Voetrem rechts achter werkt niet

214 216 218 220 25
Plaats reactie
mnijssen

Voetrem rechts achter werkt niet

Bericht door mnijssen »

Hallo,

Nu was ik gisteren bij de garage voor een APK beurt, alles was prima op een punt na. Na het controleren van de remmen, bleek dat de handrem werkte, rem linksachter werkt, maar de rem rechtsachter niet, deze konden ze gewoon nog bewegen nadat de voetrem werd gebruikt.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!
Rik
MG-R Freak

Re: Voetrem rechts achter werkt niet

Bericht door Rik »

Altijd leuk als iemand zich even voorsteld! Echt top!

Eh, je remmen-probleem, tsja, een keer de achter-remmen reviseren/vernieuwen lijkt me. Heb je trommel remmen of schijfremmen achter?
Had de garage je opzich ook wel kunnen vertellen lijkt me. Beetje een no-brainer dit. :lol:
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
mnijssen

Bericht door mnijssen »

Sorry, mijn naam is Marjo

Het gaat om een trommelrem, misschien moet ik dan maar een kijken hoe de staat is van het halve maandje wat erin zit
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

Je zou inderdaad even kunnen kijken hoever ze versleten zijn. Ik weet niet of je van plan was om de remmen ook zelf te gaan vervangen, maar anders zou ik gewoon tegen je garage zeggen: "joh, vervang jij lekker mijn achterremmen".

Mocht er een veertje of iets dergelijks kapot zijn dan komt 'ie dat vanzelf tegen. Zijn de kosten op zich ook niet. Wat ik nog steeds niet helemaal snap is dat je met dat "mankement" naar huis bent gestuurd. Wat is er dan gezegd bij de garage: "he, je rechterachterrem doet het niet"?

Is er niets gezegd over repareren, kosten, wat het is/zou kunnen zijn (als bijvoorbeeld de remmen nog niet heel lang geleden zijn vervangen);
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

@ riksel

Daar verbaas ik mij ook over, beetje vreemd dat ze niet even gaan kijken wat er aan de hand is
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Afgelopen vrijdag werd mijn auto afgekeurd wegen te hoge waarden zooi in mijn uitlaatgassen.

Ik vroeg, waar kan dat aan liggen?
APK keurmeester, dat mag je zelf gaan uitzoeken.

Een uur later was hij goedgekeurd. De RVS vmiddendemper was/is lek.
Zaterdag gaat hij naar de lasser.

Dus je kunt weldegelijk met een mankement worden weggestuurd. Dat een van je 2 achterremmen niet werkt levert geen direct gevaar op voor de verkeersveiligheid gezien het feit dat het maar 15% van je totale remkracht is.

Als de voorremmen niet meer werkte zou hij echt niet naar huis zijn gestuurd. Ja, te voet :D
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

peter.evers schreef:Ik vroeg, waar kan dat aan liggen?
APK keurmeester, dat mag je zelf gaan uitzoeken.
Ligt ook een beetje aan jezelf denk ik. 'k Denk dat je garage ook niet op z'n achterhoofd is gevallen en donders goed weet dat jij niet de onhandigste bent met het apparaat en dat je zelf al genoeg gesleuteld hebt. :+
Plaats reactie