euro 95 of 98??
-
r400ver
euro 95 of 98??
beste mensen,
ik heb gehoord dat het niet verkeerd is om euro 98 te tanken.
Tank nu altijd nog gewoon 95 maar iemand vertelde mij eens 98 te proberen ook met verband van de tik in de mijn motor.
Mijn vraag is dit zomaar mogelijk en zal het geen problemen geven aan mijn motor??
grtz
ik heb gehoord dat het niet verkeerd is om euro 98 te tanken.
Tank nu altijd nog gewoon 95 maar iemand vertelde mij eens 98 te proberen ook met verband van de tik in de mijn motor.
Mijn vraag is dit zomaar mogelijk en zal het geen problemen geven aan mijn motor??
grtz
- rover4u2nv
- MG-R Core
-
r400ver
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
zs-freak
-
jerotje
Weet niet of je al nagekeken hebt, maar ik had ook tik in motor bij me vorige auto (fiat bravo, was standaard probleem van die motor) en dat kwam door versleten nokkenas. Weet niet of het relevant is, maar je weet maar nooit.zs-freak schreef:ik heb al 2 jaar een tik in mijn motor....de kleppen zijn al 3 keer gesteld maar hij blijft tikken, vooral wanneer ik ff goed doortrap op de snelweg of N-wegen! En ik heb nooit het verschil gevoeld tussen 95 of 98 alleen in mijn portomonee
-
r400ver
leuk ik zit iig met een grote kostenpost, aangeziende auto warm loopt, er komt rook bij mijn uitlaat vandaan denk zelf aan gumgum.jerotje schreef: Weet niet of je al nagekeken hebt, maar ik had ook tik in motor bij me vorige auto (fiat bravo, was standaard probleem van die motor) en dat kwam door versleten nokkenas. Weet niet of het relevant is, maar je weet maar nooit.
Tik in de motor, bekleding laat los.
waar kan ik het beste heen gaan voor reparatie OMG den bosch..??
- tomcat.t16
- MG-R Core
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
OCTAALGETAL.
Er zit helemaal geen octaan in benzine, 98 is dus ook niet "zuiverder" of schoner of beter. 98 geeft alleen aan dat het kwa klopvastheid 98% zoveel kan hebben als 100% octaan. LPG zit bijvoorbeeld ver boven de 100.
Bij een hogere klokvastheid kan wel de compressie van de motor omhoog en dan krijg je meer vermogen, maar de compressie verhogen, dan kan alleen de fabrikant/motor bouwer.
Als je auto toevallig beter loopt op 98 dan ligt dat niet aan het "98" zijn, maar aan andere toevoegingen aan de brandstof.
Er zit helemaal geen octaan in benzine, 98 is dus ook niet "zuiverder" of schoner of beter. 98 geeft alleen aan dat het kwa klopvastheid 98% zoveel kan hebben als 100% octaan. LPG zit bijvoorbeeld ver boven de 100.
Bij een hogere klokvastheid kan wel de compressie van de motor omhoog en dan krijg je meer vermogen, maar de compressie verhogen, dan kan alleen de fabrikant/motor bouwer.
Als je auto toevallig beter loopt op 98 dan ligt dat niet aan het "98" zijn, maar aan andere toevoegingen aan de brandstof.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
zs-freak
Heb ook al andere nokkenassen erin geplaatst, geloof dat ook mijn PK's daarvan omhoog gingen maar ik ben eraan gewend en het gaat perfect!jerotje schreef: Weet niet of je al nagekeken hebt, maar ik had ook tik in motor bij me vorige auto (fiat bravo, was standaard probleem van die motor) en dat kwam door versleten nokkenas. Weet niet of het relevant is, maar je weet maar nooit.
Om terug te komen op omgevind Den Bosch.....rij eens langs van Noort, die heeft er absoluut oren voor!!! Heeft mij al meerdere keren uit de brand geholpen met motorische- en technische problemen!
-
r400ver
-
nl_joker_nl
118GTR schreef:OCTAALGETAL.
Er zit zeker wel octaan in benzine, vroeger deed ik racen met de minibike. toen deed ik alleen benzine halen bij de texaco omdat daar het hoogste octaan gehalte in zat.
het gehalte octaan heeft te maken met de verbranding enzo, verder weet ik er niet veel van af alleen wel dat er octaan in alle brandstoffen zit

˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo