ecu resetten

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
wolve

ecu resetten

Bericht door wolve »

ik heb wat probleempjes met me 114 gta 16v.

ik ga ook nog al het andere nodige checken maar mijn vraag is: hoe reset ik mijn ecu??

bij me peugeot was dat gewoon 3 uur de accu loskoppelen, bij andere auto's zit er gewoon weer heel simpel een knoppie :shock: .

weet iemand hoe dat bij de gta 16v zit???
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

ik meen me te herinneren dat dat alleen bij de dealer kan :roll:
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ja, de ECU kan alleen gereset worden aan de computer bij de MG-Rover dealer :(.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Mocht je overigens een andere ECU nodig hebben, ik heb nog een ECU voor een 114 GTi 16v ('92) liggen, typenummer MKC10089 :P.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
wolve

Bericht door wolve »

kben net even wezen kijken, vacuumslangetje door geblazen ff kijke naar me rotor kapje(niet nieuw maar goed genoeg), dus ik denk: ik check ff me benzine pomp. net hier geleerd hoe. khoorde alleen nix (kan aan mij liggen).

ik denk, kijk ff met luchtfilter eraf motor draaien. nix aan t handje alleen trilt de auto een beetje (ja, meer als normaal bedoel ik). wil ik al kijkend gas geven, valt ie zwaar terug, bijna uit. klimt moeilijk in toeren en geeft in 1 keer dikke backfire in inlaatspruitstuk bij gas geven. tweede keer ook. :shock:

kan iemand uit dit verhaal iets opmaken? :? en aub niet iets als een kromme klep :cry: maar meer in de richting van afstelling ontsteking. kben niet zo'n fan van slecht nieuws :wink:
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

benzine pomp moet je gewoon horen. is vrij harde zoemtoon komt van rechtsachter (als je achter het stuur zit). alstie op 2e contact stand staat moettie ongeveer 5 seconden zoemen, daarna komt de fuel-cut (vanuit de ECU) erin en slaattie uit met een tik.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De Ecu is zelflerend, en omdat het nogal jammer zou zijn als alle verzamelde info(fout-meldingen enz) en instellingen verloren zouden gaan als simpelweg de accu een paar uur echt leeg is.

Het vervolgens niet plaatsen van een reset knopje, is meer een manier om weer leuk geld te verdienen(met een verplicht bezoek aan de dealer).

Al is het natuurlijk ook zo dat mensen weten dat er een reset-knopje is, dat ze dan niet naar de dealer gaan en het probleem opgelost wordt(als er echt iets mis is), maar zelf 1x ker week gaan resetten, tot alles echt kapot is.
FoZ

Bericht door FoZ »

wat is je probleem nu eigenlijk ..?

hij valt dood in toeren wanneer je aardig veel gas geeft en stottert hij dan ook ??

dat probleem had ik dus ook en toen is er een rotor vernieuwt in de verdeler en toen liep hij weer als een Tiet !
wolve

Bericht door wolve »

hallo roverfanaten,

kben nou onderhand een weekje verder en heb nie egt tijd gehad om te updaten. ik had nog een compleet 114gta16v blokkie in de schuur leggen( met 16 kromme kleppen, ongelukkie :? ), rotorkapje omgewisseld.

liep ie nog steeds bezopen en liep ie de hele tijd op 2.5 duzend toeren en zonder dat ik wat deed de hele tijd korte tikjes gas geven.

dus wou ik me gasklephuis met gasklepstandsensor vervangen. alles losgemaakt, bleken 3 bouten van de montage van me gasklephuis op het spruitstuk miraculeus te zijn verdwenen :shock: en hapte ik elke keer bij krachtwisseling (door kanteling van het blok) een enorme hap niet meegerekende lucht :roll: .

die drie bouten van me ouwe blok slopen vastdraaien starten en lopen maar. en zoemen als een spinnend katje :lol:

eind goed al goed, vals alarm dus 8) . maar hoe bouten zijn verdwenen snap ik nog steeds niet :? !
Plaats reactie