Filters

75 en 75 Tourer
Dennisbij

Filters

Bericht door Dennisbij »

Hallo allemaal,

Net nieuw op dit forum en wellicht zoals de meeste van jullie zijn problemen de aan leiding om lid te worden. Sinds April ben ik de trotste 75 diesel automaat. Inmiddels al flink aan het opleuken geweest. Binnen verlichting vervangen voor led's en dikke chromen dotz velgen eronder gehangen. Al met al steeds mooier.

Sinds enkele dagen ben ik alleen mijn vermogen kwijt. Waarschijnlijk ligt het e.e.a aan de bak maar voor dat ik mezelf op kosten jaag eerst maar even de dingen uitsluiten die zelf makkelijk te verhelpen zijn zoals bijv. de olie filter.. Dat mag niet zo'n probleem zijn maar dan moet je hem wel kunnen vinden :lol: Kan iemand mij in de goede richting wijzen.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Dag Dennis, welkom.

Als je vermogen kwijt raakt zou ik niet eerst met de oliefilter gaan beginnen. Begin met iets waar je minder vieze handen van krijgt.

Bougies
Luchtfilter

Hier kun je denk ik makkelijker bij en dit is ook minder duur. Want oliefilter losdraaien=weg olie=nieuwe olie en filter. Kost je al gauw een tientje of vijf.

Succes en keep us informed.

Cheers
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Klinkt eerder als een kapotte luchtmassameter.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Bart-K schreef:Klinkt eerder als een kapotte luchtmassameter.
Oja, khad niet gezien dat het een diesel was :| snel lezen en een temperatuur van 30 graden is een slechte combinatie...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik heb nog een luchtmassameter liggen die je zou mogen proberen.
maar trek eerst de stekker eraf en kijk hoe hij dan rijdt.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Klinkt bijna zeker als de luchtmassameter, vermogen kwijt, bezig zee-ig rijgedrag waarschijnlijk.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Dennisbij

Bericht door Dennisbij »

Nou vandaag me er maar eens verder in verdiept. De luchmassameter was al vervangen dus die kon het niet zijn. Bij Versnellingsbakspecialist in Wormerveer de boel maar eens laten uitlezen maar ook dat gaf geen resultaat. Het enige wat niet te herleiden was, was de foutcode P100 maar zelf de specialist wist niet wat dat was.

Verder nog even contact gezocht met de Roverdealer in Drachten maar die blijft volhouden dat het aan de bak moet liggen. Wormerveer beweerd echter dat dat het juist niet kan zijn omdat de bak het ook in zijn achteruit hetzelfde gedrag vertoont.

Als suggestie werd er nog gegeven dat ik de vacuumslangetjes maar eens na moest kijken of dat er wellicht een turboklep bleef hangen. Daar kan je niet zo heel veel natuurlijk. Das het zelfde advies als " het zal wel aan je motorblok liggen.

Wie o wie helpt mij?

Oh, het moet ook nog allemaal eens op een holletje want volgende week zondag moet ik richting Italie :lol:
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Dennisbij schreef:Nou vandaag me er maar eens verder in verdiept. De luchmassameter was al vervangen dus die kon het niet zijn. Bij Versnellingsbakspecialist in Wormerveer de boel maar eens laten uitlezen maar ook dat gaf geen resultaat. Het enige wat niet te herleiden was, was de foutcode P100 maar zelf de specialist wist niet wat dat was.

Verder nog even contact gezocht met de Roverdealer in Drachten maar die blijft volhouden dat het aan de bak moet liggen. Wormerveer beweerd echter dat dat het juist niet kan zijn omdat de bak het ook in zijn achteruit hetzelfde gedrag vertoont.

Als suggestie werd er nog gegeven dat ik de vacuumslangetjes maar eens na moest kijken of dat er wellicht een turboklep bleef hangen. Daar kan je niet zo heel veel natuurlijk. Das het zelfde advies als " het zal wel aan je motorblok liggen.

Wie o wie helpt mij?

Oh, het moet ook nog allemaal eens op een holletje want volgende week zondag moet ik richting Italie :lol:
Kan het niet zijn zou ik niet zeggen, het gebeurt wel eens dat een nieuwe ook niet goed is. Even de stekker loshalen van de lmm biedt zekerheid.

Rijdt de auto met de stekker los perfect, dan is de luchtmassameter defect. Blijft het niet lekker rijden dan is het niet je lmm.

Overigens heb ik wel eens gehad dat het vermogen idd ook minder was, en bij achteruit rijden (als je wat omhoog achteruit moest), de uto het niet trok en afsloeg. Bij mij was het toen een slang van de turbo.

Bel anders [reclame on]Richard van Noort[reclame off] ;) even, die weet het vaak al van buiten wat het kan zijn.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Dennisbij

Bericht door Dennisbij »

Arjan dank je wel. Ik ga het gelijk even uitproberen, het resultaat laat ik je natuurlijk even weten. Hoe bereik ik eventueel Richard van Noort?
Bart L

Bericht door Bart L »

Dennisbij schreef: Hoe bereik ik eventueel Richard van Noort?
Een click op onderstaande banner helpt.

Of anders;
Autobedrijf Van Noort - Biestsestraat 42a 5084 HG - Biest Houthakker - 013-5811007
Dennisbij

Bericht door Dennisbij »

Hier is ie weer. Helemaal goed zeg. lmm even los getrokken en hij loopt weer als een zonnetje. Morgen even terug voor een andere lmm. eerst maar even naar het forum!

Echt enorm bedankt!

Zal van de week even kijken of ik wat foto's kan plaatsen. Dan weten jullie tenminste wat je weer aan het rollen hebt gekregen.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

bam schreef:Ik heb nog een luchtmassameter liggen die je zou mogen proberen.
maar trek eerst de stekker eraf en kijk hoe hij dan rijdt.
Dennisbij schreef:
Wie o wie helpt mij?

Oh, het moet ook nog allemaal eens op een holletje want volgende week zondag moet ik richting Italie :lol:
Dennisbij schreef:Hier is ie weer. Helemaal goed zeg. lmm even los getrokken en hij loopt weer als een zonnetje. Morgen even terug voor een andere lmm. eerst maar even naar het forum!

Echt enorm bedankt!

Zal van de week even kijken of ik wat foto's kan plaatsen. Dan weten jullie tenminste wat je weer aan het rollen hebt gekregen.
LEZEN!

Meteen even je krukkastventilatie filter vervangen anders blaas je de olie in je cilinders.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Dennisbij schreef:De luchmassameter was al vervangen dus die kon het niet zijn.
ahum :fiew:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ja zeg kom, ik doe niet anders op mijn werk dan inspecteren repareren en testen en te vaak kom ik een component tegen wat gerepareerd gereviseerd of nieuw is wat niet werkt.

Kom maar eens met de rekening van de verbruikte brandstof en de kosten voor je vrije dag. Dan zullen ze zeggen dat het toch kan dat een nieuw component stuk gaat.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Klopt allemaal wel, maar het zou ook niet mijn eerste idee zijn als ik wist dat iets pas was vervangen.

Maar goed, daarom hebben we ook dit forum, en kunnen we elkaar helpen. Of praat ik nu weer poep? :mrgreen:
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Dennisbij

Bericht door Dennisbij »

Nou de vreugde was van korte duur. Zoals al eerder geschreven. lmm stekker los getrokken en lopen als een tierelier. Terug naar de leverancier en de lmm omgeruild. En je raad het al, aansluiten en het probleem is weer terug. Weer geen vermogen. Ik wordt er inmiddels een beetje moedeloos van.

Iemand nog suggesties?
Plaats reactie