
stuuras mgf naar rover 100
stuuras mgf naar rover 100

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik weet dat het stuurhuis past, maar niet of die as die van het stuur tot aan het stuurhuis loopt ook past.
Maar ik vermoed van niet, in een MGF lig je veel verder onderuit, en dus is die as veel langer.
Maar ik vermoed van niet, in een MGF lig je veel verder onderuit, en dus is die as veel langer.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Het systeem heet PAS dacht ik, en wordt onafhankelijk van het stuurhuis op de stuurkolom gezet.
vandaar dus ook dat het stuurhuis van een F gewoon in een 100 past. (Dat heb ik immers zelf ook gedaan)
volgens mij gaat het jou erom om een vrouwelijke bestuurder bekrachting te geven, en daarmee een 100 accepteerbaar te maken.
vandaar dus ook dat het stuurhuis van een F gewoon in een 100 past. (Dat heb ik immers zelf ook gedaan)
volgens mij gaat het jou erom om een vrouwelijke bestuurder bekrachting te geven, en daarmee een 100 accepteerbaar te maken.

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
118GTR schreef:Het systeem heet PAS dacht ik, en wordt onafhankelijk van het stuurhuis op de stuurkolom gezet.
vandaar dus ook dat het stuurhuis van een F gewoon in een 100 past. (Dat heb ik immers zelf ook gedaan)
volgens mij gaat het jou erom om een vrouwelijke bestuurder bekrachting te geven, en daarmee een 100 accepteerbaar te maken.

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
helaas is dat van een Metro, en die hebben een totaal ander subframe en voorwielophanging.
Ik zie echt niet in hoe je die van ebay er tussen zou moeten krijgen.
Ik zie echt niet in hoe je die van ebay er tussen zou moeten krijgen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ok, we beginnen opnieuw
Ze monteren in de uk mgf steering racks onder een 100;
MGF yellow band steering rack with brand new track rod ends (less turns lock to lock, more responsive)
Alleen ik lees nergens dat deze bekrachtigd zijn, ik wil niet zeggen dat 1+1 altijd 2 is maar als dit past, dan....................
Anders vraag het even op metropower, http://www.metropower.org.uk/portal/

Ze monteren in de uk mgf steering racks onder een 100;
MGF yellow band steering rack with brand new track rod ends (less turns lock to lock, more responsive)
Alleen ik lees nergens dat deze bekrachtigd zijn, ik wil niet zeggen dat 1+1 altijd 2 is maar als dit past, dan....................
Anders vraag het even op metropower, http://www.metropower.org.uk/portal/
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
nog een keer opnieuw
Ik heb al 2 keer vermeld dat het stuurhuis past, Ik heb er zelf een Yellow-band stuurhuis in mijn 118.
Die stuurhuizen zijn dan ook nagenoeg indentiek, maar die van de F is iets directer.
Het bekrachtiging gedeelte zit in de stuurkolom.

Ik heb al 2 keer vermeld dat het stuurhuis past, Ik heb er zelf een Yellow-band stuurhuis in mijn 118.
Die stuurhuizen zijn dan ook nagenoeg indentiek, maar die van de F is iets directer.
Het bekrachtiging gedeelte zit in de stuurkolom.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!

dus moet je de kabelaandrijving ombouwen tot een elec pulsgever.
Sander schreef:
de bekrachtiging zit op het huis, niet op het rack. Als het dus om de bekrachtiging gaat volstaat het stuurhuis + epas module. Wel zul je de module de juiste spanningen aan moeten bieden waaronder de tacho puls in de juiste frequentie.
Oudere auto's hebben vaak een (mechanische) kabel naar de teller ipv een (elektrische) tacho puls. Dan moet je daar een pulsgever tussen zetten die vergelijkbaar aantal pulsen/afgelegde weg geeft als de F. Dat verschilt nogal eens.
De MK1 F heeft overigens een kabel + puls. De MK2 F/TF heeft volgens mij geen kabel meer.