schroef is supergevoelig en als je er aan draait, doe je dat met een T4 eraan in de mode "stepper inregelen". Anders gewoon afblijven en voorlopig de 5X gaspedaal truuk toepassen.
Draai je er wel aan, kan je de boel zo ontregelen dat je hem zonder T4 zeker nooit meer goed krijgt.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
white_cobra

Bericht door white_cobra »

@ bruno zegt oeps voldoende??
Ik heb die schroef handmatig zonder t4 afgesteld tot dat de motor stabiel en netjes liep. Wat kan er in het ergste geval gebeuren?
Plaats reactie