display km-stand

214 216 218 220 25
Plaats reactie
WouterRover25

display km-stand

Bericht door WouterRover25 »

Hé allemaal,

Vraagje; ik heb een ZR-tellerbak ingebouwd van de week, en natuurlijk klopt mijn km-stand niet meer. Is er iets bekend of ik dit wel kloppend kan krijgen door bv het display over te zetten/iets anders kan aanpassen? is hier ervaring mee?

ik heb mijn oude tellerbak net al wat uit elkaar zitten halen maar kwam uiteindelijk niet veel verder. wie kan me helpen?

thanks
Wouter
WouterRover25

nu ik verder zoek lees ik e.e.a. over een codeplug.. schijnt onderdeel te zijn van dashboard, ik vind die nog niet terug in het dashboard zelf. wie weet meer?
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: google maar eens op digitale tellerstanden aanpassen.

dan kom je een paar adressen tegen.
eruithalen opsturen .hun doen de stand aanpassen .terugsturen en weer inbouwen.
een andere oplossing is er niet in dit geval
Afbeelding
WouterRover25

dank je wel voor je reply Martin, ik ga morgen even bellen en dan afwegen of dit het waard is..

ik had een kmstand van 215.617 en de bak die ik erin heb gezet heeft 167.xxx erop staan. De kans dat ik de auto verkoop op korte termijn is klein, toch wil ik niet de NAP verliezen.

denk je dat ik de garage gewoon kan vertellen wat de stand is door het bij te houden (en zij bij apk afmelding de stand doorgeven die ik opschrijf oid?)
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Denk het niet, zou iedereen wel kunnen doen dan.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Waarom heb je er een andere tellerbak in gedaan eigenlijk?
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

Afbeelding
WouterRover25

zulke prijzen zag ik inderdaad ook langskomen, Martin, lijkt me prima. Ik denk dat ik binnenkort eens langs rijdt.

@Rvelleko ik heb er een ZR-dash ingezet voor iets sportievere tellerplaten (met van die lichtgrijze). ik zal binnenkort eens posten op mijn pagina met foto's (heb namelijk houten dashonderdelen ook vervangen).
The Flying Dutchman
MG-R Freak

Bericht door The Flying Dutchman »

WouterRover25 schreef:toch wil ik niet de NAP verliezen.

denk je dat ik de garage gewoon kan vertellen wat de stand is door het bij te houden (en zij bij apk afmelding de stand doorgeven die ik opschrijf oid?)
De garage kan hem aanmelden met de nieuwe km stand. De uitdraai van de NAP zal dan een zogenaamde trendbreuk registreren. Als beide Km standen op dezelfde dag worden ingevoerd of in elk geval kort na elkaar lijkt me niet dat er wat aan de hand is. Iedereen kan dan zien dat er een andere teller in is gekomen en bij verkoop kun je zelfs precies vermelden dat het gebeurd is. De NAP raak je daardoor echt niet kwijt dacht ik. Ik heb tenminste zelf vrij regelmatig een uitdraai gezien met zo'n trendbreuk.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

was het geen optie om alleen de tellerplaten te vervangen?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Dat bedoel ik dus, alleen breken de pootjes van de kleine wijzertjes nogal snel ;)
WouterRover25

haha niet eens aan gedacht de tellerplaten over te zetten. de verlichting lijkt wel anders (net in het donker gereden, heel vet).

@JD ik krijg de tellerplaten niet los, de wijzer niet :?

ik denk dat ik toch gewoon ga kiezen voor het opnieuw instellen van de km-stand zoals Martin suggereerde.

ik zal eens navragen bij de garage over NAP en een andere km-stand.. :?:
Plaats reactie