Foto's verlengslang open luchtfilter
Foto's verlengslang open luchtfilter
Een vraagje voor Mark, maar iets dat voor meerdere leden wel interessant kan zijn:
Heb je al foto's van de 'verlengslang' voor het open luchtfilter waar we het @ de kartmeeting over hadden? En misschien wat extra info erbij voor andere leden
Thx,
Robert
Heb je al foto's van de 'verlengslang' voor het open luchtfilter waar we het @ de kartmeeting over hadden? En misschien wat extra info erbij voor andere leden
Thx,
Robert
dit is dus een laguna met hetzelfde injectiesysteem als de Rover K-serie SPi blokken gebruiken, dat is een Bosch Mono-Jetronic. Dit zit ook op bepaalde oudere Golfjes en Polos. Ook die Golfjes en Polos hebben zo'n kap over het injectiesysteem maar daar loopt de buis geloof ik de ander kant op. Dat moeten we dus niet hebben. :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
ja dat is een beetje hetzelfde id als wat ik heb gedaan, met een slang naar de luchthapper.
maar volgens mij komt daar niet genoeg koude lucht doorheen.
Het plaatje dat jij postte is overigens van een MPi, maar dat weet je zelf ook wel. :P
maar volgens mij komt daar niet genoeg koude lucht doorheen.
Het plaatje dat jij postte is overigens van een MPi, maar dat weet je zelf ook wel. :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
het idee is om met behulp van deze buis het spi systeem zo om te leggen dat het filter op dezelfde plek komt te hangen als op een mpi systeem, met als doel een betere koude luchttoevoer.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
niet als je dat SPi systeem helemaal verwijderd en een MPi kleppendeksel monteerd118GTR schreef:Maar het is toch zo dat de Spi veel minder problemen heeft met warme lucht als de Mpi's. En dan bedoel ik de Mpi's met een luchtfilter direct op de gasklep.
Voor de Spi's is die std buis echt ideaal, maar misschien wat aan de dunne kant. (met name bij de koplamp).
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
jep, daar moet ik nog iets op vinden. Maar het kapje ontbrak al, dus ik heb al een water probleemje.FoZ schreef:als ut regent regent dan je openluchtfilter dan niet nat ?
Tijdens het rijden is het geen probleem, en ik denk dat ik iets van een kapje over het rooster ga plaatsen tijdens het parkeren.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
die 3 cm dikke buis is nog niet eens echt het probleem. Trek die buis maar eens bij die koplamp weg. Het is echt erg krap daar.
Ik heb trouwens een temp metertje(zo'n halfords ding, met 2 meter draad) in die holte gehad tijdens het rijden, en de lucht temp is gewoon gelijk aan de buitenlucht. Het feit dat het daar koud is, geeft wel aan dat er meer dan plenty lucht door het rooster komt. (Anders zou er lucht aangezogen worden uit de motorruimte, en zou mijn temp metertje een hogere temp aangeven.
p.s. no offence, maar ik vermoed dat mijn motortje beter trekt dan die van jou. Dus ik denk niet dat "hij trekt goed" een argument is.
Ik heb trouwens een temp metertje(zo'n halfords ding, met 2 meter draad) in die holte gehad tijdens het rijden, en de lucht temp is gewoon gelijk aan de buitenlucht. Het feit dat het daar koud is, geeft wel aan dat er meer dan plenty lucht door het rooster komt. (Anders zou er lucht aangezogen worden uit de motorruimte, en zou mijn temp metertje een hogere temp aangeven.
p.s. no offence, maar ik vermoed dat mijn motortje beter trekt dan die van jou. Dus ik denk niet dat "hij trekt goed" een argument is.
Het is inderdaad geen graadmeter, omdat ik geen vergelijkings'materiaal' heb, klopt. Dus ik weet persoonlijk niet wat nou beter is, doorvoer langs de koplamp of doorvoer van het luchtroostertje.118GTR schreef: p.s. no offence, maar ik vermoed dat mijn motortje beter trekt dan die van jou. Dus ik denk niet dat "hij trekt goed" een argument is.