Pech.

Plaats reactie
[RPM] Andries

Pech.

Bericht door [RPM] Andries »

Na eerst problemen met de inlaat nokkenas, is er nu weer een ander probleem.

Eerst raakte de koelvloeistof op, waarschijnlijk een lekke koppakking.
Een "pil" er in gegooid, heb in een maand geen vloeistof hoeven bij te vullen. Probleem opgelost dacht ik.

Het lampje van het motormanagement bleef al een tijdje branden, dus van de week laten uitlezen bij mijn garage.

Nu blijkt toch dat de koppakking niet goed is, de druk in het koelsysteem wordt te hoog, en perst het uit het reservoir.
Ook tikkert de motor, er wordt gedacht aan slijtage van de drijfstanglager, of zou dit ook de vlinderklep kunnen zijn?

Maar goed, zat al te kijken naar een revisiemotor, maar dat wordt een kostbare zaak.

Dan maar de brug op , de motor er uit en de oorzaken zoeken/oplossen.

Heeft iemand van dit forum al eens een motor uit een ZT 190 gehaald?, en heeft bruikbare tips?

Een werkplaatshandboek kan wel handig zijn denk ik, weet iemand een adresje?

Zo blijven we lekker bezig............ :rofl:

Met groet, Andries
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Je moet in ieder geval eerst het front van de auto demonteren. Is ongeveer een uurtje werk maar dan kun je heel gemakkelijk bij de motor en ben je er zeker van dat je radiateur niet beschadigd. De rest wijst zich vanzelf wel. Het tikkende geluid zou ook nog een kantelende zuiger kunnen zijn dan zie je het wel aan de slijtage sporen in de cilinderwand. Of een klepstoter maar dan hoor je het wel als je de motor er weer in hangt :mrgreen: .
Succes!
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Misschien is enkel je radiateur verstopt...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Plaats reactie