Rover 75 2.5v6 Black Wolf Edition met Dubbele uitlaat.

75 en 75 Tourer
tophaar

Rover 75 2.5v6 Black Wolf Edition met Dubbele uitlaat.

Bericht door tophaar »

Nou bij deze de foto's van de rvs dubbele demper gemaakt en gemonteerd door www.pmperformance.nl, welke ongeveer 6uur bezig is geweest met het maken en monteren. Ik wil bij deze dan ook de mensen achter pmperformance bedanken voor zijn secure werkje!

Foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Youtube filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=S0SoIQumL_A

Vandaag worden nog alle speakers vervangen en zal er een baskast bijgeplaatst worden.

De laatste zaken zijn dan nog de grill aanpassen en de auto rechts achter laten spuiten (vandalisme schade) en polijsten.

Groeten,

Salvatore en Chantal
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Zozo, dat ziet er goed uit :mrgreen:
Vind alleen het geluid een beetje te "racy" vor zo'n luxe wagen ;)
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

:biertje: :bangin: 8)

ziet er chaaf uit complimenten :!:
Mean Green

Bericht door Mean Green »

netjes gedaan hoor
gelukkig heb je je niet van de wijs laten brengen van de opmerkingen in t begin
het resultaat mag er cker wezen
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Vind het erg sjiek staan, niet overdreven ofzo ;)
tophaar

Bericht door tophaar »

Wij zijn er ook erg blij mee, het geluid is toch nog erg beschaafd gebleven een beetje zwaarder wel maar het was ook wel de bedoeling dat die v6 wat sportiever zou gaan klinken maar toch nog beschaafd.

Ik heb vandaag ook al de speakers in de auto laten vervangen en een subwoofer erbij laten plaatsen zodat het geluid in de auto nu ook lekker vol is.

Jongens het is genieten nu in onze auto en we hebben er veel kijks mee :D
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ziet er top uit! 8)
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26468
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

heel vet zo !
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Madrettor
MG-R Fanatic
Berichten: 115
Lid geworden op: vr mar 31, 2006 5:19 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam

Bericht door Madrettor »

Werkelijk keurig gemaakt en gemonteerd, zo lijkt 't. En in tegenstelling tot wat ik verwacht had oogt het absoluut niet ordinair.
tophaar

Bericht door tophaar »

Dank je dank je.

Toen wij de auto kosten vonden we het al een mooie auto alleen hadden we het idee om de auto toch te tunen maar hij mocht absoluut niet ordinair worden.

Wat we nu hebben gedaan is als volgt:

1. Serpent velgen vervangen door 18", was niet onze smaak en we hebben een liefhebber blij kunnen maken.
2. Daarna ramen voor en achter laten tinten ivm vakantie Italië (voor de kinderen :-)
3. Hoofdsteunen met ingebouwde dvd spelers (voor de kinderen gezien wij in zuid italië een vakantiehuisje hebben en dat is toch 2400km rijden heen!)
4. Auto laten verlagen missen nu de comfort maar het oog wil ook wat.
5. Achterlichten vervangen door MG-7 achterlichten (na een goede tip hier op het forum)
6. De dubbele uitlaten laten maken en als je goed kijkt hebben we geprobeerd deze op de ringen in de achterlichten te laten lijken.
7. Alle speakers vervangen en een subwoofer erbij toegevoegd.

Wat moet er nog gebeuren:
Vandalisme schade laten hestellen, achterraam opnieuw laten verlijmen deze lekt namelijk water in de kofferbak, Achteraam stijltje laten vervangen en het grijze kunstof in de chrome grill in de kleur laten meespuiten.

Gezien de rover 75 op de tekentafel al een klassieker was blijft deze dan ook nog jaren in ons bezit zeker gezien het een Black Wolf edition is welke er maar een paar van rond rijden zal deze altijd een klassieker blijven waar naar mijn mening geen BMW etc tegenop kan ;)
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

netjes gedaan hoor :D
ook een erg mooi eindresultaat :D
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thomas
MG-R Spotter
Berichten: 1122
Lid geworden op: vr jun 05, 2009 6:30 pm
Woonplaats: Heiloo
Contacteer:

Bericht door Thomas »

Echt super gaaf gedaan allemaal :D
En dat geluid is zo lekker! :H:
Mvg, Thomas

Rover 75 2.5 V6 Saloon 1999
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi 2004
Rover Streetwise 1.8 CVT 2005
Rover 220 Coupé 1994
tophaar

Bericht door tophaar »

En even de kosten en dat is niet om op te scheppen ofzo maar ik zou zo graag wat meer rover 75 modellen willen zien die geupgrade zijn.
Op dit moment zie ik alleen granny's rijden en ben ik de enige "patser" :D

Velgen 1200 euro
Verlaging 300 euro
Dubbele uitlaten 765 euro
Ramen tinten 350 euro
Muziek (vervangen van originele speakers en baskast met versterker voor de speakers in de auto en de sub) 650 euro.
DVD's in de kopsteunen met 2x draadloze koptelefoons 600 euro.
Achterlchten van de originele MG-7 met verzendkosten waren 300 euro.

De intakes op de voorschermen met de R van Rover kosten 28 euro.

Wel heb ik voor de serpent velgen nog 400 euro terug gekregen van een liefhebber.

Nou moet ik zeggen dat ik het geluk heb dat de onze :) al xenon lichten had maar we hebben dan ook in 2008 nog 13250 euro betaald voor de auto welke uit 2004 is met toen nog 80.000 km op de teller.

