Benzinetank probleem
- Robbrm
- MG-R Fanatic
goed eronder kijken, mischien je tank lek of de slang van je vulgat (weet niet hoe dat zit bij rover precies, maar bij chrysler zie je vaak dat der een grote rubberen slang zit. mischien zitten er wel droogtescheuren in.)
ik rij normaal met me BRM 1:11 1:12, en heeeeeeel zuinig 1:14..
ik rij normaal met me BRM 1:11 1:12, en heeeeeeel zuinig 1:14..
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today"
- tomcat.t16
- MG-R Core
Re: Benzinetank probleem
Dat is niet echt een probleem toch. Ik wil ook zo'n probleem.tazz schreef:...daarna heb ik ff het verbruik uitgerekend, en met normale rijstijl heb ik ongeveer 9.6l/100km verbruikt (bijna 1 op 10)
ik vind dit toch niet echt normaal meer, mijn gemiddelde ligt meestal ergens tussen 8 en 9l...

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Wat zei ik vorige week??
juist, dat uw banden te groot zijn.
als uw kilometriek u zegt dat ge 10 km gereden hebt heb jij er 10,54 km gereden.
doe uw berekeningske maar es opnieuw
en meer rubber op de baan betekent meer verbruik.
50 kg versterkers en planken e.d. in uwe koffer betekent meer verbruik
juist, dat uw banden te groot zijn.
als uw kilometriek u zegt dat ge 10 km gereden hebt heb jij er 10,54 km gereden.
doe uw berekeningske maar es opnieuw
en meer rubber op de baan betekent meer verbruik.
50 kg versterkers en planken e.d. in uwe koffer betekent meer verbruik
MG ZR S1800
Nice comeback!!!tazz schreef:- die banden en velgen liggen er al op sinds maart
- mijn vorige tank had een gemiddelde van 7.8l, nu ruim 9.6l
- ik ga al 5j bij dezelfde pomp gaan tanken, bij Q8 in Lovendegem, pomp 2, enkel de laatste 2 tankbeurten is't miserie..
- die versterker & sub zitten er al bijna 5j in.. ik heb bijna nooit anders geweten, dus dit is totaal niet relevant..

Anyhow, wanneer heeft 'ie voor 't laatste grote beurt gehad? Bougies die oud worden kunnen echt een behoorlijk hoog verbruik meegeven.
Verklaart niet je vlotter probleem daarentegen, al moet ik zeggen dat die van mij ook welles na een sportief rotondetje even een kwartiertje onderin blijft hangen.
Als de toevoer naar de tank niet meer helemaal fris is zal er gewoon brandstof verdampen. Als je 'm verdenkt brandstof te lekken (verdampen) zijn er ongeveer pak 'm beet zeven slangen op de tank die je moet nakijken, de tank moet er dan onderuit.
De toevoer en de ontluchting kun je checken door het linkerachterwiel eraf te halen en dan het beschermende plaatje (is van plastic, vaak mee getectyleerd) evne loshalen. Benzine is heel vluchtig en zul je niet echt in plasvorm weer gaan vinden.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Bij mij doet 'ie dat alleen als ik te lang door gereden heb op m'n tank. ;-)rover-ppd schreef:Als ik mn tankdop open dan zuigt hij langs de dop nog lucht aan, omdat het een klein beetje vacuum is gezogen. Is dat bij jou ook nog?
tazz schreef:vorige week, door Frekkel, bij de garage
Naja, als toen alle filtertjes keurig vervangen zijn, bougies nieuw en verse olieën erop gekomen zijn, zou 'ie daar geen problemen van mogen ondervinden.
Auto gaat écht niet verschrikkelijk veel meer zuipen door grotere bandenmaat, da's klinkklare onzin. Tenslotte heeft het altijd nog te maken met een bepaalde arbeid die verricht wordt en die blijft gelijk. Hooguit het rendement zal varieren doordat je in een ander toerengebied rijdt en daarmee het verbruik lichtelijk, maar dat zal niet zoveel zijn als je aangeeft.
- tomcat.t16
- MG-R Core
Altijd, ik rij totdat de wijzer net boven het rood staat.rover-ppd schreef:Als ik mn tankdop open dan zuigt hij langs de dop nog lucht aan, omdat het een klein beetje vacuum is gezogen. Is dat bij jou ook nog?
En benzine lekken doet hij nooit. Als ik wat knoei verdampt het al op de auto.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
anders moet je je probleem hier even voorleggen, kijken best wel veel garage lui op die dit probleem misschien vaker hebben meegemaakt..
http://www.problemcar.nl
Greetz
Dennis
http://www.problemcar.nl
Greetz
Dennis
45 van 205 of 55 van 185. als jij meer dan drie centimeter niet veel vindt.nl_joker_nl schreef:de het diameter verschil zal niet zo veel zijn aangezien de band zelf nu minder hoog is.. de breedte speelt natuurlijk wel mee maar dat verklaart het probleem tijdens het tanken niet..
En dat verklaard voor een groot deel wel het verbruik. Net zoals het rijgedrag, verandering in route, verandering in benzine of weet ik veel wat nog allemaal een verschil in gebruik kunnen maken. De wagen heeft aan de t4 gehangen, alle sensoren waren in orde, alle filters zijn vervangen, steppenmotor is gereset, bougies zijn vervangen...
wat me net binnenvalt: Wat tazz blijkbaar ook vergeet is dat hij binnenkwam met de klacht dat de wagen niet meer boven de 140 ging. Na het onderhoud tijdens de testrit moest ik dat dan ook controleren, na enkele keren probleemloos 160 aangetikt te hebben (hier wederom rekeninghoudend met de bandenmaat wat dus eerder 170-180 zal geweest zijn.) moest ik concluderen dat dat probleem ook op miraculeuze wijze was verdwenen. Maar testritten richting 160 slurpen ook benzine. Net als het richting 140.
En dat er een slok benzine te vroeg uitklutst kan ook perfect verklaard worden zoals hier eerder al aangegeven.
MG ZR S1800
Zeker niet... Integendeel, daarom vind ik het juist een belachelijk argument.Frekkel schreef:Als jij de wetten van de fysica klinkklare onzin vindt...
De arbeid blijft gelijk. Feit is namelijk dat de auto van punt A naar B moet en daar is een bepaalde hoeveelheid energie voor nodig.
De variabelen hierin die zorgen voor een hoger verbruik zijn onder andere het rendement van de motor, rolweerstand, wind etc.
Daarbij is de rolweerstand van een bredere band LAGER... Logisch, de oppervlakte druk per vierkante millimeter is ook lager. Anyhow, de bandendiscussie wil ik prima met je aangaan. Je zou het, als je echt moeilijk wil doen, nog kunnen gooien op de luchtweerstand (tenslotte zijn de banden breder én daarom is het oppervlakte tegen de wind in groter), maar dat verschil is minimaal. Daarnaast wordt dat, als dat al te meten zou zijn, praktisch opgeheven door de vermindering van de rolweerstand.
... En daarmee de banden-discussie van mijn kant.
Lang verhaal kort, een auto die (plotseling) van gemiddeld bijna 1 op 13 naar iets meer dan 1 op 10 gaat is zeker reden tot vraagtekens. Misschien geen zorgen, maar zeker wel reden tot verder onderzoek.
Ofwel, wat je zelf kan doen:
- Vraag jezelf eens goed af wat er anders is gegaan de laatste 2 tankbeurten (veel kortere stukjes, meer doorgereden, meer files etc. etc.) voordat je verder zoekt;
- Misschien een gat geraakt, stoeprandje en is de auto niet meer juist uitgelijnt;
- Check de bandenspanning, kan ook flink parten spelen;
- Wees zeker van je berekeningen en blijf het in de gaten houden;
Verder is het belangrijk goed onderhoud aan je auto te plegen, en dat doe je.