verlichting
-
scubafreak
ik heb van de week mijn lampjes vervangen,
van 8000K naar 5000K,
maar er nog niet mee in het donker kunnen rijden.
ze zitten in de originele lampen,
maar ze staan altijd op de laagste stand.
om verblinding te voorkomen,
ik kreeg bij 8000K al te horen dat ze eigenlijk voor apk te blauw waren.
links 5000K rechts 8000K
schrik niet het is geen Rover

van 8000K naar 5000K,
maar er nog niet mee in het donker kunnen rijden.
ze zitten in de originele lampen,
maar ze staan altijd op de laagste stand.
om verblinding te voorkomen,
ik kreeg bij 8000K al te horen dat ze eigenlijk voor apk te blauw waren.
links 5000K rechts 8000K
schrik niet het is geen Rover

peter.evers schreef:Xenon in een auto waarvoor het niet gemaakt is is kut. Vooral voor de tegenliggers. Bovendien zou ik nooit xenon in mijn auto knallen omdat het alleen maar goed reflecteert en anders niets. Heb zelf standaard xenon op mijn motor en daar baal ik wel van. Donkere dingen zie je niet goed.
Maar goed, dat is mijn mening. Doe mij maar die hele goede halogeentjes van Philips. Supervision ofzo.
, +1Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Ja jullie hebben gelijk maar dat is op provinciale/polder wegen zonder verlichting. Xenon lijkt het op afstand te moeten hebben van reflectie.
Op de eerste 50 meter vind ik xenon beter en op de snelweg en in de stad ook vanwege de reflectie.
Maar op de polderwegen hier zie je niet verder dan 50 meter tenzij er een bord staat of iets wat reflekteerd.
Maar daar heb ik grootlicht voor die heb ik bewust h7 gelaten.
Ik heb het dus voor het praktische gehalte en niet voor het petjes gehalte waar jullie mogelijk op doelen
Op de eerste 50 meter vind ik xenon beter en op de snelweg en in de stad ook vanwege de reflectie.
Maar op de polderwegen hier zie je niet verder dan 50 meter tenzij er een bord staat of iets wat reflekteerd.
Maar daar heb ik grootlicht voor die heb ik bewust h7 gelaten.
Ik heb het dus voor het praktische gehalte en niet voor het petjes gehalte waar jullie mogelijk op doelen
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Je hebt de lampen waar ik intresse heb ik de reflectie en projectie uitvoering.
Reflectie is toch de juiste? Heeft de maken met de behuizing van je lamp.
Ik zag trouwens net dat de accu er uit moet om je lamp te vervangen. Die zit in de weg.l
en 15 euro goedkoper incl verzendkosten online dan bij de Halfords.
Reflectie is toch de juiste? Heeft de maken met de behuizing van je lamp.
Ik zag trouwens net dat de accu er uit moet om je lamp te vervangen. Die zit in de weg.l
en 15 euro goedkoper incl verzendkosten online dan bij de Halfords.
416SI 1996
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Aangezien de meeste wegen slecht verlicht zijn (althans, hier in de buurt) zou xenon gewoon kut zijn. Ik merk met het motorrijden, vooral als ik in de met name beboste bergen (in het buitenland dus) ben dat xenon gewoon klote is. Het enige wat je ziet zijn de witte strepen op de weg. Het enige voordeel aan xenon is dat je goed opvalt met de motor.Riksel schreef:, +1
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Ik heb die Philips er in gezet (accu verwijderen was niet nodig, verkeerd gekeken ofzo, toen ik dat laatst hier schreef). Kon er redelijk goed bij. Alleen die klemmetjez was ff klooien op gevoel.
Maar goed, die hippe lampen doen niet veel bijzonders. De 3 verschillende kleuren zijn niet te zien. Alleen als ik over een een drempel rij, dan zie ik snel ff de kleurtjes bij drempel af. Of misschien is het alleen bij heel slecht licht goed zichtbaar. Misschien moeten de koplampen wat afgesteld worden. Laat ik wel doen bij de volgende beurt.
Maar goed, die hippe lampen doen niet veel bijzonders. De 3 verschillende kleuren zijn niet te zien. Alleen als ik over een een drempel rij, dan zie ik snel ff de kleurtjes bij drempel af. Of misschien is het alleen bij heel slecht licht goed zichtbaar. Misschien moeten de koplampen wat afgesteld worden. Laat ik wel doen bij de volgende beurt.
416SI 1996