Verder hebben we standaard.
de lichte bekleding
en alle optie's op een zonnedak en memoriestoelen na erin zitten.

En het meeste verschil vinden wij nog de achterlichten en de uitlaat.
Die achterlichten zijn gewoon absoluut 2009/2010 en de uitlaat geeft een mooie sound en mensen met een GTI het gevoel dat ze moeten racen :D (dat moet je niet doen want ze winnen :cry: )

Nu wilde we bijna 15000 bijleggen op een v8 maar de uitlaten maken het goed want na een proefrit vondt ik de v8 tegenvallen en ben ik blij dat ik er niet voor gegaan ben.

Bij van Nooij heb ik het onderdeel besteld wat achter boven je kenteken zit geschroeft. Je weet wel dat chrome ding maar ik wil die waar ROVER in staat ipv de huidige met embleem.

Verder heb je dan op de pk's na een top auto en ondanks het verbruik van een audi RS4 is het genieten.

Deze auto doen we nooit meer weg maar ik zou wel graag in de toekomst als het betaalbaar is een M3 of RS4 willen hebben voor de pk's.

Wel kan ik bij Pmperfomance een adresje krijgen waar je een turbo op je V6 kan laten monteren en dat zou resulteren in ongeveer 230pk. Helaas zijn de kosten dan wel 4550 euro en is dat die 50pk meer waard?? Wie weet over 4 jaar??? dan hebben we waarschijnlijk 150.000 km op de teller en kan het nog. Maar laten we het met zijn alle eens zijn..... De rover is een geweldige auto ( ik had dat al met de 800serie) en het is zo jammer dat BMW er niet in geslaagd is zoals bij de Mini Morris!!! Dus nu maar hopen dat de chinezen er iets aan gaan doen veranderen want ik heb de MG-7 laatst gereden na een bezoek in China en het is kwalitatief dezelfde auto al was het navigatiesysteem en radio niet veel meer van deze tijd had ik niets anders in de gaten dat ik in een chinese rover reed.

Ook de nieuwe modellen MG-6 zijn leuk maar te veel lexus naar mijn mening, maar zoals mijn kennis die bij een rover dealer werk zegt....... Als de Chinezen niet in 2011 komen is Rover dan toch ten einde omdat de mensen met een rover van 4 jaar oud nu toch willen inruilen.

Verder met alle respect naar diegene met een rover 2 (model 2005) de modellen daarvoor blijven toch het mooist omdat ik de chrome strips op de bumpers en de losse dubbele koplampen toch mis. Al ben ik wel erg gecharmeerd van de grille van de v8!! Als ik deze kon combineren met onze dubbele ronde lampen (xenon) dit meteen zou doen.

En natuurlijk is deze auto de top van de toppers:
http://globber.hostoi.com/video/bQOlGry ... -ZT-T.html

Maar koop een rover MG-ZT 260 bouw er een supercharger op van mustang en je gaat als een speer, mag het dan wel niet zo zijn dat deze optie je een verbruik geeft van 1 op 5 of 1 op 4 omdat een supercharger altijd meeloopt!! Ook kost een dergelijke rover hier in NL ongeveer 30.000 euro dan nog de Supercharger van 5000 euro??? Nee geef mij dan maar een BMW M3, Audi RS4 of mercedes AMG met 8 cylinders en een compressor of biturbo. Voor 23000 euro :cry:

Zie dan wat je origineel hebt:
http://www.youtube.com/watch?v=cncA08Ng ... re=related

Aan de ander kant koop een Subaru Impreza (saaiste auto kwa styling ooit) En pomp iedereen gek ;)
http://www.youtube.com/watch?v=j6LrZ4BF ... re=related

En voor iedereen die echt wil lachen dit filmpje haaaaaaaaaaaaaaa ben ik een italiaan maar dit verdient respect:
http://www.youtube.com/watch?v=-dOtdGX9 ... re=related

En dan Fuck me zie ik nu een rover 75 coupe???
http://www.youtube.com/watch?v=QLZvOzT33Ck ;)

En dan roffelroffel.........................
De twee mooiste autos van nu:
http://www.youtube.com/watch?v=NsGPE-5M ... re=related
Dus iedereen PIMPEN die rover je ziet er nog maar weinig van en het is nog steed geen BMW m3 typetjes auto :D en zal dat ook nooit worden!!
Laatst gewijzigd door tophaar op do apr 08, 2010 12:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Pim
MG-R Addict
Berichten: 497
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Bericht door Pim »

Hi Sal,

Ziet er voortreffelijk uit en het klinkt ook zeer goed !!
Al ben ik wel erg gecharmeerd van de grille van de v8!! Als ik deze kon combineren met onze dubbele ronde lampen (xenon) dit meteen zou doen.
In principe zijn de voorkanten MKI en MKII uitwisselbaar; geldt ook voor het V8 front. Betekent echter ook aanpassing van de koplampen.
Zoals je weet zat Rover niet zo goed bij kas. Ze hebben dus een nieuw front inclusief V8 front en een nieuwe achterbumper ontworpen die feitelijk gewoon op de MKI passen. Oftewel met betrekkelijk eenvoudige middelen / aanpassingen is de MKII gelanceerd in 2004.

Afbeelding
Afbeelding

V8 front is alleen wat moeilijk te vinden.

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Erg mooie kont heeft die auto zeg
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8410
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

@tophaar :je moet je 75 toch echt een keertje komen showen op een meeting ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
MG ZR RX ->coming soon!!

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie